Daimler і Audi зазнають величезних збитків — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Daimler і Audi зазнають величезних збитків

809
Чисті збитки німецьких автовиробників Daimler і Audi у першому кварталі цього року обчислюються в мільярдах євро.
Втрати автогіганта Daimler у першому кварталі поточного року перевищили найпесимістичніші прогнози експертів і склали 1,286 мільярда євро. Обіг німецького концерну із січня по березень порівняно з тим же періодом попереднього року знизився на 22 відсотка. За даними виробника, ситуація не покращиться і у другому кварталі поточного року. Це при тому, що ще в останньому кварталі попереднього року Daimler досяг 1,3 мільярди євро прибутку.
"Жахливі" цифри
Основну причину нинішніх проблем представники концерну вбачають у глобальній фінансовій кризі. У першому кварталі поточного року Daimler продав трохи більше 332 тисяч автомобілів, тобто на третину менше, ніж за той же час торік.
На ці звістки не сповільнили відреагувати фінансові ринки: вартість акцій концерну впала на шість відсотків. Незважаючи на те, що багато з автодилерів називають ці цифри "жахливими", оптимізму партнери концерну не втрачають, адже Mercedes-Benz-Cars - найважливіший підрозділ Daimler - розраховує в другій половині року досягти позитивних показників.
Заощадити на персоналі
З метою компенсації збитків керівництво Daimler має намір провести широкомасштабну програму скорочення витрат на утримання персоналу. Її ціль - заощадити два мільярди євро вже цього року. У рамках програми буде скорочений робочий тиждень 73 тисяч співробітників, яким доведеться упокоритися зі скороченням зарплати в середньому на 8,75 відсотка. Повідомляється, що вже в даний момент на неповний робітник день переведені 68 тисяч співробітників Daimler.
Daimler і BMW: нове партнерство?
BMW і Mercedes на тлі зростаючих проблем концерну зі Штутгарта, у німецькій пресі множаться повідомлення про можливу кооперацію концерну Daimler з іншим знаменитим німецьким виробником автомобілів преміум-класа - BMW. В основному говориться про уніфікацію низки компонентів, таких як склопідйомники, ремені безпеки, кондиціонери, генератори і акумулятори.
Уже в найближчій перспективі завдяки цим заходам обидва виробники могли б заощадити сотні мільйонів євро. Мова йде також про більше тісне співробітництво банків, що належать BMW і Daimler, а також спільну розробку двигунів, трансмісій і навіть платформ для нових моделей.
Остаточне прощання з Chrysler
Незадовго до публікації квартальних підсумків Daimler заявив про завершення продажу акцій свого колишнього "компаньйона" - американського автовиробника Chrysler. Відповідно до домовленості, Chrysler може більше не виплачувати кредити, отримані від Daimler у 2007 році.
Новий логотип Chryslerсо своєї сторони Daimler погодився внести 200 мільйонів доларів у пенсійний фонд Chrysler. На цих умовах частка акцій компанії Chrysler (19,9 відсотків), що залишалася ще зовсім нещодавно в Daimler перейшла у власність фінансового інвестора Cerberus Capital Management LP.
Нагадаємо, що в 2000 році німецький концерн Daimler (який на той час ще називався Daimler-Benz AG) об'єднався з американським автовиробником Chrysler. Однак за сім років злиття концернів не виправдало очікувань, що покладали на нього, і в 2007 році 80,1 відсотка акцій Chrysler були продані інвестиційному фонду Cerberus за 7,4 млрд доларів. Злиття з Chrysler принесло лише концерну Daimler багатомільярдні збитки.
Попит на Audi падає
Криза, що охопила світову автопромисловість, ударила і по звиклій до успіхів німецькій компанії Audi. У першому кварталі її обіг знизився порівняно з тим же періодом минулого року майже на 30 відсотків. Кількість проданих автомобілів цієї марки впала на 17 відсотків.
Audi Q5Але ж ще минулого року був для Audi рекордним: виробникові з німецького Інгольштадта вдалося продати в ті непрості для автопрома часи більше мільйона автомобілів і досягти зростання в чотири відсотки. У 2009 році аналітики Audi очікують скорочення збуту продукції компанії на 10 відсотків.
Q5 - рятівник, Q7 - баласт
Показники за перший квартал могли б бути ще гіршими, якби на початку року не почався випуск нового кроссовера Audi Q5.17 тисяч проданих автомобілів цієї моделі істотно поліпшили фінансовий баланс компанії. Що ж до габаритного позашляховика Q7, то його продажі знизилися вдвічі.
Audi Q7. Ще гіршою є ситуація із представницьким лімузином A8. У першому кварталі вдалося збути лише 2700 таких машин порівняно з 6200, проданими за той же період минулого року. Помітно знизилися продажі й найбільш популярної моделі Audi A4. Найсерйозніші проблеми зі збутом у даний момент Audi випробовує на ринках США, Великобританії та Іспанії.
Гліб Гаврик
За матеріалами:
Deutsche Welle
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас