Opel без права передачі — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Opel без права передачі

Фондовий ринок
1163
Стали відомі додаткові умови, які концерн General Motors (GM) висунув при продажі Opel консорціуму Magna і Сбербанку. GM хоче отримати переважне право на викуп акцій Opel, а також визначати його збутову політику й займатися новими розробками. З урахуванням обмежень на використання технологій Opel при прийнятті додаткових умов угода втрачає сенс для розвитку російського автопрому, що декларувалося як її основна мета.
В п'ятницю Handelsblatt повідомила з посиланням на віце-президента GM Джона Сміта, що концерн має намір висунути покупцям Opel - канадськими Magna і російському Сбербанку - "нові умови". Зробити це ще не пізно: рада директорів GM поки тільки рекомендувала Magna і Сбербанк як покупців 55% акцій Opel, а оборудка має бути завершена лише до 30 листопада. У числі нових умов право пріоритетного викупу акцій Opel у Magna або Сбербанку, якщо вони захочуть продати їх. Також GM, у якого залишається 35% акцій Opel, хоче отримати не менше половини у складі його правління з восьми осіб. Кандидатуру глави Opel буде запропоновано висунути Magna і Сбербанку, але GM має намір контролювати розробку нових моделей і маркетинг з продажами.
Таким чином, умови покупки Opel ще жорсткіші й складніші для Magna і Сбербанку, ніж передбачалося. 12 вересня партнери не змогли домовитися з GM про право повного використання інтелектуальної власності Opel і платитимуть GM ліцензійні відрахування за право продажу машин (3-5% з обігу). Можливість повернення GM до контролю над Opel, як і питання використання його технологій, були ключовими в операції - концерн висував ці умови спочатку. Magna зажадала їх відміни, але з однією умовою (щодо технологій) вже погодилася. Тепер мова зайшла про другий. У Magna і Сбербанку в п'ятницю це не коментували.
Питання нових розробок, а також продажів і маркетингу Opel не менш важливе. Magna йшла в угоду, зокрема, тому, що розраховувала створити на платформах Opel нові моделі для Росії й володіти правом їх збуту. Зборкою мала зайнятися група ГАЗ і, можливо, завод GM в Петербурзі. Тепер ідеться про контроль над цією роботою з боку GM, і "взагалі незрозуміло, наскільки угода може відбутися в такому варіанті", - сказав Кирило Таченніков з ІК "Відкриття".
Вимога переважного права, на якому наполягає GM, на перший погляд цілком звичайна - подібні вимоги нерідко прописують в угодах під час великих операцій, пояснює Михайло Пак з ІК "Атон". Проте, даючи добро державному Сбербанку на операцію, російська влада мала на увазі інше. Прем'єр РФ Володимир Путін говорив, що покупка Opel - частина стратегії розвитку російської автоіндустрії. В п'ятницю прем'єр знов заявив, що "це перший серйозний крок до реальної інтеграції" в європейську економіку. "Але за умовами GM виходить, що Magna і Сбербанк опиняться в ролі якихось тимчасових господарів Opel, під угоду з якими GM отримає держгарантії для Opel від влади Німеччини, а через деякий час поверне собі актив", - пояснює аналітик.
За матеріалами:
Коммерсант-Україна
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас