Криза підігріла тарифи


Криза підігріла тарифи

В умовах кризи більшість страхових компаній підвищили тарифи по КАСКО. Раніше компанії розраховували тарифи, закладаючи зростання премій як мінімум на рівні 40-50% у надії, що збільшення виплат удасться покрити за рахунок припливу нових платежів. Але в умовах зниження припливу нових премій така політика виявилася пагубною.

В Українській страховій групі тарифи по КАСКО підвищуються на 10-30%. У СГ "ТАС" тарифи підвищили ще влітку на 25-40%. "Я не виключаю можливості подальшого збільшення тарифів. Адже збитковість росте, і якщо не сформувати адекватні тарифи, то компаніям доведеться перекривати виплати по цьому виду страхування за рахунок інших видів", - говорить голова правління СК "ТАС" Дмитро Грицута.

У Лізі страхових організацій запевняють, що страховики самі винні у своїх бідах. Демпінг, до якого активно вдавалися страховики в погоні за залученням великої кількості клієнтів, вилився в неможливість сформувати адекватні резерви. "Ми будемо рекомендувати компаніям утриматися від демпінгу в нинішніх умовах. Адже саме це привело до порушення диверсифікованості видів страхування в компаніях, і багато хто не зміг сформувати резерви, щоб проводити виплати. Активно демпінгуючи тарифами, вони підривали ринок, а погоня за обсягами відволікала їх від реальної економіки і витрат. Демпінг здійснювався як у добровільному страхуванні, так і в обов'язковому страхуванні цивільної відповідальності автовласників. Я думаю, що багато компаній зараз зазнають проблеми", - розповів Олександр Філонюк, президент Ліги страхових організацій.

Неадекватність сформованих резервів, на думку страховиків, приведе до скорочення учасників ринку. За словами голови наглядової ради СК "Оранта" Олега Спілки, після кризи на ринку автоцивілки залишиться не більше 15 компаній. За словами страховиків, найближчим часом з Моторного транспортного (страхового) бюро можуть бути виключені ще три компанії. А близько десятка страховиків прострочили сплату обов'язкових внесків у фонди МТСБУ на місяць (у випадку несплати протягом двох місяців компанія автоматично виключається із МТСБУ).

Збільшення збитковості пов'язане, у першу чергу, зі збільшенням кількості автомобілів. Найбільш збитковим є страхування бюджетних авто. "Ми зробили перерахунок тарифів, виходячи зі збитковості і частоти страхових випадків по кожній марці авто. У середньому тарифи стали вищими на 10-12%. Найбільш збиткові бюджетні автомобілі до $20 тис., стаж водіїв яких до двох років. За півроку рівень виплат зріс і перевищив 70%. Це пов'язано зі збільшенням транспорту на дорогах і частотою настання страхових подій, а дороги та регулювання залишилися колишніми. У наступному році ми плануємо знизити збитковість до 60%", - прогнозує заступник голови правління СК "ІНГО Україна" Олександр Миколенко.

Підвищилася і вартість середньої виплати у зв'язку зі збільшенням вартості запчастин і послуг СТО. "Існує залежність між темпами зростання інфляції та збільшення витрат на відновлення авто. Останні вищі в середньому на 10-20%. Це робить страхування КАСКО і ЦВ збитковими. Єдиний спосіб відновити баланс - підняти тарифи", - пояснює голова правління СК "Дженералі Гарант страхування" Юрій Лахно.

Але з підвищенням тарифів компанії будуть змушені знизити розміри агентських комісійних. "Включиться режим економії витрат на ведення справи. Тому що в період, коли більша частина бізнесу йшла через банки, компанії, не замислюючись, виплачували банкам комісійні, перевищуючі 25%, сьогодні такого потоку немає. І компанії будуть платити комісійні на рівні 10-15%", - запевняє пан Миколенко.

Незважаючи на це, компанії будуть активно залучати клієнта шляхом усіляких акцій з банками та автодилерами. Таких знижок, як раніше, уже не буде. На думку пана Лахно, деякі компанії спробують зіграти на підвищенні тарифів, запропонувавши клієнтові більш дешевий продукт: "Хтось завжди буде демпінгувати. У нас надлишок страхових компаній, а основний спосіб конкуренції - цінова політика".

  • i

    Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідну частину тексту й натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це нам.

Дивись також
Все, що ми знаємо про:ЛСОУ
Топ новини
Обговорюють

Читають

В Контексті Finance.ua