Тігіпко: Повернення в економіку України бартеру і векселів може обернутися найближчим часом кризою неплатежів — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Тігіпко: Повернення в економіку України бартеру і векселів може обернутися найближчим часом кризою неплатежів

Казна та Політика
297
Повернення в економіку України бартеру і векселів як розрахунків між підприємствами може обернутися незабаром кризою неплатежів, попереджає екс-глава НБУ Сергій Тігіпко, що заявив про намір балотуватися на пост президента України.
Так Тігіпко прокоментував рішення уряду про проведення взаємозаліків між шахтами, енергетичними підприємствами і залізничниками, а також постанову Кабміну (від 29 липня 2009 року №841) про дозвіл "Укравтодору" випустити векселі для розрахунків з підрядниками в рамках фінансування заходів щодо підготовки до Євро-2012, повідомила його прес-служба.
Надана корпорації "Укравтодор" можливість розплатитися з підрядниками не грішми, а векселями, є сумнівною альтернативою фінансування заходів щодо підготовки до Євро-2012, вважає Тігіпко. Він нагадав, що місяцем раніше уряд намагався знайти спосіб фінансування заходів щодо підготовки до Євро-2012 за рахунок перерозподілу частини доходів Нацбанку, але зміни в держбюджет ветував президент.
Тепер, на тлі хронічної нестачі грошей уряд, по суті, пропонує замінити готівку для підприємств галузі на псевдогроші - векселі і будувати дороги до Євро-2012 у борг. Однак, відмітив екс-глава НБУ, векселі, як фінансовий інструмент, можуть вирішити проблему розрахунків лише почасти, та й поводитися з ними потрібно дуже обережно. Адже одержавши від "Укравтодору" замість грошей боргові розписки, вважає Тігіпко, підприємства-підрядники не зможуть, ні техніку заправити, ні сировину закупити, ні виплатити своїм працівникам заробітну плату.
Політик також прогнозує досить високий дисконт векселів (до 50%), що навряд чи зробить їх привабливими для продажу на вторинному ринку. Одна справа - видача боргових розписок суб'єктами господарювання (ринок сам відрегулює обіг векселів), і зовсім інша - якщо внутрішні борги держави вплинуть на дефіцит бюджету майбутніх років (у постанові уряд пропонує відстрочити погашення векселів на три роки), підсумував Тігіпко.
Щоб хоч якось пом'якшити негативні наслідки розрахунків для підрядників, екс-глава НБУ пропонує уряду встановити обмеження по вексельних розрахунках для корпорації "Укравтодор", а Нацбанку дозволити комерційним банкам формувати свої резерви з урахуванням векселів, визволивши, тим самим ресурси для кредитування підприємств.
За матеріалами:
Інтерфакс-Україна
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас