Китайське попередження — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Китайське попередження

Фондовий ринок
2367
На поточному тижні Китай вжив безпрецедентний комплекс заходів на суму майже в $600 млрд. для підтримки реального сектора економіки, до України прийшов перший транш стабілізаційного кредиту від МВФ в обсязі $4,5 млрд., а нові пропозиції Генрі Полсона не врятували світові фондові ринки від падіння.
У понеділок 10 листопада Державна рада Китаю вирішила зіграти на випередження і щоб призупинити або хоча б максимально пом'якшити кризові явища у китайській економіці, що підсилюються, і не допустити масового безробіття в країні, затвердила комплекс заходів щодо стимулювання національного товаровиробника та розширення внутрішнього попиту. Про це FINANCE.UA повідомляє Генеральний директор КУА "ІНЕКО-ІНВЕСТ" Олег Морква, підводячи підсумки поточного тижня.
Для цієї мети було ухвалене рішення виділити з державних резервів 4 трлн. юанів ($586 млрд.), що еквівалентно п'ятій частині ВВП Китаю в 2007 р. і становить близько 80% всіх державних витрат країни за минулий рік.
Масштабний інвестиційний план китайського уряду розрахований на два роки до кінця 2010 р. і передбачає заходи щодо зниження податків, покращення умов кредитування, розвитку сільської інфраструктури і транспортних мереж, покращення екології, заохочення китайських виробників, насамперед малого та середнього бізнесу.
У рамках антикризової програми буде проведена і реформа методики розрахунку ПДВ, що давно вже назрівала в країні, в результаті чого сума податків, які виплачуються компаніями малого та середнього бізнесу, скоротиться на 120 млрд. юанів ($17,5 млрд.) на рік.
Зміна принципів кредитування комерційних банків, передбачена планом, повинна буде забезпечити залучення додаткових інвестицій у сільське господарство, малий і середній бізнес, інноваційні технології, а також операції із злиття і поглинання. У свою чергу передбачається, що китайський Центробанк (Народний банк Китаю) для стимулювання кредитування продовжить курс на пом'якшення монетарної політики, знижуючи базову процентну ставку в країні.
Планується також, що влада Китаю протягом двох років додатково інвестує 100 млрд. юанів ($14,6 млрд.) у національне будівництво, а в 2009 р. направить 20 млрд. юанів (блилько $3 млрд.) на відновлення районів, що постраждали від стихійних лих у провінції Сичуань у травні поточного року. Виділені додаткові кошти будуть спрямовані, насамперед, на будівництво доступного житла, розвиток сільськогосподарської інфраструктури, захист навколишнього середовища і технічні інновації. Серед об'єктів інфраструктури, куди будуть інвестуватися державні ресурси, називаються нові залізниці, метро та аеропорти.
Підтримка темпів економічного зростання стала пріоритетом для уряду Китаю, після того як попит на експорт з Китаю в США та Європі значно скоротився, а витрати китайського бюджету не покривали потреб виробників.
Протягом останніх п'яти кварталів у Китаї сповільнюється зростання ВВП: якщо ще в першому кварталі 2008 р. приріст ВВП становив 10,6%, то вже в третьому кварталі вперше за шість років він впав нижче 10% і склав близько 9%.
Основною причиною падіння темпів економічного розвитку Китаю стала загальносвітова фінансова криза і значне зниження споживання китайської продукції як всередині країни, так і на зовнішніх ринках.
В умовах значного скорочення споживання запаси на складах зросли до максимальних значень, і виробничі компанія змушені йти на істотне зниження виробничих витрат, у тому числі й на скорочення виробництв і звільнення персоналу, а також у терміновому порядку залучати капітал для інноваційної модернізації.
Не кращі часи переживають і китайські банки, які припиняють співробітництво з іноземними банками, що працюють у КНР, і активізують дії з жорсткості умов або дочасного повернення споживчих позик.
В умовах жорсткості кредитно-фінансової дисципліни великі труднощі з одержанням нових і пролонгацією старих кредитів зазнають і китайські промислові підприємства. У підсумку обсяг виробництва та експорту більшості промислових компаній знаходиться на вкрай низьких позначках. У кризі вже кілька кварталів перебуває і будівельний бізнес, а більшість будівельних компаній Китаю були змушені заморозити будівництво на своїх об'єктах через дефіцит фінансування та інвестицій.
За прогнозами незалежних експертів зростання ВВП Китаю в підсумковому кварталі року може знизитися до 7,5%, що стане найнижчим показником з 1990 р.
Наступного року китайська економіка за оптимістичного сценарію розвитку подій на фінансових і товарних ринках може показати зростання на рівні 8%, а за несприятливого розвитку подій темпи зростання ВВП можуть впасти і до 5% на рік.
Україна на поточному тижні одержала перший транш на суму $4,5 млрд., у рамках отриманої кредитної лінії за програмою stand-by із загального обсягу $16,4 млрд.
Цей кредит дозволить трохи стабілізувати валютно-курсовий ринок у нашій країні до кінця поточного року, утримавши гривню відносно американської валюти в діапазоні 5,8-6,5 грн./$., а от про зростання ВВП в 2009 році на рівні навіть 5% (як за песимістичного прогнозу в Китаї) можна буде тільки мріяти.
У цей час в Україні активно розвивається чергова фаза економічної кризи - виробнича, коли стагнаційні явища проявляються вже практично у всіх сферах реального сектора економіки, ділова активність та обсяг виробництв різко падають, стимулюючи істотне зниження витрат усередині компаній і провокуючи значне скорочення персоналу.
За даними Державного комітету статистики в жовтні промислове виробництво в Україні знизилося на 7,6% відносно вересня. Зокрема, у видобувній промисловості зростання виробництва в жовтні знизилося на 6,7% (за 10 міс. - зростання 2,6%), у переробній промисловості темпи зростання впали на 7,7% (за 10 міс. - зростання 2,3%). При цьому найбільше падіння зафіксоване у виробництві коксу та нафтопереробці - 26,5% у жовтні відносно вересня (за 10 міс. - падіння 15,7%). У жовтні також на 20,5% знизилися обсяги виробництва в металургії (за 10 міс. - падіння склало 3,6%).
У той же час у харчовій промисловості зростання промвиробництва в жовтні склало 19% (за 10 міс. - зростання 0,4%), а легка промисловість за жовтень збільшила темпи зростання на 1,6%, однак за 10 міс. її показники знизилися на 0,1%.
Всього за 10 міс. 2008 р. зростання промвиробництва склало 2,2%, хоча ще за підсумками 9 місяців воно становило 5,1%.
На думку керівника групи радників глави Національного банку України (НБУ) Валерія Литвицького, українська економіка вже на третину перебуває в стані рецесії, причому три місяці в промисловості фіксується спад і якщо такі тенденції збережуться, то на початку першого кварталу наступного року в Україні буде справжня криза в промисловості.
При цьому, за його оцінкою, керівництво країни запізнюється з реакцією на зміни в індустріальному секторі.
"Реакція на металургійні проблеми спізнилася на півроку, на проблеми хімії, легкої промисловості - як мінімум на два місяці, нафтохімії - на рік. Тому маємо те, що маємо", - підкреслив Литвицький.
Разом з тим Литвицький вважає, що проблеми індустріального сектора пов'язані не тільки зі зниженням зовнішнього попиту: "Не варто робити світову кон'юнктуру єдиним поясненням проблеми. Все-таки експорт виріс за дев'ять місяців на 60%. Швидше за все, справа в інвестиціях: за півроку ми бачимо, що інвестиції зросли в три рази повільніше, ніж торік".
Також на початку другої декади листопада Держкомстат оприлюднив дані і із зовнішньоторговельної діяльності України у вересні та за підсумками 9 місяців.
У вересні в Україні зберігся дуже високий негативний розрив між експортом та імпортом, а негативне зовнішньоторговельне сальдо за місяць склало $1,7 млрд.
У сукупності за січень-вересень 2008 року експорт товарів склав $53 562,3 млн., імпорт - $67 845,4 млн., зовнішньоторговельні операції проводилися з партнерами з 215 країн світу, а негативне зовнішньоторговельне сальдо досягло - $14 283,1 млн. У порівнянні з відповідним періодом 2007 року експорт збільшився на 50,1%, а імпорт - на 60,2%.
Коефіцієнт покриття експортом імпорту за 9 місяців поточного року склав 0,79.
При цьому на формування негативного сальдо в зовнішній торгівлі вплинули, насамперед, наступні товарні групи: енергетичні матеріали; нафта і продукти її переробки (-$1,496 млрд.), наземні транспортні засоби, крім залізничних (-$8,276 млрд.) і механічне обладнання (-$4,912 млрд.).
До кінця поточного року щомісячне зовнішньоторговельне негативне сальдо буде продовжувати залишатися дуже високим для України.
Однак, в умовах кризи і падіння попиту на українську продукцію на світових товарно-сировинних ринках та обмежувальних заходах уряду зі стримування некритичного імпорту в нашу країну, негативний розрив між експортом та імпортом знизиться з $1,7 млрд. у вересні, до $1,1-$1,4 млрд. у заключні місяці року.
В цілому за підсумками року негативне зовнішньоторговельне сальдо може скласти $17,5-18,5 млрд., що стане черговим антирекордом для України.
Зниження темпів зростання промислового виробництва до 2,2% за десять місяців не буде мінімальною планкою для поточного року. Вже за підсумками одинадцяти місяців темпи зростання промвиробництва можуть впасти нижче 1%, а під кінець року скоріше за все підуть у мінус на 1-2%, що практично зроблять нездійсненним урядовий прогноз зі зростання ВВП в 2008 році на 6,8%.
У найкращому разі за підсумками року зростання ВВП складе 5-5,5%, у найгіршому може знизитися до рівня 3-4%, з перспективою падіння темпів зростання ВВП в 2009 році до 1-2%.
Однак навіть такого зростання можна буде досягти тільки у випадку мобілізації ресурсів країни для екстреної інвестиційно-фінансової підтримки українських товаровиробників. У противному випадку в 2009 році можна буде забути не тільки про будь-яку фінансову стабільність на валютному ринку (добре, якщо гривня утримається на рівні 8 гривень щодо долара), але й хоч якесь позитивне зростання української економіки.
Безумовно, під час відсутності в Україні стабілізаційного фонду та необхідних для фінансово-економічної безпеки золотовалютних запасів, розраховувати на державні інвестиції у вітчизняну економіку не те, що на рівні 80% від розміру національного ВВП (як це було зроблено в Китаї), але навіть 10% (для України складе близько 100 млрд. грн.), практично не реально.
Проте, щоб остаточно не поховати вітчизняне виробництво, українська влада зобов'язана передбачити в бюджеті хоча б мінімальний обсяг ресурсів для цільових державних інвестицій і направити в умовах найгострішої фінансово-виробничої кризи в країні на підтримку української економіки не менш 4-5% коштів від розміру планованого українського ВВП.
Наростаючі негативні тенденції в економіці вимагають термінової та об'єктивної корекції, як основних макроекономічних показників, так і в цілому державного бюджету на наступний рік.
Президент України в середу, 12 листопада, закликав уряд протягом двох тижнів внести на розгляд Верховної Ради новий проект державного бюджету на 2009 р., що не повинен бути популістським.
Ющенко наполягає, що в рамках нового держбюджету-2009 року повинне бути профінансоване створення стабілізаційного фонду з обсягом емісії в 40-50 млрд. грн., причому не менш 10 млрд. грн. з цих коштів повинні бути спрямовані в економіку вже в першому кварталі 2009 року. Президент вважає, що джерелами наповнення такого фонду повинні стати приватизація та державні цінні папери, а парламент закликає повернутися до розгляду державної програми приватизації.
Для того, щоб утримати країну від потужної системної кризи - стагнації в економіці та зростаючої соціальної напруженості, українській владі, імовірно, варто взяти на озброєння світовий і, зокрема, китайський досвід і значні внутрішні, а також позикові ресурси направити, насамперед, на стимулювання базових галузей національної економіки (експорту орієнтовані і бюджето утворюючі).
Не зайвим буде в нинішніх умовах також провести й податкову реформу (насамперед, дати лад з тим же ПДВ).
Причому системні рішення керівництву країни необхідно приймати досить оперативно, що б ще до кінця року в України був чіткий план, як виходити з кризової ситуації й не допустити стагфляцію, подібну тієї, що була в нашій країні на зорі її незалежності на початку 90-х років.
Українська економіка в наступному році буде вимагати значних кредитних та інвестиційних ресурсів, які до того ж повинні бути не дорогими і які український уряд повинен оперативно виділити провідним українським галузям.
У противному випадку масштабна криза в країні буде просто неминучою і щоб її вирішити, буде потрібно значно більше коштів, ніж ті, які виділив МВФ на підтримку фінансової стабільності в нашій країні.
Разом з тим дуже важливо не тільки в терміновому порядку приймати політико-правові рішення, які дозволять, забезпечити країну необхідними ресурсами (як позиковими, так й інвестиційними), але й не допустити їх наступного "розбазарення", забезпечивши твердий контроль за їх цільовим та ефективним використанням.
На світових біржових ринках на поточному тижні переважав песимізм, а фондові індикатори надавали перевагу більшою мірою рухатися вниз. Погана фінансова звітність і слабкі прогнозні дані виробничих і сировинних корпорацій, а також фінансових установ, продовжують викликати серйозне побоювання інституціональним і приватним інвесторам, що стимулює подальший розпродаж акцій компаній, які відчувають спад виробництва або значних фінансових труднощів.
Не зуміла утримати світові фондові ринки від падіння і нова програма дій Міністерства фінансів США, озвучена його керівником Генрі Полсоном, за корекцією раніше затвердженого "плану порятунку".
Фінансова адміністрація США, з огляду на загрозу рецесії, вирішила внести зміни в розподіл грошей з рятівного фонду обсягом в 700 млрд. дол.
За словами Полсона, проведена протягом місяця стратегія викупу сумнівних іпотечних кредитів продемонструвала свою низьку ефективність, тому надалі гроші з фонду будуть використовуватися як фінансові ін'єкції для банків, що зазнають фінансових проблем. Крім того, планується надавати допомогу не тільки банківському, але й іншим секторам фінансової сфери (зокрема будуть стимулюватися видачі позичок під покупку автомобілів, студентські кредити, а також реструктуризуватися заборгованість з кредитних карток).
По суті, американський уряд все в більшому ступені схиляється до прийняття загальносвітової практики з оздоровлення національної економіки, рятуючи, насамперед, фінансову систему, в тому числі за допомогою часткової націоналізації системних банків, а також інвестуючи в реальний сектор економіки, а не викуповуючи фондові інструменти, що знецінилися.
З початку листопада капіталізація світових фондових ринків знизилася не менше ніж на $1-2 трлн., а найбільше падіння демонстрував російський фондовий ринок, де падіння за першу половину листопада склало по індексу ММВБ 15,5%, а з індексу РТС майже 20%.
Тільки в четвер, 13 листопада, при відкритті торгів на ММВБ, падіння фондового індикатора до результатів минулого дня склало понад 15%, що змусило російського фінансового регулятора ФСФР заборонити торги на ММВБ аж до 17 листопада.
Український біржовий ринок практично весь тиждень також волів дотримуватися загальносвітового спадного тренда, однак його падіння було не настільки стрімким, як російських індикаторів.
За неповний тиждень індекс ПФТС пішов донизу у середньому на 6%, а з початку листопада продовжує поки що зберігати зростання більш ніж в 6,5%.
Проте, в умовах низько ліквідного і мало привабливого для інвесторів фондового ринку України, на українських біржах у цей час домінують винятково спекулятивні технології і напрямок руху цін на папери в основному формуються ситуативними й дуже короткочасними торговельними циклами (один -три дні), а не якимись фундаментальними факторами.
В умовах наростаючої економічної кризи в нашій країні і не прогнозованої політичної ситуації в Україні в перспективі навіть найближчих місяців про будь-яку інвестиційну привабливість нашої країни напевно можна тільки мріяти. Тому досить нелогічно виглядає зростання цін на українські папери на біржах, у той час, коли виробничо-фінансові перспективи українських підприємств - емітентів даних паперів на найближчі місяці будуть скоріше за все досить і досить обтяжуючими.
Інтенсивність торгів на ПФТС на поточному тижні завдяки тільки однієї угоди з акціями ВАТ "Харцизський трубний завод" (на суму в 577,85 млн. грн.), виявилася в 10,5 разів вищою, ніж була тижнем раніше, досягши 593,92 млн. грн., що характерно для рівня двомісячного осіннього торговельного обороту акціями на ПФТС.
Однак якщо розглядати дану угоду, як винятково технічну або внутрікорпоративну операцію і не брати її до уваги в загальній базі оцінки торгів на ринку акцій, тоді торговельна активність на ПФТС ризиковими інструментами на поточному тижні виявиться значно нижче, ніж булла в стартовий тиждень листопада.
Якщо на попередньому тижні торги акціями становили в середньому 11,23 млн. грн., то у звітний тиждень вони понизилися б в 2,5 рази до середньоденних оборотів в 4,21 млн. грн.
При чисто формальному розгляді торгів на ПФТС (з урахуванням угоди з акцій "Харцизський трубний завод") на поточному тижні оберт акціями виріс відразу більш ніж в 10 разів.
При цьому протягом тижня торговельний оберт цінними паперами другого ешелону був значно вищим, ніж торгівля "блакитними фішками", а частка торгів акціями індексного кошика ПФТС досягла тільки 2,18%, при їх ринковій частці на попередньому тижні в 32,88%.
За 4 дні тижня індексний кошик ПФТС втратив 18,2 пункти (-6,34%), а фондовий індикатор понизився з 286,96 індексних пункту на 7 листопада, до значення в 268,76 індексних пункту станом на 13 листопада. На попередньому тижні індекс ПФТС виріс на 13,73% або 34,65 індексних пункту.
З початку тижня на ПФТС пройшли торги цінними паперами на 3,75 млрд. грн., з яких 593,92 млн. грн. (15,84%) склала торгівля акціями, а основний оберт, як і на початку місяця, зробили держпапери на суму 3,04 млрд. грн. (80,97%). Тиждень тому обсяг торгів на ПФТС був в 1,18 рази менше, досягши 3,17 млрд. грн., з яких 56,15 млн. грн. або 1,77% від загальної торговельної маси біржі наторгували на ринку акцій.
За тиждень загальний попит на покупку акцій на ПФТС виріс на 2,67 млн. грн., склавши 37,86 млн. грн. (+7,59%), а пропозиція на продаж акцій збільшилася до 62,63 млн. грн. (+27,27%).
Лідерами торгів на ринку акцій стали цінні папери ВАТ "Харцизський трубний завод". З 10 до 13 листопада з акціями підприємства на ПФТС була проведена 1 угода на 577,85 млн. грн., а котирування на ПФТС мають вигляд: на покупку акцій - 0,99 грн. (не змінилася з попереднього тижня), на продаж - 2,0 грн. (+14,29%). Остання угода пройшла за ціною 2,12 грн. (+84,35%) за одну акцію. Спред між котируваннями акцій емітента досяг 102,02%.
Друге місце зайняли цінні папери ВАТ "Укрнафта" (обсяг торгів - 3,91 млн. грн.). З початку тижня з акціями нафтової компанії на ПФТС пройшло 29 угод, а котирування мають вигляд: на покупку акцій - 104,25 грн. (-3,11%), на продаж - 109,0 грн. (-0,91%) за акцію. Остання угода була проведена за ціною 106,5 грн. (-4,91%) за одну акцію. Спред між котируваннями становить 4,56%.
Третє місце посіли цінні папери ВАТ "Алчевський металургійний комбінат" (обсяг торгів - 1,93 млн. грн.). За тиждень з акціями емітента в торговельній системі відбулися 34 угоди, а котирування на ПФТС мають вигляд: на покупку акцій - 0,055 грн. (-4,39%), на продаж - 0,057 грн. (-7,32%) за акцію. Остання угода укладена за ціною 0,055 грн. (-8,33%) за одну акцію мет. комбінату. Спред між котируваннями акцій досяг 4,59%.
На ринку корпоративних облігацій сукупний попит на покупку корпоративних бондів за тиждень понизився до 14,94 млн. грн. (-12,58%), а загальна пропозиція на продаж склала 135,32 млн. грн. (-2,45%).
У лідери торгів тижня на ринку корпоративних боргових паперів вийшли облігації компаній "ПТК ТОВ Агромат" (серія З) (обсяг торгів - 27,75 млн. грн.), "Альфа-Банк" (серія D) (обсяг торгів - 25,25 млн. грн.) і "Державна іпотечна установа" (серія Е) (обсяг торгів - 24,3 млн. грн.).
На ринку ОВДП протягом тижня пройшли торги на 3,04 млрд. грн.
Основний оберт у більш ніж 3 млрд. грн. пройшов з держпаперами терміном погашення 22.02.2012 р.
Імовірніше за все Мінфін, як і тиждень тому, у четвер 13 листопада провів технічну операцію, спрямовану на рефінансування дефіциту бюджету за схемою покупки українськими банками держпаперів з одночасною їх передачею в Нацбанк під заставу одержання надалі необхідного кредитного рефінансування від регулятора. У свою чергу за продані на аукціоні ОВДП вже безпосередньо Національний банк проведе остаточні розрахунки з Міністерством фінансів.
На ПФТС на 13 листопада пропозиція на продаж держпаперів понизилася, склавши 2,59 млн. грн. (-4,07%), а попит на покупку склав 5,41 млн. грн. (+1,12%).
Серед держпаперів лідерами стали ОВДП терміном погашення 22.02.2012 (обсяг торгів - 3,0 млрд. грн.), ОВДП терміном погашення 01.04.2009 (обсяг торгів - 35,77 млн. грн.) і ОВДП з терміном погашення 30.12.2009 (обсяг торгів - 1,4 млн. грн.).
До кінця тижня загальний попит на покупку муніципальних бондів на ПФТС знизився до 0,53 млн. грн. (-27,4%), а пропозиція на їх продаж склала 6,92 млн. грн. (-6,36%).
З 10 до 13 листопада на ринку муніципальних облігацій торгів не було.
За видами цінних паперів, що торгувалися на ПФТС, лідером другий тиждень поспіль залишається ринок державних облігацій.
З початку тижня угод з ОВДП було укладено на 3,04 млрд. грн., а їх частка в загальній структурі торгів ПФТС склала 80,97%. Тижнем раніше на ринку держпаперів торговельний оборот досяг 3,17 млрд. грн. або 95,91% від загального торговельного обороту біржі.
Друге місце посів ринок акцій. У період з 10 до 13 листопада акцій емітентів наторгували на 593,92 млн. грн. (15,84%). Тиждень тому торгівля акціями досягла 56,15 млн. грн. або 1,77% від сукупного торговельного обороту ПФТС.
На третій рядок опустився ринок корпоративних облігацій. За тиждень торги бондами корпорацій пройшли на суму в 119,69 млн. грн., а їх частка в загальній структурі торгів ПФТС склала 3,19%. На попередньому тижні корпоративних облігацій на ПФТС наторгували на 69,86 млн. грн., а їх частка в загальних обертах біржі була 2,2%.
На ринку муніципальних бондів угоди протягом тижня не проводилися. Тиждень тому на даному ринку пройшли торги на 3,64 млн. грн. (0,12% від тижневого обороту).
З початку року індекс ПФТС втратив 905,26 пункту або 77,11%, понизившись з позначки в 1174,02 індексних пункту на 28 грудня 2007 року, до значення в 268,76 індексних пункту станом на 13 листопада 2008 року.
Таблиця 1. Структура торгів цінними паперами в ПФТС (10.11.08-13.11.08)*
* сума торгів наведена без урахування анульованих угод
Таблиця 2. Зміна котирувань по "блакитних фішках" за період (07.11.08 - 13.11.08)
На поточному тижні лідерами зі зростання ринкової ціни на покупку акцій серед емітентів індексного кошика ПФТС стали цінні папери ВАТ "Сумське машинобудівне НПО ім. Фрунзе", ВАТ "Київенерго" та "Укрсоцбанк".
За тиждень ціна на покупку акцій ВАТ "Сумське машинобудівне НПО ім. Фрунзе" зросла на 13,64% до 12,5 грн. за акцію, на продаж склала 16,0 грн. (не змінилася з попереднього тижня) за акцію, а остання угода пройшла за ціною 14,2 грн. (не змінилася з попереднього тижня) за одну акцію. Спред між котируваннями до закінчення тижня склав 28,0%. З початку тижня з акціями заводу угод не було.
На другому місці перебувають цінні папери ВАТ "Київенерго". Кращі біржові котирування акцій емітента на ПФТС на 13 листопада мали вигляд: на покупку акцій - 8,25 грн. (+9,85%), на продаж - 12,5 грн. (-19,35%) за акцію, остання угода була проведена за ціною 10,5 грн. (-30,0%) за одну акцію. Спред між котируваннями акцій становить 51,52%. Протягом тижня з акціями енергокомпанії відбулися 3 угоди на 46,42 тис. грн.
Замикають ТОП-3 тижня серед "блакитних фішок" ПФТС цінні папери ВАТ "Укрсоцбанк". Кращі котирування акцій емітента на ПФТС до кінця тижня склали: на покупку акцій - 0,25 грн. (+6,38%), на продаж - 0,28 грн. (-6,67%) за акцію. Остання угода була укладена за ціною 0,31 грн. (не змінилася з попереднього тижня) за одну акцію. Спред між котируваннями акцій становить 12,0%. З 10 до 13 листопада з акціями фінансової установи угод не було.
Аутсайдерами індексного кошика ПФТС стали цінні папери ВАТ "Дніпроенерго".
Кращі котирування акцій генеруючої компанії до закінчення тижня мали вигляд: на покупку - 401,0 грн. (-33,17%) за акцію, на продаж - 650,0 грн. (+3,17%) за акцію, остання угода пройшла за ціною 568,521 грн. (-5,25%) за одну акцію. Спред між котируваннями акцій досяг 62,09%. За тиждень із цінними паперами емітента пройшло 5 угод на 333,91 тис. грн.
За матеріалами:
Finance.ua
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас