США починають найбільшу з 30-х років реформу системи регулювання фінринків — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

США починають найбільшу з 30-х років реформу системи регулювання фінринків

Казна та Політика
1070
Президент США Барак Обама виклав наймасштабніший з 30-х років план реформ системи фінансового регулювання, який торкнеться практично всіх сторін діяльності банків і всіх сегментів фінансового ринку.
Американська влада хотіла б одержати важелі, що дозволяють їй регулювати спади і злети економічної активності, запобігаючи утворенню "бульбашок", наглядати за найбільшими фінансовими фірмами, крах яких може нашкодити всій економіці, а також моніторити системні ризики.
"Культура безвідповідальності вкоренилася від Уолл-стріт до одноповерхової Америки, - сказав у своєму виступі в середу президент. - Режим регулювання фінансових ринків, сконструйований на хвилі економічної кризи 20-го століття - Великої депресії, не встояв перед глобальною економікою 21-ого століття з її швидкістю, масштабом і витонченістю".
Білий дім разом з Конгресом, який повинен тепер прийняти нові закони, планують завершити створення оновленої системи регулювання, яка, на відміну від тенденцій останніх десятиліть, приведе до посилення впливу держави на фінансові ринки, уже до кінця року.
У той же час багато положень плану напевно зустрінуть опір і вже були в середу піддані критиці, говорять спостерігачі.
Банки, пише The Wall Street Journal, зокрема, побоюються, що створення агентства з регулювання ринку споживчих фінансових послуг буде заважати впровадженню нових продуктів і, підвищивши витрати банків, зробить кредити більш дорогими.
Новий об'єднаний банківський регулятор може ускладнити, наприклад, випуск "екзотичних" іпотечних облігацій, які були широко поширені в часи недавнього буму на ринку житла кілька років тому і, як виявилося, піддавали споживачів занадто великому ризику.
Обама вважає, що регулятори повинні зробити так, щоб споживачі розуміли, які фінансові продукти вони одержують. У зв'язку з цим нове агентство, можливо, зможе диктувати правила для випуску деяких банківських продуктів, розширить вимоги щодо надання інформації.
Адміністрація також хотіла б підвищити вимоги до капіталу банків і обмежити їхні можливості з прийняття на себе ризиків. Це, природно, скоротить прибутковість деяких банків.
Нагляд буде більше фокусуватися на контролі над банківськими холдингами в цілому, а не на окремих банках з ліцензіями.
Ідея наділення Федерального резерву функцією регулювання фінансових інститутів, що відіграють системотворчу роль в економіці, означає, що ЦБ зможе наглядати навіть за компаніями типу General Electric (у якій, поряд із промисловими активами, є й фінансові підрозділи). Як пише Financial Times, це може вплинути на стратегію корпорацій типу оператора роздрібної мережі Wal-Mart, який розглядав можливість роботи на ринку фінпослуг.
Ідея розширення повноважень ЦБ також небезперечна. Голова сенатського банківського комітету Крістофер Додд вважає, що Федеральний резерв в останні десять років не продемонстрував здатності бути жорстким регулятором і тому в законодавців немає до нього особливої довіри.
Зокрема, ЦБ не зупинив хвилю видачі субстандартних кредитів, які стали згодом детонатором фінансової кризи. Крім того, наділення ЦБ функціями "системного регулятора" може створити конфлікт із його основними завданнями - підтримкою цінової стабільності та зайнятості, вважає він.
У сферу уваги Федерального резерву потраплять також хедж-фонди і фонди приватних інвестицій. Вони повинні будуть проходити реєстрацію в Комісії із цінних паперів і бірж.
Асоціація хедж-фондів заявила в середу, повідомляє агентство Bloomberg, що введення реєстрації буде занадто обтяжним для компаній, під управлінням яких перебуває менше $250 млн, і негативно вплине на розвиток індустрії хедж-фондів.
Передбачається зробити більш прозорими і регульованими ринки складних фінансових продуктів (типу кредитних деривативів). У плані президента також відзначається, що "однією з найбільш істотних проблем на ринках сек’юритизації є відсутність достатніх стимулів для кредиторів і сек’юритизаторів для вивчення зміни характеристик базових кредитів після випуску цінних паперів, забезпечених активами".
Уряду пропонується надати повноваження брати під свій контроль і оздоровлювати системотворчі фінансові компанії (саме таких повноважень американській владі не вистачало під час нинішньої кризи, зокрема, перед крахом Lehman Brothers).
Жодна фінансова фірма, яка становить істотні ризики для фінансової системи, не повинна бути нерегульованою або слабко регульованою, вважають автори реформи.
Адміністрація не стала замахуватися на докорінну реформу діяльності рейтингових агентств, запропонувавши тут лише невеликі зміни. Але при цьому не зазнає сумніву головний принцип діяльності агентств, коли рейтинги оплачуються емітентами. У той же час, згідно із планом, державні органи повинні мінімізувати використання оцінок агентств у своїй діяльності.
За матеріалами:
Інтерфакс-Україна
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас