Паби сіли на дієту — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Паби сіли на дієту

Казна та Політика
731
Власники пивних пабів втратили більшу частину постійних клієнтів. Адже крім традиційного літнього відтоку відвідувачів, які йдуть пити пиво на природу, рестораторів переслідують підвищення цін на пиво через зростання курсу валют і скрупульозна економія з боку відвідувачів.
На думку експертів ринку, у цьому сезоні власникам пивних пабів доведеться поборотися за клієнта не тільки комфортом, але й зниженням цін і програмами лояльності.
До прояву наслідків світової фінансово-економічної кризи на гаманцях співвітчизників сегмент пивних пабів був більш ніж перспективним. Нові заклади з новими ідеями росли як гриби після дощу. У кожного були свої постійні клієнти.
Але навіть і в роки економічного підйому Україна не дотягувала до рівня споживання пива в країнах-лідерах - Німеччині, Чехії та Англії. Так, згідно з даними компанії TNS, узимку 2008 р. 75,7% споживачів пива насолоджувалися напоєм у себе вдома або в гостях, 10,9% - на вулиці, 7,8% - у кафе і всього лише 6,1% співвітчизників - у пивному бару.
Потенціал для розвитку пабів був величезний. Цьому сприяло збільшення купівельної спроможності середнього класу. Але економічна криза враз перекроїла райдужні перспективи. Зараз же компанії і не мріють про зростання. "У цей момент рухів на ринку не буде. Будуть виживати", - говорить заступник директора з господарської частини пабу Bierstadt Семен Алименко.
Традиційно влітку в пабах людей менше, ніж узимку. Але такого спаду, як цього року, ще не було. Рекламні бюджети, урізані кризою, не дозволяють власникам пабів залучати клієнтів широкими кампаніями. Саме ці причини змусили рестораторів винаходити нові маркетингові ходи.
У пабі Bierstadt, наприклад, пиво Krusovice віддають за зниженою у два рази вартістю. "Краще віддамо майже дарма за собівартістю з метою реклами, ніж втратимо клієнта", - говорить Семен Алименко. Крім того, в Bierstadt відмовилися від імпортних ковбасок до пива і почали робити свої.
А в пабі Bierstube при замовленні метра пива (п'ять келихів) у подарунок - метрова сосиска. А замовивши свинячу ногу і 200 г горілки, платити доведеться тільки за страву. У пабах мережі "Любов і Голод" ввели літню олімпиваду: при замовленні трьох літрів пива один літр видається безкоштовно.
Також цього літа мережа ввела дисконтні картки зі знижкою 10%. "Знижки завжди приймаються з більшим задоволенням, ніж акції", - говорить керуючий пабу Viola's bierstube мережі "Любов і Голод" Роман Кравченко.
Наявність дисконтної картки зі знижкою підвищує лояльність відвідувача до закладу або до мережі закладів. "Крім того, завдяки картці відвідувач стає постійним клієнтом закладу", - говорить генеральний директор компанії "Ресторанний консалтинг" Ольга Насонова.
Старатися в акціях і знижках доводиться всім рестораторам. Тільки кожний вибирає свій шлях залежно від власних фінансових резервів. Так, за рік вартість імпортного пива виросла на 30%. І якщо взимку і навесні перекласти подорожчання на плечі відвідувачів було можливо, то влітку це носить небезпеку втрати клієнтів. "Виторг у порівнянні з минулим роком впав, і це з урахуванням підвищення цін", - стверджує Роман Кравченко.
Загальний вал у мережі закладів знизився на 5% цього року в порівнянні з минулим. Але постійні відвідувачі, які все-таки залишилися, не заощаджують. Нових же залучити важко. "З кінця липня ми підняли ціни на імпортні сорти пива, думаю, це може позначитися на його виборі", - говорить Кравченко. Співвідношення ціни і якості - зараз головний козир у боротьбі за клієнта. Але в кожному разі ресторатори стверджують, що звичайно влітку залучити відвідувачів можливо фактично тільки в дощ або при трансляції спортивних програм - з розрахунками саме на чоловічу половину населення.
Зараз же важливо витримувати співвідношення ціна - якість. Споживач не готовий переплачувати. Так, в "Пиваріумі" не спостерігають ні значного відтоку клієнтів, ні зниження оборотів. За словами директора ТОВ "Пиваріум" Сергія Давиденка, знижки або акції в них не практикуються. "У нас є власна броварня, і люди приходять за ексклюзивним смаком пива за доступною ціною", - запевняє він.
Варто відзначити, що при зниженні потоку клієнтів у більшості пабів і економії відвідувачів сума середнього чека в закладах все-таки не знизилася. Це пов'язано з тим, що підвищення цін на імпортне пиво через зростання курсу валют допомогло рестораторам трохи згладити падіння виторгу в 2009 р. "Ціни на продукцію по бару не опускаються ні на копійку, постачальники не проводять акцій", - ремствує Роман Кравченко.
Експерти ж стверджують, що більш ефективний спосіб залучити нових відвідувачів зараз - пропонувати нові ексклюзивні сорти пива або страви.
За матеріалами:
Экономические Известия
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас