Персонал за викликом — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Персонал за викликом

2313
В умовах кризи бізнес-структури вживають заходів до мінімізації своїх витрат на персонал. На ринку стають більш затребуваними послуги тимчасового залучення необхідного персоналу ззовні. За даними кадрових агентств, попит на такі послуги порівняно з минулим роком виріс на 20%.
Тимчасові кадри
У сфері персоналу аутсорсинг може бути двох видів - аутсорсинг бізнес-напрямків і кадровий аутсорсинг. У першому випадку компанія-клієнт передає зовнішньому провайдеру окремий напрямок роботи, приміром, кадрове адміністрування або процес нараховування заробітної плати. Другий вид - своєрідний "лізинг" персоналу, коли компанія на час залучає необхідних їй співробітників, не оформлюючи їх офіційно.
Надають послуги лізингу персоналу кадрові та консалтингові агентства. "Послуга аутсорсинга дає можливість компанії залучати таку кількість позаштатних співробітників, яка їй необхідна на даний момент. Усі зобов'язання перед працівниками несе кадрове агентство, у штаті якого вони значаться. Роботодавець оплачує лише фактичний період зайнятості співробітника", - пояснює Інна Степаненко, фахівець кадрового холдингу "Анкор".
Залучають тимчасовий персонал "у лізинг" у першу чергу міжнародні компанії. У компанії "Капарол Україна" на умовах аутсорсингу працюють близько 60 торговельних представників. "Серед торговельних представників плинність кадрів відносно висока. Людей, які б займалися підбором фахівців, у компанії немає. Нам простіше співпрацювати з ректуринговою компанією, яка бере на себе всі завдання щодо підбору, організації та мотивації таких співробітників", - розповідає регіональний керівник "Капарол Україна" Олексій Ничипорук. За його словами, витрати на залучення тимчасового персоналу на умовах аутсорсингу не набагато вищі, ніж на організацію власної структури торговельних представників. Але тимчасові витрати при цьому нижчі.
Що ж до українських компаній, зокрема великих холдингів, залучати тимчасовий персонал на таких умовах вони поки не поспішають. Одна із причин - поширеність серед вітчизняного бізнесу практики виплати заробітних плат "у конвертах".
"У сфері аутсорсингу ми працюємо винятково в законодавчому полі, тому співпрацюємо тільки з тими компаніями, які практикують "білі" схеми нарахування заробітних плат. На таких умовах воліють працювати саме західні компанії", - говорить комерційний директор компанії Acumen Outsourcing Олександр Веровка.
Що ж до вартості послуг з надання тимчасового персоналу, то це найчастіше відсоток від зарплати тимчасового співробітника. "У середньому на ринку вартість послуг аутсорсинга - 10% від зарплати працівника", - розповіли в кадровій компанії Staff Service.
Кого беруть "у лізинг"
Як тимчасових співробітників компанії найчастіше залучають адміністративний і обслуговуючий персонал. Приміром, у міжнародній корпорації "Ксерокс" за схемою аутсорсингу наймається головним чином персонал для забезпечення життєдіяльності офісу (клінінгові послуги, харчування та ін.), оператори, адміністративні працівники. Окремі допоміжні позиції через аутсорсинг закриває і "Ернст енд Янг Україна".
"Перевагою аутсорсингу є те, що при залученні кадрів для роботи, не пов'язаної безпосередньо з бізнесом компанії, немає необхідності відволікати штатних співробітників компанії на управлінням цим напрямком. Весь кадровий і фінансовий документообіг за позаштатними працівниками бере на себе компанія-провайдер", - говорить Людмила Аркад"єва, головний фахівець із роботи з персоналом корпорації "Ксерокс".
Через кризу на ринку послуг аутсорсинга намітилася така тенденція - компанії усе активніше почали залучати на умовах кадрового "лізингу" своїх колишніх співробітників. "Щоб продовжувати співробітництво з окремими фахівцями, компанії залучають кадрові агентства і переводять співробітника в аутсорсинг. Тобто кадровим оформленням і нарахуванням заробітної плати займається не колишній роботодавець, а агентство", - пояснює фінансовий менеджер Staff Service.
Активно залучають адміністративний персонал на умовах аутсорсингу українські представництва західних банків. Окремі позиції в компаній можуть бути не передбачені штатним розписом. За словами фахівців Staff Service, процес узгодження введення нової посади займає великий проміжок часу, тому банкам простіше залучити тимчасового фахівця через компанію, що надає послуги аутсорсингу.
У комунікаційній групі PRT у рамках позаштатної роботи залучаються PR-фахівці для роботи над конкретними проектами. За словами директора компанії Ірини Філенко, плюсом такого співробітництва є, по-перше, можливість короткочасного залучення вузьких фахівців, коли обсяг робіт такий, що наймати постійних співробітників недоцільно. По-друге, оплата провадиться за конкретну виконану роботу, а не у вигляді окладу за штатним розкладом. Головний мінус - необхідність додаткової адаптації зовнішнього фахівця до формату і принципів роботи компанії.
Аутсорсинг - виконання окремою організацією завдань або бізнес-процесів, які не є основними для компанії.
Тетяна Недорізанюк
За матеріалами:
Діло
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас