Думки про гроші "запалюють" мозок — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Думки про гроші "запалюють" мозок

Казна та Політика
1014
Як блискучі значки долара проносяться в очах мультиплікаційних героїв типу Скруджа Макдака, точно так само думки про гроші "запалюють" візуальні області мозку, виявили американські вчені. Дослідники з університету Каліфорнії в Сан-Дієго провели експеримент за участю 14 студентів цього навчального закладу. Учасники експерименту за завданням учених повинні були вибирати між об'єктами червоний або зелений кольори, вартість яких змінювалася в різний час. Відбір кожного об'єкта міг бути винагороджений або 10 центами, або нічим. Усього піддослідні, зробивши правильний вибір, могли заробити до 10 доларів, повідомляє The Telegraph.
Учені спостерігали за добровольцями, скануючи їхній мозок. Результати дослідження були опубліковані в науковому журналі Neuron. Експеримент показав, що грошова нагорода змінювала мозкову активацію. Швидше за всіх на мотивацію грошовою винагородою озивалася частина зорової зони кори головного мозку, відома як "V1".
Як відомо, зорові сигнали надходять саме в цю зону - розташовану з боку потилиці первинну зорову кору. Вона також називається поле Бродмана 17. Сітківка ока фіксує світло і колір, після чого передає сигнал у мозок, де й народжуються зорові образи. З'ясувалося, що вже на цьому етапі відбувається аналіз цінності об'єкта, тобто ще до того, як людина усвідомлює це.
Професор психології Джон Серенсіс, що керує групою дослідників, розповів, що якщо об'єкт у минулій серії експериментів виявлявся оплачуваним, то на його колір мозок піддослідних реагував більш активно.
Як зізнався вчений, поки, звичайно, занадто рано говорити про те, яким чином формується таке сприйняття, однак очевидно, що мозок відразу ж виділяє більш коштовний об'єкт. "Ваш мозок уявляє таку річ по-іншому", - сказав професор. Це може означати, що людина бачить об'єкт, що має в його уявленні високу цінність, більш ясно або різко.
Активація мозкової діяльності також простежувалася в лобових і парієтальних областях кори, які були раніше залучені в аналіз способу одержання винагороди за вибір об'єкта. Ці області збуджувалися, коли здійснювався вибір.
На думку вчених, надалі дослідники спробують зрозуміти, як мозок обробляє інформацію про цінність різних об'єктів. Зокрема, це може допомогти краще зрозуміти, чому наркотики і сигарети мають магнетичну привабливість для людей, а також яким чином формуються якісь специфічні пристрасті в їжі.
За матеріалами:
Rokf.ru
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас