До трейдерів шукають підхід — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

До трейдерів шукають підхід

Енергетика
585
Підсумком наради з цінової ситуації на ринку палива за участі віце-прем'єра Олександра Турчинова минулого тижня стало рішення знову змінити формулу розрахунку ціни пального. Відповідне протокольне доручення направлене експертно-аналітичній групі (ЕАГ) при Мінпаливенерго.
Під час засідання в уряді із приводу цін на автозаправках в. о. глави АМКУ Олександр Мельниченко підсумував претензії, висунуті ним останні два тижні, до діючого формульного розрахунку, що щодекадно публікує ЕАГ і на який із завидною старанністю орієнтуються вітчизняні продавці пального.
Нагадаємо, що новий алгоритм розрахунку рівня цін, уведений з 20 травня, більше не прив’язується до цін українських заводів, орієнтуючись винятково на європейські котирування. Впровадження модифікованої формули припало на не кращий час - починаючи із середини квітня, вартість нафтопродуктів на світових майданчиках стрімко зростала.
У підсумку, ціни на українських заправках відреагували більш оперативно і "завзято", без звичайного фактору, що амортизує, внутрішніх заводських цін - тільки за червень вартість бензину А-95 виросла на 10,7%.
За словами керівника АМКУ, прив'язка до "триклятого Platts" призвела до того, що ціновий рівень, установлюваний експертами Мінпалива, завищений на 15-20 коп./л. Його думку розділяють аналітики компанії UPECO і НТЦ "Психея", відзначаючи, що співвідношення імпортного і українського палива цього року змінилося на користь останнього, що не враховується новою формулою.
Зважаючи на ці аргументи, а також посилаючись на те, що тривале зростання паливних цін потягне за собою загальноінфляційні процеси, Олександр Турчинов доручив профільній ЕАГ переглянути і обговорити з нафтотрейдерами зміни до формульного розрахунку.
"Олександр Турчинов запропонував розглянути питання повернення до розрахунку оптової ціни на базі фактурної вартості митних товарів і вартості українського ресурсу, щоб була середньозважена ціна. У нас є на це два тижні", - розповів гендиректор держпідприємства "Укрнафтохімпереробка" (складає бюлетені секретаріату ЕАГ) Володимир Ємелін, уточнивши, що питання буде вирішуватися разом з учасниками ринку на засіданні експертної групи, час проведення якої буде залежати від того, як удасться домовитися з нафтотрейдерами.
Нагадаємо, що відштовхуватися не від світових котирувань, а від фактурної вартості привезеного палива на митниці в березні пропонували АМКУ і Держмитниця. Тоді від цієї ідеї учасники робочої групи відмовилися, аргументуючи тим, що в середньому за роком розбіжність між цінами на митниці і котируваннями Platts не перевищує $10/т. Тим часом за останній місяць "розліт" між європейськими цінами і цінами, зафіксованими Держмитницею, становить $30/т, а то й $40/т.
Іншими словами, уряд вирішив не йти небезпечним шляхом держадміністрування паливних цін, що загрожує, як це вже було в 2005 р., дефіцитом ресурсу на ринку. Чи буде змінений алгоритм чи ні, але, схоже, що під час обговорення чергових формульних трансформацій представники Кабміну спробують домовитися з нафтотрейдерами заморозити або, принаймні, більш стримано підвищувати ціни на пальне.
Швидше за все, навіть якщо компроміс і буде досягнутий, стабілізація цін буде тимчасовою і продавці пального навіть із черговою модифікацією формули будуть підвищувати ціни так, як вважатимуть за потрібне. "Наприклад, трейдери зможуть завищувати ціну привезеного палива на митниці", - відзначив один з галузевих експертів.
За матеріалами:
Экономические Известия
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас