Машинна ввозня — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Машинна ввозня

1969
Автоконцернам і споживачам допомагають грішми та пільгами.
Історія хвороби
Американський автопром нині нагадує проблемного хворого із серіалу “Доктор Хаус”. Звичайні ліки допомагають мало - час готуватися до складного хірургічного втручання з непередбаченим результатом. Є, щоправда, одна проблема: “аптечка” сильно схудла. Як заявив глава міністерства фінансів США Тімоті Гайтнер, з $700 млрд “плану Полсона” на кінець березня залишилося лише $135 млрд. Кошти пішли в основному на порятунок банківської системи.
Поки тенденції такі. Автомобілів всіх марок у березні 2009 р. продано приблизно на 37% менше, ніж за цей же місяць у 2008 р. Усього реалізовано 857 тис. автомобілів. На першому місці з падіння продажів General Motors (-44,7%), на другому - Ford (-40,9%), на третьому - Chrysler (-39,3%). А от продажі Kia і Subaru виросли на 3,4% й 1,3% відповідно. Щоправда, порівняно з лютим, справи в березні у всіх потерпілих трохи покращилися. За рахунок потужних знижок, пільгових кредитів (наприклад, Ford і Hyundai допомагають обслуговувати кредит тим, хто був звільнений) продажі авто, порівняно із провальним лютим, збільшилися на 25%.
Додатково попит стимулює американська податкова служба. Тим, хто купив (або купить) автомобіль або мотоцикл у період з 16 лютого поточного року по 1 січня 2010 р. за ціною не більше $49,5 тис., у 2010 р. будуть повернуті сплачені податки. Крім того, розглядається законопроект, відповідно до якого покупцеві нового авто, зібраного в Америці, з витратою палива не більше 8,7 л на 100 км будуть доплачувати $7,5 тис.
Накраще тримається лише Ford, що зумів не тільки обійтися без державного кредиту, але й істотно скоротити свої борги. Чи жарт, з $25,8 млрд удалося виплатити $9,9 млрд. З них готівкою - $2,4 млрд, інше - 468 млн акцій. От що значить вчасно позбутися від збиткових відділень - Land Rover і Jaguar, які, щоправда, уже одержали 800 млн фунтів від англійського уряду, щоб утриматися на плаву. Для повного щастя залишається тільки віддати в надійні руки Volvo.
Chrysler на шаленій швидкості рухається до повного і остаточного злиття з Fiat. За умовами майбутнього союзу, що підтримує міністерство фінансів США, італійці одержать 35% Chrysler. Згодом частка Fiat буде збільшена до 55%. Причому одержать італійці її “за бартером”, заплативши не доларами, а своїми технологіями. Зокрема, Fiat буде сприяти створенню нових компактних і економічних автомобілів (раптом бензин подорожчає), а також допоможе просуванню “американців” у Європу. Щоправда, і Chrysler, швидше за все, поділиться платформою для великого і неекономічного задньоприводного автомобіля, якого так не вистачає італійцям для нормальної конкуренції із грізними Mercedes-Benz і BMW. За іронією долі, крайслерівська задньоприводна платформа саме і запозичена зі старого Mercedes E-класу ще в часи ніжної дружби Daimler з Chrysler.
Для прискорення процесу об'єднання на посаду президента і голови ради директорів Chrysler замість Боба Нарделлі призначили нинішнього виконавчого директора італійського концерну Серджіо Марчіонне. Цікаво, що в нову раду директорів буде включений, швидше за все, і представник робочої групи президента США з питань автомобільної промисловості. Власне, за умовами угоди з урядом США, злиття - це поки єдина альтернатива банкрутству. Крім того, створення альянсу Chrysler з Fiat дозволить одержати ще $6 млрд допомоги.
General Motors нині перетворився в напівсоціалістичне підприємство. Виділивши $13,4 млрд із бюджету, уряд одержав право міняти керівництво концерну, як йому заманеться. Рік Вегонір був відправлений у відставку, а замість нього на посаду генерального директора компанії призначили Фріца Хендерсона. За неприємним збігом обставин, на пенсію зібрався і один з кращих автомобільних менеджерів нашого часу Роберт Лютц, віце-президент концерну General Motors з глобальних розробок. З його легкої руки були запущені в серію всі найяскравіші і найгарніші автомобілі GM останніх років.
Однак саме цікаве не це. Як повідомляє газета “The New York Times”, міністерство фінансів США рекомендує GM почати підготовку до банкрутства, процедура якого, імовірно, буде запущена до 1 червня цього року. Уважається, що в такий спосіб колишня перша за розмірами у світі автомобільна корпорація хоча б позбудеться від боргів за виплатами дивідендів акціонерам. Крім того, можна буде заощадити на пенсіях і виплатах за медичною страховкою. Найімовірніше, на плаву залишаться тільки два відділення - Cadillac і Chevrolet. Інші будуть або ліквідовані, або продані.
Кому ж планується збути осколки колишньої слави? Формально незалежний постачальник комплектуючих для GM - Delphi - продає дві своїх філії китайській промисловій групі Beijing West Industries за $100 млн. За ці гроші китайці одержують доступ до новітніх технологій в галузі розробки і виробництва гальмових систем і підвісок з електронним керуванням. На відділення Opel й Vauxhall уважно поглядають китайці в особі SAIC (Shanghai Automotive Industry Corporation), а також якісь арабські інвестори. Китайці, щоправда, поки спростовують чутки про своє бажання підібрати “безхазяйні” марки. А у світі автобізнеса це може означати все що завгодно. Марку SAAB, зважаючи на все, пустять із молотка. Як заявив юрист Гі Лофальк, що займається реструктуризацією відділення, що бажаючих зібралося не менше двох десятків. У червні (після ймовірного банкрутства GM) все й вирішиться.
Способи просування
У Німеччині на повну працює урядова програма фінансування автолюбителів. Той, хто здасть легковий автомобіль старше 10 років у металобрухт і купить новий, одержить EUR2,5 тис. компенсації. Загальна сума державних грошей, виділених урядом на розвиток автомобільного ринку, - EUR1,5 млрд. Результат вражаючий: продажі піднялися вгору. У березні 2009 р. було продано 400 тис. легкових автомобілів, тобто на 40% більше, ніж у березні 2008 р.! За іронією долі, відмінно продаються автомобілі місцевого відділення GM Opel, того самого, котре в рамках реструктуризації планують чи то закрити, чи то продати.
Схожу програму запустили французи: кожен покупець авто одержує EUR1 тис. премії, у результаті чого продажі в березні, порівняно з аналогічним періодом минулого року, виросли на 8%. Усього було реалізовано 204 тис. авто. В Іспанії дотування покупців авто почалося із другої половини березня. На відновлення автопарку виділено EUR1,2 млрд. У Словаччині доплачують EUR1,5 тис., за умови, що нова машина коштує не дорожче EUR25 тис. Виділено на програму небагато - EUR33 млн. На EUR1,5 тис. можуть розраховувати італійці. Їхній уряд передбачив для цієї цілі EUR2 млрд. Подібний допінг збираються застосувати й англійці, у яких продажі впали на третину. У Польщі зробили ще простіше - скасували ПДВ при покупці нового автомобіля, якщо старий при цьому здається в утиль.
Відмінні показники зростання демонструє ринок Китаю. Після того як партія і уряд вирішили й далі підвищувати добробут трудящих, знизивши податки при покупці автомобілів із двигуном обсягом до 1,6 л, продажі в березні 2009 р. виросли на 10% порівняно з березнем 2008 р. і на 27% порівняно з лютим 2009 р. Усього в березні було продано близько 772 тис. легкових автомобілів. Шляхом зниження податків при покупці автомобілів пішла й Бразилія, що відразу ж збільшило продажі в березні на 17% порівняно з лютим (226 тис. авто).
Навіть у Росії уведена програма виділення держсубсидій для зменшення процентної ставки за кредитами на автомобілі місцевого виробництва або виробництва вартістю до 350 тис.руб. (трохи більше $100 тис.). Якщо раніше ставка становила 18% річних, то тепер 2/3 її держава бере на себе, а покупцеві залишається виплатити лише 9,33% річних. На реалізацію програми виділено близько 2 млрд рублів. Даної суми вистачить лише на 150 тис. автомобілів. Але це ще не все. Російський уряд планує виділити ще близько 12,5 млрд руб. на закупівлю автомобілів для держструктур. Загальне ж падіння продажів у березні 2009 р., порівняно з аналогічним періодом 2008 р., становить приблизно 47%.
Юрій Голубовський
За матеріалами:
Бізнес
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас