Підвищення тарифів на зовнішню рекламу може викликати підвищену увагу КРУ — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Підвищення тарифів на зовнішню рекламу може викликати підвищену увагу КРУ

245
Політика місцевої влади з щорічного збільшення тарифів на оренду місць під конструкції зовнішньої реклами може вилитися в досить неприємні пояснення із представниками Контрольно-ревізійного управління (КРУ). Особливо якщо тарифи були підвищені в період кризи, коли галузь зовнішньої реклами зіткнулася із проблемою катастрофічної нестачі рекламодавців і змушена була значно знизити ціни на розміщення.
Як повідомила прес-служба КРУ, робота КП "Київреклама" в 2007-2008 рр. була недостатньо ефективною. Зокрема, підприємство не здійснило в 2008 р. заплановані відрахування в міський бюджет у розмірі 12,9 млн. грн., провиною чому, як уже говорилося, необґрунтоване збільшення тарифів для операторів зовнішньої реклами під час кризи. Нагадаємо, що наприкінці жовтня 2008 р. КМДА підвищила тарифи на розміщення зовнішньої реклами в 1,23-8,7 рази. Попереднє збільшення тарифів було у серпні 2007 р. (орендні ставки підвищилися на 15-20%). А жовтневе підвищення буквальне підкосило столичних рекламістів, які, крім загальних кризових явищ, із січня 2009 р. позбулися і двох таких досить великих груп рекламодавців, як алкогольна і тютюнова галузі.
На щастя для київських зовнішніх операторів, столична влада все-таки пішла на поступки ринку і на початку вересня офіційно знизила тарифи на 28,6- 33,3%. У головному управлінні реклами при КМДА, яке розробило проект розпорядження ще навесні, пояснювали такий крок не тільки прагненням підтримати столичний рекламний ринок у важкі для бізнесу часи, але й необхідністю забезпечити стабільні надходження коштів від рекламістів у міський бюджет. Адже до цього заборгованість перед міськбюджетом практично всіх компаній, що працюють на ринку, росла ударними темпами. При цьому заплановані надходження від рекламістів цього року повинні скласти близько 140 млн. грн. (у минулому, докризовому, ця сума була на рівні 120 млн. грн.).
Олексій Курман, директор "Київреклами", в одному з недавніх інтерв'ю відзначив: "Хоч економічна криза і внесла свої негативні корективи, я сподіваюся, що ми вийдемо на необхідний рівень. Тобто виконаємо завдання і направимо в скарбницю заплановану суму". Чи вдасться це з урахуванням скорочення загального парку рекламоносіїв у Києві (за даними UMM, наприкінці минулого року кількість площин становила близько 23 тис., тоді як на початку осені 2008 р.- близько 22 тис.), стане видно на початку 2010 р. Поки ж зрозуміло, що "Київреклама", швидше за все, ускладнить умови співробітництва з операторами. Причина - зауваження КРУ щодо того, що "Київреклама" не використовує можливості одностороннього розірвання договорів з операторами, а також укладає договори зі свідомо ненадійними партнерами, що є причиною збільшення дебіторської заборгованості.
Втім, результати перевірки КРУ дозволяють рекламістам сподіватися на те, що влада інших міст, де тарифи ніяк не можна назвати ліберальними, візьме приклад з Києва, знизить тарифи і стане більш ефективно наповнювати міську скарбницю. "Найважча ситуація з тарифами зараз спостерігається в Харкові і Донецьку", - відзначає Артем Біденко, керівник Асоціації зовнішньої реклами. Та й маленькі міста ведуть незрозумілу тарифну політику. Минулого тижня, приміром, Смілянська міськрада (Черкаська область) ухвалила рішення щодо підвищення тарифів практично в три рази.
"Багато невеликих міст беруть за приклад тарифи мільйонників і вводять неадекватні розцінки, не розуміючи при цьому, що ринок тієї ж Сміли і, приміром, Києва або Харкова - це абсолютно різні ринки", - відзначає Богдан Дубовик, голова Союзу підприємств зовнішньої реклами.
За матеріалами:
Экономические Известия
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас