Експерти: Якість дизпалива покращилась — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Експерти: Якість дизпалива покращилась

Енергетика
798
Якість дизельного палива за рік відчутно покращилася. Про це свідчать результати дослідження, проведеного київським Інститутом споживчих експертиз.
Торішнє дослідження "євро" і просто "дизеля" зафіксувало чіткий поділ - або погане, або добре. Тоді в нормативи не уклалися більше половини піддослідних. За рік трейдери зробили висновки і виправили ситуацію.
Пропозиція "євродизеля" на ринку поки досить скромна, тому для широти вибірки, а заодно і для порівняння, були відібрані проби і дизельного палива без приставки "євро".
Усього дослідженню піддалися чотири зразки "євродизеля" - WOG, БРСМ, "Укравто", "Укртатнафта", а також проби без позначки EURO - Shell, Лукойл, ANP, КЛО, ОККО, ТНК. Перевірка проводилася в сертифікованій і акредитованій лабораторії. Експерти купували "солярку" у столиці і по трасі Київ - Львів.
Дослідження проводилися за різними методиками - "євродизель" перевіряли на відповідність нормам новітнього ГСТУ 4840:2007 до палива виду II, а "просто солярку" - ГСТУ 3868 - 99.
Найголовніша відмінність між ними - вміст сірки в паливі. Якщо для звичайного дизпалива допускається до 0,2 відсотка, то в EURO 4 - не більше 0,005.
Результати перевірки вмісту сірки виявилися набагато кращими від торішнього дослідження. Абсолютно всі зразки уклалися в норми.
"Відмінниками" за даним показником визнані паливо мережі ОККО і Shell Diesel - відповідно, 38 і 44 міліграм на кілограм при нормі не більше 50-ти.
Другий значимий показник - температура спалаху в закритому тиглі. Він характеризує температуру запалення палива. Говорить, у першу чергу, про пожежонебезпеку палива.
Дві відібрані проби, "КЛО" і БРСМ, не уклалися в норматив. Так, при нормі спалаху не нижче 62 градусів Цельсію, "дизель" БРСМ показав 22. Це може говорити тільки про одне - у дане дизпаливо потрапили легкі фракції, тобто бензин. При роботі двигуна на такій "суміші" наслідки для нього можуть виявитися непередбачуваними.
Цетанове число. Цей показник характеризує здатність паливної суміші запалюватися.
У минулому дослідженні із цього показника більше третини перевірених заправок не "уклалися" взагалі ні в який ГСТУ, а до позначки ЄВРО 4 не дотягнув ніхто. Цього разу зразки ОККО і Shell Diesel досягли результату 51, що відповідає вимогам "жорсткого" ГСТУ 4840:2007.
Інші учасники теж показали гарний результат. Уклалися в нормативи всі "неєвропейці" - ТНК (49 одиниць при нормі 45), "Лукойл", КЛО та ANP. "Європейці" же, хоч і не уклалися в норматив, але все-таки показали гідний результат, усього на один пункт не дотягнувши до лідерів. Втім, за запевненнями фахівців, цього цілком достатньо для комфортної роботи двигуна.
Якщо в минулому дослідженні однозначну перемогу одержав "євродизель", то в нинішньому вже не все так однозначно. Сьогодні треба орієнтуватися, скоріше, не на написи на стендах АЗС, а на індивідуальні якісні характеристики кожного зі зразків. Але тенденція, як говориться, очевидна - ситуація з якістю дизельного палива поліпшується, незважаючи на кризу.
За матеріалами:
Подробности
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас