1241
Україна в лідерах споживання "ніжок Буша"
Рада США з експорту домашньої птиці і яєць оприлюднила дані про постачання американської курятини в різні країни світу. Відповідно до них, експорт м'яса бройлерів в Україну в першому півріччі 2008 року склав 82,3 тисячі тонн. Таким чином, поставки виросли в півтора рази в порівнянні із цим же періодом минулого року. У списку країн-споживачів американської курятини Україна посіла шосте місце. Нашу країну за обсягами імпорту "ніжок Буша" випереджають держави зі значно більшим населенням - Росія і Китай. У п'ятірці лідерів також сусіди США - Мексика, Карибські острови і Куба.
У різкому збільшенні закупівель американської курятини є заслуга як комерційних структур, так і Держкомрезерву. У першій половині року відомство почало інтервенцію курятини на український ринок, щоб "збити" ціну на цей продукт. Однак точні обсяги закупівлі "ніжок Буша" Держкомрезервом не зміг назвати навіть сам керівник держструктури Михайло Поживанов.
За даними ради США з експорту домашньої птиці і яєць, середня відпускна ціна проданої Україні курятини в першому півріччі 2008 року становила близько 1 долара за кілограм (за тодішнім курсом - 5,2 гривні). Як повідомлялося , Держкомрезерв пропонував американські окости торговельним мережам по 10,7 гривні, а в супермаркетах "ніжки Буша" коштували вже близько 13 гривень.
Відпускні ціни на українську курятину (за даними опитаних виробників) на даний момент становлять 13-15 гривень. Тобто вартість вітчизняних окостів майже в півтора рази вища, ніж вартість ввезеного Держкомрезервом м'яса. Голова ради директорів Асоціації птахівників України Олександр Бакуменко стверджує, що такий демпінг завдає серйозного удару по українських виробниках. "Експорт бройлерів зі США знищує не тільки український ринок курятини, але також свинини і яловичини", - вважає Бакуменко.
У Держкомрезерві подібні заяви сприймають критично. "Мені цілком зрозуміле обурення українських виробників курятини, які хотіли б працювати поза рамками здорової конкуренції, здуваючи ціни нескінченно", - говорить Михайло Поживанов.
Чиновника підтримують і найбільші вітчизняні виробники. У відділі продажів "Миронівського хлібопродукту" (ТМ "Наша Ряба") повідомили, що не зазнають конкуренції з боку американських тваринників. Там говорять: український ринок настільки великий, що поставки американського м'яса на ньому значно не відображаються. "Після продажу нашого м'яса залишаються ще резерви, які заповнюються американською продукцією", - повідомили у відділі планування та аналізу продажів компанії.
Аналогічної думки дотримуються в "Агромарсі", що випускає продукцію під торговельною маркою "Гаврилівські курчата". "Будь-який аналогічний товар на ринку в принципі становить конкуренцію, але американська курятина нам не заважає", - відзначив комерційний директор "Агромарса" Юрій Іщук.
Олег Шинкаренко
За матеріалами: Діло
Поділитися новиною