Транспортна розв'язка — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Транспортна розв'язка

Фондовий ринок
4506
Міністерство транспорту та зв'язку вчора офіційно відмовилося від купівлі Трансбанку і роботи з Експрес-Банком, вирішивши за рахунок державних підприємств купити новий банк - "Стандарт" - і перевести в нього фінансові потоки галузі. У Трансбанку не очікували такого повороту подій і після зриву угоди звільнили голову правління. Не сподобалася ідея міністерства і підприємствам транспортної галузі.
Мінтранс учора заявив, що "єдиний вихід зберегти державні підприємства галузі від потенційного краху - це купівля майже 100% акцій абсолютно нового, без будь-яких зобов'язань, банку, який стане галузевим". У міністерстві уточнили, що куплять банк "Стандарт", створений 31 грудня 2008 року. "Банк буде забезпечувати винятково потреби державних підприємств галузі і виконувати функцію операційно-розрахункового центру", - говориться в повідомленні Мінтрансу.
Через "Стандарт" будуть проходити платежі держпідприємств і виплачуватися зарплати. Його купівля викликана тим, що комерційні банки не повертають підприємствам галузі транспорту та зв'язку 1 млрд грн депозитних коштів. Так, міжнародному аеропорту "Бориспіль" два банки не віддають 80 млн грн, страховій компанії "Сі-Трайдент" - 2,5 млн грн, а Одеському морському торговельному порту - 4 млн грн. За інформацією джерел Мінтрансу в НБУ, через важке фінансове становище найближчим часом до 60 банків звернуться в НБУ із проханням ввести тимчасову адміністрацію.
Купівлею "Стандарту" буде займатися міжвідомча робоча група на чолі із заступником міністра транспорту та зв'язку Ігорем Урбанським (наказ #178 від 13 лютого) відповідний лист направлений прем'єр-міністрові. "Банк буде майже державним, тому що, за законодавством, у повністю державний банк заводяться бюджетні гроші, а ми проти цього. У нас є Експрес-Банк (міністерству належить 17,64% через 'Укрзалізницю'), але нас не влаштовує, що за весь той час, коли він користувався нашими грішми, він не виплатив нам ні копійки відсотків, - сказала прес-секретар міністерства Вікторія Яковлєва. - Ми вирішили не купувати Трансбанк (міністерству належить 16% через Укравтодор), тому що в нього свої кредитні історії. Комісія проводить перевірку 'Стандарту', щоб ми не одержали випадково чужих боргів". Майбутні акціонери банку - Одеський і Південний морські торговельні порти, аеропорт "Бориспіль", "Дельта-лоцман". Інформація про приватних інвесторів "Стандарту" не розголошується. Мінімальний статутний капітал банку становить 10 млн євро.
Раніше міністр транспорту та зв'язку Йосип Вінський заявляв про намір купити Трансбанк). Ще 16 лютого голова правління Трансбанку Андрій Кияк повідомив, що через десять днів закінчиться аудит банку, і Мінтранс увійде до складу акціонерів, тому що в них є певні домовленості. Але вчора Кияк визнав відмову Мінтрансу від покупки банку. "Переговори велися, але аудит до нас так і не зайшов. Аргументації ніякої не було, просто не змогли домовитися", - сказав він. Учора Трансбанк повідомив про звільнення з 24 лютого Андрія Кияка після трьох місяців його роботи на посаді голови правління. В. о. голови правління банку став заступник голови Геннадій Сергатий.
В Експрес-Банку заявили, що дивіденди вони не виплачували, тому що направляли прибуток у капітал, а відмова міністерства від роботи з ними не відіб'ється на показниках роботи установи. "Ми продовжуємо тісне співробітництво з підприємствами Мінтрансу", - сказали в прес-службі банку.
Підприємства транспортної галузі не раді зміні правил роботи. "Таке питання розглядалося, але недавно міністерство дало нам відбій. Вони направили документи по банку в Кабінет міністрів, тому операція відклалася", - відзначила заступник директора з економіки та фінансів аеропорту "Бориспіль" Наталя Гомболевська. "Усім повинні займатися професіонали. У Мінтрансу уже є Експрес-Банк", - сказав директор міжнародного аеропорту "Київ" Сергій Нікіфоров.
За матеріалами:
Коммерсант-Україна
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас