SMS не коштує операторові нічого. А вам? — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

SMS не коштує операторові нічого. А вам?

5157
У світі мобільного телефонного зв'язку, як і у всякому бізнесі, є свої секрети. Але чим сильна Америка, там час від часу знаходяться люди, які прискіпливо намагаються проникнути в суть речей.
Завданням з'ясувати - а скільки коштує, власне, нині операторові стільникового зв'язку переправити адресатові послане SMS-повідомлення? - задався сенатор-демократ з Вісконсина Герб Коль, повідомляє New York Times.
Законодавця зацікавила, зокрема, причина підвищення з 10 до 20 центів вартості передачі есемески за останні три роки чотирма провідними американськими операторами мобільного телефонного зв'язку - Verizon Wireless, AT&T, Sprint і T-Mobile.
Якщо врахувати, що в минулому році число посланих SMS-повідомлень досягло 2,5 трлн, а року, що настав, як очікується, значно перевищить цей показник, наблизившись до рівня в 3,3 трлн, то ціна питання уявляється, аж ніяк, не дозвільною - рахунок іде на сотні мільярдів доларів.
Так, сукупний світовий доход стільникових операторів від SMS-сервісів у минулому році склав $130 млрд, повідомляє ІТАР-ТАРС з посиланням на доповідь аналітичної компанії Portio Research.
За оцінкою аналітиків, у середньостроковій перспективі SMS залишиться лідером серед всіх послуг з передачі даних у мережах стільникового зв'язку. До 2013 року світовий доход від SMS виросте до $224 млрд у рік, що складе 60% всього доходу від неголосових сервісів.
Оскільки плата за послуги передачі SMS-повідомлень входить у загальний пакет сервісу операторів і становить у середньому від $10 до $15, то, як наполягають оператори зв'язку, витрати клієнтів саме в цьому аспекті незначні, якщо вони повністю використають свій щомісячний пакет.
Компанія T-Mobile навіть привернула увагу сенатора-слідчого до того факту, що в цілому за останні три роки доходи за пересилання текстових повідомлень знизилися на 50%.
Здавалося б, це - непогана новина для клієнтури. Та ба. "За кадром" залишився інший факт - обсяг переданих у США текстових повідомлень з 2005 року виріс у десять разів, і, таким чином, доходи основних операторів підскочили п'ятикратно.
Головне ж, секретом за сімома печатками залишається інформація про те, наскільки підвищилися витрати компаній мобільного телефонного зв'язку через зростання обсягів переданої інформації за допомогою технології SMS - оператори попросту відмовилися ділитися подібними відомостями.
Саме тут - у співвідношенні прибуток/витрати і у тому, що SMS-повідомлення не повинне перевищувати 160 знаків, як з'ясовується, і зарита "собака".
Наскільки дорого обходиться SMS-повідомлення розміром в 160 знаків, передане з використанням бездротової технології з телефону клієнта на станцію, що передає прийом, де повідомлення проходить цифрову обробку, а потім біля одержувача знову конвертується в бездротовий сигнал?
Як відзначає професор-експерт з комп'ютерних технологій Серінівасан Кешав з університету Ватерлоо в штаті Огайо, оскільки повідомлення надзвичайно малі, навіть трильйон їх не представляється "важкою ношею" для операторів.
Може бути, операторам дорого обходиться бездротова частина шляху, оскільки вони використовують особливі частоти, за право користування якими доводиться чимало платити?
Ні, відповідають експерти. Вся справа в тому, що текстові повідомлення не тільки незначні за своїми розмірами, але вони - "безкоштовні їздці" у мережах телефонного зв'язку, оскільки передаються за так званими "контрольованими каналами" - через простір, зарезервований операторами для роботи в системі бездротового зв'язку.
Цим пояснюється жорстко лімітований обсяг SMS-повідомлення - воно не повинне перевершувати довжину повідомлення, призначеного для внутрішньої комунікації між станцією, що передає прийом, і мобільним телефоном для здійснення дзвінка - канал однаково використовує цей простір поза залежністю від того, чи надійшло в нього текстове повідомлення чи ні.
Професор Кешав підкреслює, що після того, як інвестовані кошти в закупівлю і збільшення пам'яті технологічного встаткування, причому ціни на нього знижуються, і з урахуванням зарплат обслуговуючого персоналу, вартість обробки текстових повідомлень виявляється в цілому покритою. Інакше кажучи, витрати на надання послуг цього зв'язку практично ніяк не пов'язані з кількістю переданих SMS - майже немає ніякої різниці між передачею 1 млн або 100 млн повідомлень.
Пояснити це можна й інакше. Текстове повідомлення подорожує по виділених каналах бездротового зв'язку немов "заєць" на транспорті - безкоштовно. Тому той, хто довідався про секрети мобільних операторів - а вони, будьте впевнені, засекречені навіть для власних співробітників - починає зовсім по-іншому ставитися й сприймати розцінки й пакети з оплати за послуги з передачі SMS-повідомлень операторами мобільного зв'язку.
От вона, відповідь на поставлене вище питання: найбільш прибутковими для них саме є ці найбільш безлімітні пакети для SMS-послуг від $15 до $20 на місяць, що збирають із клієнтури.
На відміну від безлімітних обідів, які надаються деякими ресторанами (вони дещо все-таки коштують рестораторам), безлімітний SMS-зв'язок у будь-яких обсягах, надаваний клієнтам, обходиться операторам практично безкоштовно.
За матеріалами:
Point.ru
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас