Автовиробники навчились отримувати вигоду з кризи — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Автовиробники навчились отримувати вигоду з кризи

2074
Глобальна фінансова криза поставила на коліна автовиробників усього світу. Уже давно стало ясно, що без сторонньої допомоги пережити нинішню ситуацію судилось небагатьом.
У США уряд уже вирішив виділити кошти для підтримки автогігантів, а от у Великобританії та у Росії тільки розглядають таку можливість, як, втім, і в інших країнах.
Як повідомляє Reuters, уряд США вирішив підтримати автовиробників, ухваливши рішення виділити 17,4 млрд доларів під заставу неголосуючих акцій і кількох інших гарантій. Дана сума розділена на два транші. Перший буде виділений у грудні цього року, він є найбільшим і становить 13,4 млрд доларів. Решта 4 млрд доларів будуть виділені пізніше. Нагадаємо, що через критичне фінансове становище компанії GM і Chrysler були змушені припинити роботу на 59 заводах США, Мексики і Канади.
Влада Великобританії також планує підтримати автопром, виділивши на ці цілі 667 млн фунтів (710 млн євро). BBC повідомляє, що, на думку партії лейбористів, план підтримки автовиробників може бути прийнятий "незабаром". Такі дії необхідні для порятунку робочих місць. Тому що в автомобільній і пов'язаних з нею видах промисловості задіяні близько 800 тисяч осіб. Раніше із закликами схвалити план порятунку автопрому до Прем'єр-міністра Великобританії зверталися профспілки, на думку яких, у промисловість необхідно вкладати кошти тією самою мірою, що й у банківський сектор.
Прем'єр-міністр Росії Володимир Путін у минулу п'ятницю на нараді в Набережних Челнах уперше назвав конкретну суму держпідтримки для вітчизняних автовиробників ("АвтоВАЗ", "КАМАЗ", група "ГАЗ" і Sollers) - 6,7 млрд доларів. Основна частина цієї суми - 3,26 млрд доларів - піде на підтримку автопродажів у лізинг і за держзамовленням. На лізинг, за словами Путіна, в 2009 році держава виділить 1,55 мільярда доларів. Це кредити Внешэкономбанка, які лізингові компанії при автозаводах (наприклад, "Камаз-лізинг") одержать зі ставкою рефінансування Центробанку (ЦБ) або нижче. Друга за розміром стаття витрат - до 2,17 млрд доларів - це викуп державою облігацій російських автозаводів. Наступна частина обіцяних грошей - 1,26 млрд доларів - це держгарантії по кредитах, узятих автопідприємствами на поповнення своїх оборотних коштів. Путін запевнив, що, використовуючи механізм держгарантій, заводи зможуть залучити вдвічі більше - до 2,52 млрд доларів.
Українські автовиробники теж скористалися глобальною економічною кризою і запропонували Верховній Раді низку законопроектів із захисту вітчизняного товаровиробника. Закон, що зменшує податковий тиск на українські автомобільні заводи, уже прийнятий. Два законопроекти, що стосуються збільшення ввізних мит на імпортні автомобілі і збільшення акцизного збору із власників транспортних засобів, перебувають на розгляді Верховної Ради. У випадку їхнього прийняття варто очікувати стрибка цін, як на нові іномарки, так і на продукцію вітчизняного автопрому.
За матеріалами:
РБК-Україна
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас