Автораритети приносять більший прибуток, ніж золото
Сьогодні, коли основною метою стало хоч би збереження своїх заощаджень на колишньому рівні без втрат, власники дорогих машин заробили понад 60%. Саме на стільки, за даними Bloomberg, в середньому виросли ціни на колекційні автомобілі з вересня 2006 року.
За останні 5 років вартість Ferrari 275GTB (1966 року випуску) зросла з $500 тис. до $810 тис. Купе Aston Martin DB 2/4 (1953 року випуску) був проданий за $1,65 млн, що в 2 рази перевищує вартість аналогічної моделі в 2007 році та в 3 рази - оцінки аналітиків напередодні аукціону.
За даними Девіда Кінні, який створив цінові індекси найцікавіших для колекціонерів автомашин, вартість деяких моделей, зокрема Ferrari 250 GT California Spyder, підскочила більш ніж у 2 рази.
Для порівняння: золото, яке вважається найвигіднішим традиційним вкладенням грошей, за цей період подорожчало на 30%, міжнародний індекс вартості предметів мистецтва Art Market Confidence опустився на 69%.
Показник WinePrices Fine Wine 100, що фіксує динаміку вартості 100 найрідкісніших і найвишуканіших вин, втратив з квітня 2008 року по січень 2009 року 38%. Фондовий індекс Standard & Poor's 500 за останні 3 роки впав на 24%.
На думку Форда Хікока з Heacock Classic, який займається страхуванням колекційних автомобілів, значну роль в підвищенні попиту на рідкісні автомашини зіграло телебачення, пише "Інтерфакс". Починаючи з 2002 року низка телеканалів у США, включаючи Speed Channel, широко висвітлювали автомобільні аукціони, що привернуло увагу інвесторів.
Також має значення й емоційний підйом від участі й перемоги в аукціоні. За словами Ф.Хікока, оборудки між приватними особами завжди приносять менше грошей, ніж продаж автомобіля з молотка.
Найпопулярніші серед американських колекціонерів італійські Bugatti і Ferrari. Ціна кожного екземпляра залежить від якості оригінальної роботи (перевага віддається ручному збиранню) і реставрації, кількості випущених автомобілів цієї моделі, виду двигуна й індивідуальної історії. Особливо цінуються автомобілі, на яких вигравалися гонки Формули-1 або аналогічні змагання.
Як писала The Financial Times, Індекс HAGI Тор, що відстежує цінові коливання на ринку 11 брендів і 38 моделей класичних автомобілів, виріс на 39% з моменту свого запуску на початку 2008 року по 31 липня 2009 року. На останніх аукціонах Bonhams було продано від 80% до 98% лотів при звичайному рівні 60-80%.
"Коли у вас є щось, що більше не виробляють, його вартість зростає. Якщо знатися на питанні, можна зробити на цьому гроші", - стверджує американський комік Джей Лено, колекція якого налічує 105 автомобілів і 90 мотоциклів.
Колекційні автомобілі приносять своїм власникам не лише естетичне задоволення, але й непоганий прибуток: з часом раритети, зняті з виробництва, дорожчають більше, ніж предмети мистецтва або золото.
За матеріалами: Простобанк Консалтинг
Поділитися новиною