ЄС і Корея будуть торгувати вільніше — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

ЄС і Корея будуть торгувати вільніше

Казна та Політика
209
Угода скасовує всі тарифи на імпорт, а також багато нетарифних бар'єрів в торгівлі між європейськими і південнокорейськими компаніями. Протягом п'яти років 99% двосторонньої торгівлі буде звільнено від обкладення митами і зборами. Очікується, що угода набере чинності в другій половині 2010 р. після її схвалення парламентами.
"Ця угода особливо важлива в нинішніх економічних умовах. Вона допоможе боротися з економічним спадом і дозволить створити нові робочі місця", - заявила єврокомісар з торгівлі Кетрін Ештон, яка підписала документ з боку ЄС. Угода з Південною Кореєю стала найбільшим за всю історію договором Євросоюзу у сфері вільної зовнішньої торгівлі з третьою стороною.
Обсяг двосторонньої торгівлі товарами між ЄС і Південною Кореєю в 2008 р. склав біля EUR65 млрд., при явному дефіциті торговельного балансу з боку ЄС. Проте експерти стверджують, що корейський ринок володіє значним потенціалом зростання для європейських компаній. Угода з Кореєю принесе біля EUR32 млрд., отриманих від нової торгівлі товарами і послугами, із скасуванням Кореєю імпортних обмежень на суму EUR1,6 млрд. і європейських мит на суму EUR1,1 млрд. Для експортерів з 27 держав Європейського союзу угода відкриває новий ринок товарів приблизно на EUR19 млрд., для південнокорейських компаній - на EUR12 млрд.
Вигоду від торговельної угоди отримають такі європейські компанії, як виробник медичних препаратів британська GlaxoSmithKleine, виробник хімікатів німецька BASF, виробники електроніки, зокрема, нідерландська Royal Philips Electronics, і виробники сільськогосподарської продукції. Кораблебудівники і фінансові компанії також отримають переваги від угоди між ЄС і Південною Кореєю.
Договору опиралися європейські автовиробники, які стверджували, що він дає несправедливі переваги корейським Hyundai Motor і Kia Motor. Угода поетапно, протягом трьох-п'яти років, скасує 10% тариф на корейські автомобілі і 8% мито на європейські автомобілі. Також буде усунена тяганина з подвійним проходженням тестів на безпеку і екологічність автомобілів.
ЄС в 2008 р. імпортував 450 тис. корейських автомобілів на свій ринок, де було продано 15 млн. автомобілів, тоді як європейці експортували до Південної Кореї лише 33 тис. автомобілів, тоді як на південнокорейському ринку щорік продається близько 1 млн. автомобілів. "Угода надає величезні конкурентні можливості південнокорейським виробникам", - говорить Іван Ходак, генеральний секретар Європейської асоціації автовиробників.
Кетрін Ештон поступилася двом вимогам Кореї, які вважали неприйнятними представники промислових кіл ЄС. Перша поступка пом'якшує правила ЄС за походженням продукції і підвищує допустимі межі іноземних складових в корейських машинах з 40% до 45%. Друга дозволяє Кореї продовжувати фінансову допомогу своїм виробникам і оплачувати збори за компоненты товарів, що експортуються в ЄС, що імпортуються.
Влада Південної Кореї схвалила угоду з ЄС і заявила, що корейські виробники автомобілів, електроніки і текстилю отримають від нього вигоди. Аналітики з цим твердженням згодні. "Угода допоможе просуванню південнокорейського експорту, оскільки ЄС - другий найбільший ринок для південнокорейських експортерів", - говорить Лі Сі Вук з сеульського Інституту розвитку Кореї. За його словами, Південна Корея, будучи четвертим найбільшим торговельним партнером ЄС після США, Японії і Китаю, зможе отримати доступ до передових європейських технологій.
За матеріалами:
Экономические Известия
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас