АМКУ займеться совістю рекламістів — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

АМКУ займеться совістю рекламістів

683
Правдивість рекламних повідомлень зацікавила Антимонопольний комітет України (АМКУ), який обіцяє надалі, користуючись новими законодавчими нормами, ретельно стежити за рекламою з метою припинення можливого введення споживача в оману.
Антимонопольний комітет проведе перевірки на предмет відповідності обіцянок реклами суті продукту. Першими в списку - гравці ринку мобільного зв'язку, компанії FMCG сектору і виробників техніки. Адже саме на ринках із жорсткою конкуренцією найчастіше спостерігаються порушення як рекламного, так і конкурентного законодавства.
Раніше АМКУ, займаючись питаннями захисту від несумлінної конкуренції, звертав не надто вже велику увагу на питання несумлінної реклами. Прецеденти, які стосувалися поширення недостовірної інформації, були, однак свої розслідування АМКУ починав тільки після відповідної заяви ущемленої сторони. Прикладом у медійній сфері може слугувати торішній конфлікт двох видавництв. Після подачі видавничого дому "Економіка" скарги на видавничу групу "Картель" за некоректне використання даних досліджень читацької аудиторії друкованих видань компанії TNS Ukraine у саморекламних публікаціях "Ділової столиці" і "Влади грошей" АМКУ оштрафував "Картель" у січні 2008 р. на 5 тис. грн.
Зараз же АМКУ має право самостійне ініціювати справу щодо будь-якої сумнівної, з погляду правдивості, реклами. З 13 січня 2009 р. у силу вступили зміни в закон України "Про захист від несумлінної конкуренції", які стосуються заборони поширення інформації, що вводить в оману, у тому числі і реклами. З погляду міжнародного права, Україна стала ще на крок ближче до Європи, де ці питання врегульовані не тільки на державному рівні, але й на рівні всього ЄС. Так, стаття 151 даного закону визначає, що поширенням інформації, яка вводить в оману, є повідомлення неповних, неточних, неправдивих відомостей, зокрема, внаслідок обраного способу їх викладу, замовчування окремих фактів або нечіткості формулювань.
Рекламодавців, що попалися на несумлінній рекламі, очікує штраф у розмірі до 5% річного виторгу підприємства (до змін максимально можливий штраф становив 3%). І хоча, за словами замголови АМКУ Сергія Стефановського, "ні про які штрафні санкції не може на початковому етапі бути й мови. Спочатку будуть рекомендації", - рекомендації ці будуть скоріше носити обов'язковий характер, тому що у випадку їх ігнорування чиновники обіцяють негайну заборону на дану рекламу і судовий позов до порушника. У найближчому майбутньому попереджень і рекомендацій варто чекати GSM-операторам. Панові Стефановському, приміром, зовсім не подобається білайнівська реклама тарифного плану "29", тому що споживач змушений платити за хвилину аж ніяк не 29 рекламованих копійок, а майже 32.
Як відзначають фахівці, головним аспектом поняття "правдивість-неправдивість" реклами повинен залишатися здоровий глузд. "Адже в принципі при бажанні можна довести, що 99% рекламних повідомлень так чи інакше можуть ввести споживача в оману", - говорить Максим Лазебник, виконавчий директор Всеукраїнської рекламної коаліції. Чиновники із цим погоджуються. " З урахуванням нашої дійсності практично кожну норму закону можна довести до абсурду, це ж стосується й реклами", - відзначає пан Стефановський. Правда, обіцяє у своїх оцінках бути делікатним і максимально коректним.
Артем Вакалюк
За матеріалами:
Экономические Известия
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас