Скоріше, живий — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Скоріше, живий

5244
Метушня навколо 13%-ї надбавки до ввізного мита, що діє з 6 березня 2009 р., триває. Нагадаємо: вона була введена для низки товарних груп 4 лютого Верховною Радою в рамках Закону України №3379, що передбачав внесення змін у Закон України “Про митний тариф України”.
Крім того, цей Закон наділяв Кабмін повноваженнями скасовувати і продовжувати дію додаткових мит. У результаті надбавку залишили для двох категорій товарів: автомобілів і холодильників.
З того часу Всеукраїнська асоціація автоімпортерів і дилерів (ВААІД) не залишає поки марні спроби повернути колишні ввізні ставки, очікуючи втручання Євросоюзу. Тим більше що у вересні минає термін дії цієї надбавки. Поки ж, з моменту її введення, офіційний імпорт автомобілів скоротився приблизно в 20 разів, порівняно з аналогічним періодом минулого року.
Переважна більшість дилерів встигли заповнити склади розмитненими за старими тарифами машинами. І ці запаси ще не розпродані. Причому в багатьох, як, наприклад, в “Торгового дому “НІКО”, цих запасів вистачить ще мінімум на три місяці. Природно, увозити нову техніку ніхто не квапиться.
Кабмін уже було зібрався скасувати 13%-у надбавку під тиском Єврокомісії, яка вважає подібну норму не сумісною зі стандартами СОТ. Однак різке невдоволення у зв'язку з можливим скасуванням надбавки висловили корпорації “УкрАВТО” і “Богдан”, у яких обсяги виробництва в 2009 р. скоротилися, порівняно з 2008 р., приблизно удвічі (цього року, згідно із прогнозами, буде випущено близько 80 тис. авто).
Бік вітчизняних виробників зайняв Конституційний Суд (КС), що прийняв 23 червня досить цікаве рішення. Він визнав неконституційним делегування повноважень Кабміну щодо продовження тимчасової процедури введення, зміни і скасування тимчасової надбавки до діючих ставок ввізного мита на деякі товари.
Таким чином, КС скасував право уряду зменшувати або скасовувати тимчасові надбавки до діючого ввізного мита на певні товари. Тепер справа за Верховною Радою - лише вона може скасувати, продовжити, зменшити або збільшити нещасливу надбавку.
Поки уряд бореться сам із собою, обсяг продажів нових автомобілів у травні 2009 р. скоротився в 4 рази порівняно з аналогічним періодом 2008 р., що, втім, вірно і для п'яти місяців поточного року. Поточний обсяг продажів відповідає показникам 2003 р.
Нічого дивного, адже в 2008 р. 50% автомобілів продавалися в кредит, зараз же кредитування практично припинене. Приміром, у травні лише близько 5% автомобілів були реалізовані в кредит. Однак у червні про поновлення кредитних програм заявили компанії “УкрАВТО”, ViDi Group (Lexus, Toyota, Nissan і Honda), “Автоінтернешнл” (Mazda, Suzuki). Причому мова йде тільки про гривневий кредит. Справа в тому, що 23 червня Верховна Рада України прийняла новий Закон, що забороняє валютне кредитування для фізосіб, якщо мова йде не про виробництво. Під заборону, природно, потрапило автокредитування.
Умови запозичення, звичайно ж, змінилися - збільшилися початковий внесок і процентна ставка (за винятком зовсім вже короткострокових позик). Не будемо називати конкретну марку, але наведемо як приклад лише одну зі схем реального кредитування: ставка від 7% річних (при авансовому платежі 50% і терміні погашення 12 місяців) і до 24% річних (аванс - 30% вартості, термін погашення - 84 місяці). При цьому автоімпортери говорять про деяку стабільність: обсяг ринку продажів нових авто коливається в межах 12 тис.од. на місяць.
Юрій Голубовський
За матеріалами:
Бізнес
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас