Ломбарди, барахолки вживані товари знову на підйомі — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Ломбарди, барахолки вживані товари знову на підйомі

4787
Криза міняє відношення українців до старих речей: бізнес ломбардів, барахолок і сайтів з торгівлі "колишніми" товарами
Бородатий лахмітник у капелюсі щодня обходив тихі київські вулички. Під скрип свого візка він монотонно наспівував: "Кожний старьйовку має..." І жителі сусідніх будинків віддавали йому за символічні гроші непотрібний мотлох.
Про таку картину з життя столиці 50-х років минулого століття киянин Дмитро Петькун знає лише з чуток. Проте старі речі його дуже цікавлять. "Я не вважаю, що купувати старі речі соромно, - говорить він. - Навпаки, це навіть цікаво і не так, як у всіх".
За словами Дмитра, є цілий клас людей, аж ніяк не злиденних, які буквально полюють за старими речами, особливо за артефактами часів бородатого лахмітника або більш пізнього радянського періоду. Наприклад, сам Дмитро зараз шукає спортивну сумку часів СРСР "через плече або із двома ручками", причому використовувати раритет він збирається за прямим призначенням.
Замість банку
Мода на старі речі в Україні пішла в минуле з настанням кредитного буму. Доступ до грошей на покупку новеньких меблів або техніки був необмеженим. Тому продавати старе майно в таких умовах більшості було попросту ліньки, ну а купувати - навіть соромно.
Тепер, коли одержати банківський кредит стало нереально, другий подих відкриється в ломбардів. Торік ці кредитні установи не витримували конкуренції з банками і були непопулярними. Так, за даними Держкомфінпослуг, в II кварталі 2008 року ломбарди видали кредитів на 589 млн. грн. Клієнти комерційних банків за цей же час одержали кредити майже на 15 млрд. грн. "Але зараз, під час кризи, інтерес до ломбардів буде рости", - прогнозує заступник директора департаменту Держкомфінпослуг Ірина Соколова.
Зростання популярності ломбардів уже помітне. "Не скажу, що стоїть черга, але кількість клієнтів у нас збільшилося відсотків на 20", - сказав Фокусу гендиректор ломбарду "Альянс автоіпотечних кредиторів" Сергій Стецьків. Бізнес Стецькова дуже схожий на банківський: його ломбард займається видачею кредитів під заставу автомобілів і квартир. Але його колеги можуть позичити гроші навіть під заставу дрібної побутової техніки, чого не зробить жоден банк.
Саме тому, коли підприємцеві Ользі Пилипець терміново знадобилися гроші, вона вирішила звернутися до ломбарду. "Гроші в ломбарді можна одержати відразу, а позику можна оформити як на один день, так і на тривалий термін", - розповідає вона. Сума, що може позичити ломбард, сильно залежить від предмета застави.
"На техніку там дуже низькі ціни, - ділиться досвідом Ольга Пилипець. - Ми якось на два тижні здавали ноутбук, так нам за нього дали лише 1 тис. грн. При тому, що це був Asus, який у магазині коштує 5 тис. грн.". Зате за золото дають непогані гроші. "Якщо золото українське, ціна нижче, якщо прикраса відомої фірми - набагато вище, - говорить Ольга. - Наприклад, я здавала ланцюжок вагою 50 грам, і мені за неї дали близько 4 тис. грн.".
Популярності ломбардів не в змозі перешкодити ні чутки про те, що це нібито улюблені місця наркоманів і торговців краденим, ні навіть кабальні умови одержання грошей. "Ми дивимося, які зараз ціни, і виходячи із цього беремо процентне співвідношення від тієї ціни, що встановилася на сьогоднішній день, - пояснює Сергій Стецьків. - Видаємо звичайно 30-50%, а від клієнтів вимагаємо 0,17% на день від суми кредиту".
Забуте нове
У перерахуванні на звичні банківські ставки кредит у ломбарді обійдеться клієнтові в 150% річних і вище. Але це плата за швидкість: крім ломбарду ніде не можна одержати гроші за вживаний товар миттєво. Звичайно ж, багато закладених речей власники назад не викуповують. У такому випадку ломбардам доводиться продавати їх у власних магазинах.
Саме з метою купити щось за дешево частенько заглядає в ломбарди менеджер одного з київських салонів краси Ярослав Льохової. Він зізнається, що заходив у ломбарди і до кризи. "Тоді мені було просто цікаво подивитися на те, що там продають, - розповідає він. - Але я нічого не купував: було неприємно, це ж чуже". Тепер же, за словами Ярослава, у ломбардах можна знайти навіть абсолютно нові речі. "Нещодавно в одному з київських ломбардів я побачив абсолютно новий пилосос, з гарантією і в упакуванні, - приводить він приклад. - За цей пилосос хотіли, смішно сказати, 300 гривень!"
Ціни в комісійних магазинах при ломбардах дійсно потішать всіх бажаючих придбати техніку або коштовності. Наприклад, в одній з мереж київських ломбардів GPS-навігатор Garmin можна купити за 1400 грн., тоді як у магазині новий прилад коштує вдвічі дорожче. Плеєр Samsung на 1Gb можна знайти за 65 грн., вартість акумуляторів для мобільних телефонів не перевищує 50 грн.
У таких торговельних мережах можна обзавестися навіть швейцарськими годинниками. На вибір - Tissot за 4800 грн. і Longines за 900 грн. Щоправда, висока ймовірність нарватися на підробку. Купувати золото в ломбардах теж досить вигідно. Один грам обійдеться в 150 грн., тоді як у звичайному ювелірному магазині не менше 200 грн.
Second couture
Але в комісіонках при ломбардах не завжди можна знайти потрібні речі - як правило, найцікавіші товари розкуповують самі співробітники та їх знайомі. Тому аматорам краще відправитися на блошині ринки.
Навіть незважаючи на зростання інтересу до старих товарів, вітчизняні блошині ринки ще не досягли європейських масштабів. У Європі вони займають величезні площі і є скоріше міською визначною пам'яткою, ніж базаром. А відвідують їх далеко не бідні люди - серед розкладок барахла були помічені знаменитий модельєр Жан-Поль Готьє, співачка Мадонна та письменник Едвард Радзинський. Знаменитості звичайно полюють за антикваріатом або просто незвичайними речами.
Така ж мета - знайти щось незвичайне - і в завсідників нечисленних українських барахолок. На відміну від Заходу, відвідує вітчизняні блошині ринки в основному молодь.
Наприклад, київський студент Іван Набока любить "шаритись" у секонд-хендах із друзями. "Ми ніколи не йдемо за чимсь конкретним, так нічого не знайдеш. Якщо щось сподобалося, беру", - розповідає він. Зараз у його гардеробі близько 30% речей із секонду. "Справа не в тому, що там все вживане, - пояснює Іван. - Навпаки, іноді вдається знайти речі, про які ніколи не скажеш, що вони поношені, якщо їх покласти на полицю в магазині. Справа в тому, що це все тут - ексклюзив".
Завсідники секондів розповідають, що ці ринки теж діляться на дорогі й дешеві. Ціни на перші іноді досягають декількох тисяч гривень. Зате на других вони просто смішні. Модну сумку можна купити за 15 грн., кофту - усього за 5 грн., стильні окуляри та каблучку - за 2 і 3 грн. відповідно.
Барахолка на мільйон
Але Дмитро Петькун шукає сумку часів СРСР та інші винтажні товари не на блошиному ринку, а в основному в інтернеті. Мережа на сьогоднішній день стала однієї із найдоступніших торговельних площадок. Продати річ отут можна порівняно швидко. Головне - бути реалістом і не переборщити з ціною, впевнені завсідники таких сайтів. Для цього досить уважно вивчити пропозиції конкурентів.
А вони найчастіше вражають сміховинною ціною. Наприклад, зараз у мережі продають робочу газову плиту, випущену 25 років тому, усього за 50 грн. Є речі і свіжіші - наприклад, холодильник "Атлант" 2000 року випуску в гарному стані. Причому за "Атланта" покупцеві дозволяється торгуватися.
Якщо є час і натхнення, можна взяти участь у найзвичайнісінькому віртуальному аукціоні. Лоти досить різноманітні - від ноутбуків до колекційних монет. Торги проводяться як у гривнях, так і в доларах. Виграє той, хто зробить найбільшу ставку.
Дивно, що в аукціонах все частіше беруть участь не студенти або колекціонери, а підприємці. Причому продають вони зовсім не бабусин комод, а машини, обладнання і навіть бізнес "під ключ". Для одних це останній шанс повернути кредит банку, для інших, навпаки, спосіб знайти гроші для розвитку бізнесу.
Для них сайти з торгівлі мотлохом навіть створюють спеціальні розділи - "Продаж заставного майна". Так що тепер на сайті із чудернацькою назвою baraholka.com.ua можна знайти цілком серйозні пропозиції про продаж, наприклад, нового екскаватора Hitachi за пів мільйона гривень або готового бізнесу з виробництва газованої води за 2 млн. грн.
У господарстві згодиться
Жителі благополучних європейських країн і США не поспішають викидати старі речі, адже існує маса способів вигідно їх продати.
США
Американські родини організовують розпродажі мотлоху прямо у себе у дворі. Все що завгодно, починаючи від посуду і закінчуючи побутовою технікою, на home sale продається за символічною ціною.
Великобританія
У неділю на лондонську вулицю Battersea Park Road приїжджає безліч автомобілів. На boot sale (розпродаж з багажника) привозять старі меблі, посуд і цілком пристойний одяг.
Франція
Паризький блошиний ринок Montreuil у народі називають злодійським. Тут за більш ніж прийнятними цінами можна купити сумнівного походження побутову техніку та гори одягу з магазинів, що розорилися.
Марія Шамоту
За матеріалами:
Фокус
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас