Продажі легкових авто в Україні в І кв. скоротились в 3,3 рази — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Продажі легкових авто в Україні в І кв. скоротились в 3,3 рази

934
Продажі нових легкових автомобілів в Україні в січні-березні 2009 року скоротилися в 3,3 рази (на 70%) у порівнянні з аналогічним періодом 2008 року – до 45 тис. од., повідомляє інформаційно-аналітична група Auto-consulting.
При цьому в березні зафіксоване скорочення авторинку вчетверо (на 75%) у порівнянні з березнем-2008.
"Уже другий місяць підряд автопродажі демонструють загрозливі показники, а фактично вони скоротилися вже вп'ятеро. Якщо лютневі результати привели до шоку багатьох операторів (10,9 тис. авто – ІФ), то підсумки березня змушують дуже сильно задуматися про майбутнє ринку", - відзначають експерти.
За оцінками Auto-consulting, авторинок зараз перебуває на рівні між 2003 і 2004 роками "і не подає ознак швидкого підйому".
Аналітики підкреслюють, що, враховуючи дану ситуацію з автокредитуванням, новими ставками акцизного збору, новим курсом валюти, абсолютна більшість автомобілів подорожчала, а покупець виявився не готовим брати те ж саме на 40-50% дорожче.
"Оператори, що ризикнули поділитися власними доходами зі споживачами, демонстрували відносно непогані (як на теперішній час) продажі. Тим же, хто так і не зважився спрацювати в збиток, доводилося протирати пил на авто", - відзначають експерти.
У компанії також відзначають, що зсуву споживчого попиту убік бюджетних автомобілів поки не помітно, принаймні, на частці АвтоВАЗ, ЗАЗ і китайських брендів нові реалії не відбилися.
"Споживчі переваги за час "автомобільного буму" сильно змінилися, а "ламання" свідомості швидко не відбудеться", - вважають аналітики.
У компанії відзначають, що сьогодні, коли все вирішують ціни, на авторинку немає устояних брендів з непорушним місцем на ринку, крім "АвтоВАЗ", який, однак у березні втратив частку ринку після двох місяців зростання, у тому числі через зміни в дистрибуції.
Auto-consulting відзначає, що через введення нових мит (13%-ва надбавка до мита - ІФ) у декількох дистриб'юторів зірваний вихід на ринок нових моделей.
Експерти також відзначають, що "сірий" ринок у цей час на грані виживання і зазнає величезних збитків, розпродаючи складські запаси. Зокрема, у березні вже закрилося 25% "сірих" салонів (майданчиків), а половина решти активно розпродає автомобілі. Непрофільні оператори залишають цей бізнес, а ті, що більші, намагаються вижити за рахунок інших сфер автобізнесу.
"Нові партії автомобілів у країну не везуть, тому що розмитнювати із надбавкою 13% - рівносильно самогубству. Виходить, що ринок живе тільки із запасів 2008 року і це дає єдину можливість для цінового демпінгу", - підкреслюють аналітики.
У той же час у числі позитивних факторів у компанії відзначають, що в березні продажі автомобілів виросли на 27% у порівнянні з лютим.
Крім того, зберігся весняний сплеск, якого чекають дилери. Головним же фактором для оптимізму залишається низький ступінь автомобілізації України (у п'ять разів нижче, ніж у не найбагатших країнах Європи).
Як повідомлялося, в Україні в 2008 році продано 623,25 тис. нових легкових автомобілів – на 14,9% більше, ніж в 2007 році, а цього року за різними оцінками очікувався продаж 250-280 тис. авто.
За січень-лютий в Україні продано 31,89 тис. автомобілів – на 67% менше, ніж за два перші місяці 2008 року, при цьому в лютому продажі скоротилися в 4,6 рази в порівнянні з лютим-2008.
За матеріалами:
Інтерфакс-Україна
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас