Небанківське автокредитування в кризу


Небанківське автокредитування в кризу

Якщо не вередувати з вибором бренда, можна знайти кредитну ставку, яка істотно нижча, ніж у банках. Ринок небанківського кредитування як і раніше перебуває в глибокій комі. Але кореспонденти "Денег" все-таки відшукали кілька небанківських програм, за якими можна взяти в борг гроші на купівлю машини.

З фінансових компаній, що кредитують, витримав перевірку кризою "Єврокапітал", що входить у корпорацію "АІС". Тут готові профінансувати купівлю автомобілів бюджетного класу - Chana, Geely, Great Wall і ГАЗ, випущених в 2008 році. З європейських марок кредити видаються тільки на італійські Fiat 2008-2009 р. випуску. До речі, від кредитування французьких Citroen в "Єврокапіталі" відмовилися, аргументуючи це тим, що зараз на недорогі автомобілі попит значно більший. Призупинили там і кредитування купівлі корейських джипів SsangYong.

Видає кредити на весь модельний ряд Mitsubishi і "Ніко-капітал" - фінансова "дочка" автодилера Mitsubishi Motors. На цьому список кредиторів-фінкомпаній, схоже, вичерпаний.

Ну а що ж кредитні спілки? Більшість із них взагалі заморозили свої кредитні програми, а ті, що продовжують кредитувати, видають до смішного маленькі суми - 2-3 тис. грн. "Деньги" знайшли тільки чотири спілки, у яких можна позичити більш-менш пристойну суму на купівлю авто, про них - нижче.

На яких умовах?

Для оформлення кредиту у фінансовій компанії необхідні: паспорт, копія довідки про присвоєння ідентифікаційного номера і довідка про доходи. Але, наприклад, в "Єврокапіталі" довідка про зарплату не потрібна - достатньо лише вказати місце роботи в анкеті. Правда, і власний внесок потрібно зробити чималий - половину вартості машини. Зате ухвалити рішення щодо видачі кредиту в компанії обіцяють буквально протягом доби.

"Якщо людина змогла зібрати гроші на власний внесок, виходить, вона зможе і кредит погашати. Наявність 50% вартості авто - найкраще підтвердження платоспроможності", - пояснили нам в "Єврокапіталі". Напевно, вони праві - для купівлі Renault і Dacia на таких умовах можна одержати взагалі "нульовий" кредит.

Автокредит в "Єврокапіталі" видають у гривнях під 20% річних (на автомобілі Chana - під 17%) на термін до 12 місяців. Але, як повідомили співробітники компанії, сам платіж прив'язаний до курсу долара. Якщо долар виросте відносно гривні більше, ніж на 1,01%, платіж теж збільшать. Тобто хоча кредит і у гривнях, але від валютних коливань він позичальника, на жаль, не рятує.

Ніяких додаткових комісій не стягується, але доведеться щомісяця оплачувати послуги банку за перерахування платежу компанії. Приміром, ПриватБанк - один з партнерів компанії - бере за це 0,2%.

Також компанія вимагає страхувати автомобіль, відповідальність автовласника і його життя. Природно, тільки в акредитованих компаніях. Це "АІС Поліс" і Українська Страхова Група (з нею на момент підготовки матеріалу переукладався договір).

Фінкомпанія "Ніко-капітал" видає кредити під 19,5% річних у гривнях плюс 2,5% - разова комісія. Кредит можна оформити максимум на два роки і за умови 50% власного внеску. А от Mitsubishi Galant зараз можна взяти і без власного внеску, під ставку 17,5% річних. Страхувати пропонують тільки в СК "Індиго". Для оформлення кредиту обов'язково необхідно представити довідку про доходи. І якщо в компанії визнають за необхідне, доведеться ще й поручителя залучати.

Спілковий кредит

У кредитних спілках автокредити коштуватимуть набагато дорожче. Кредитна спілка "Співдружність" готова видати нецільовий кредит на суму 100 тис. грн на два роки. Вартість такої позики становить 0,244% залишку на день у гривнях (за приблизними підрахунками - 87,84% річних). Плюс 2% - касове обслуговування, 1% - вступний внесок і 50 грн - на членський внесок. При цьому необхідно надати заставу - квартиру, будинок або автомобіль (не старший, ніж 2004 року випуску) - і залучити поручителя.

В "Реал-Кредит" можна одержати до 30% вартості застави - квартири або машини. Гроші видаються під 0,1644% на день (близько 59,18% річних) на три роки. При цьому необхідно заплатити вступний внесок - 60 грн і заручитися підтримкою платоспроможного поручителя. Довідки про доходи обов'язкові!

Кредитують також дві спілки з однаковою назвою "Володар". Кредитна спілка, розташована за адресою: Київ, вул. Червоноармійська, під заставу житла в столиці готова видати до 30% його вартості на три роки. Ставка кредитування - 26-30% річних у гривнях залежно від суми позики, а також схеми погашення тіла кредиту. Його можна гасити щомісяця, щокварталу або наприкінці терміну. Для оформлення позики необхідно представити довідку про доходи.

КС "Володар", розташована у Києві на вулиці Солом’янській, під заставу нерухомості видає позики не більше, ніж 40% вартості застави. Без застави можна одержати до 60 тис. грн. Вартість кредиту - 46% річних. Плюс 2% суми позики за оформлення. Правда, термін кредитування зовсім невеликий - усього півроку. Довідку про доходи потрібно представляти тільки тим, хто позичає без застави.

Недоліком кредитування в КС є практично неминуче надання додаткової застави. При цьому необхідно оплатити послуги оцінювача (500-800 грн) і нотаріальне оформлення договору застави. Невеликою розрадою служить те, що КС не вимагає від позичальника страхувати автомобіль у нав'язаній страховій компанії.

Нові схеми

Активно рекламуються зараз й інші способи одержання автокредиту. Це, приміром, альтернативна автокредиту програма "АвтоТак". За цією програмою можна придбати Chevrolet, KIA, Opel, Cherry, JAC, Tata, "ЗАЗ", "ВАЗ".

Все дуже заманливо: власний внесок - усього 3% вартості авто, а термін кредитування - аж 10 років. Кредитна ставка до непристойності низька - 4,6% річних у гривнях, - у рази нижча, ніж рівень інфляції та облікової ставки НБУ (орієнтира вартості грошей у країні). При цьому, як повідомили на "гарячій лінії" "АвтоТак", якщо платити кредит з випередженням графіка, то ставку знижують удвічі, до 2,3%.

Примітно, що для оформлення такої казкової позики не потрібна навіть довідка з місця роботи, лише сам факт працевлаштування. Але навіть якщо в потенційного автовласника немає роботи - не біда! Досить привести працевлаштованого поручителя, і кредит у позичальника "у кишені".

Подивувавшись настільки лояльним умовам, ми вирішили ознайомитися із сайтом "АвтоТак" уважніше. З'ясувалося, що "АвтоТак" працює за принципом купівлі в групах. Якщо коротенько, то майбутній автовласник вносить 3% вартості автомобіля і починає платити регулярні платежі. При цьому він не одержує автомобіль відразу ж. Тобто він стоїть у своєрідній черзі разом з іншими такими ж учасниками програми, серед яких періодично проводиться лотерея, переможці якої й одержують заповітний автомобіль і перетворюються в щасливих отримувачів дешевого кредиту. Скільки в черзі доведеться простояти - прогнозувати складно.

На сайті "АвтоТак" сказано, що завдяки цій програмі вже 34 500 українців стали власниками нових автомобілів. Про те, скільки людей зараз бере участь у цій програмі і стоїть в черзі, інформації немає.

Олена Буруль

  • i

    Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідну частину тексту й натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це нам.

Також з цієї теми: Кредит&Депозит
Дивись також
Рейтинг популярності матеріалу «Небанківське автокредитування в кризу» на Finance.ua - 2.0
В Контексті Finance.ua