Відв'язлива реклама — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Відв'язлива реклама

1304
Девальвація гривні змушує учасників ринку телевізійної реклами змінювати правила гри. Як стало відомо, рекламні агентства і телеканали вперше за останні кілька років обговорюють відмову від розрахунків за рекламу в прив'язці до курсу долара і домовляються про перехід на гривню. У протилежному випадку рекламодавці можуть скоротити свою присутність на телебаченні, а частина з них - відмовитися від розміщення.
До цих пір вартість GRP (умовна одиниця, що означає число глядачів, що побачили рекламний ролик) прив’язувалась до долара. Оплата при розміщенні реклами здійснювалася в гривні за курсом долара на момент розрахунку. Поки курс був стабільним, подібна ситуація влаштовувала як телеканали, так і рекламодавців, але після різкої девальвації гривні останні заговорили про необхідність переходу на національну валюту.
"Рекламодавці не можуть заявляти рекламні бюджети на наступний рік, оскільки курс долара непрогнозований. Ми запропонували телеканалам і сейлз-хаусам (компанії, через які розміщається реклама на телебаченні.- ред.) перейти в розрахунках на гривню, зафіксувавши вартість реклами за середнім курсом валют за цей рік - 5,05 грн/$",- розповів гендиректор Publicis Groupе Ukraine (найбільший рекламний холдинг в Україні) Олег Попенко.
За його словами, переважна більшість рекламодавців планують свої рекламні бюджети саме в гривні. І пропозицію перейти на розрахунки в національній валюті підтримало близько 80%, говорить директор агентства Mindshare Валерій Варениця.
За оцінками експертів, обсяг ринку телереклами цього року складе $550-570 млн. З них рекламні збори телеканала "Інтер" - $170-180 млн (інших каналів групи "Інтер" - $35 млн), "Студії 1+1" - $110-120 млн, телеканалів умовного медіахолдингу Віктора Пінчука ("Новий канал", ICTV, СТБ і М1) - $160-170 млн.
Якщо прив'язка до долара збережеться, частина рекламодавців можуть скоротити свою присутність на телебаченні, а частина - навіть відмовитися від розміщення, запевняють в агентствах. "Якщо ми не перейдемо на гривню, клієнти просто не зможуть гарантувати бюджети", - вважає директор MediaExpert/Havas Тетяна Попова.
"Цього року зростання ринку, у тому числі через девальвацію гривні, буде меншим, ніж у попередні роки. Тому ми погоджуємося на фіксоване падіння ринку на 15-20%, щоб не допустити його обвалу. Наприкінці літа прогнозувалася медіаінфляція на наступний рік 25-30%, але якщо ринок перейде на гривню, то підстав для подорожчання реклами я не бачу", - говорить пан Попенко, додаючи, що в інших медіа, наприклад у пресі та зовнішній рекламі, перехід на розрахунки в гривні вже відбувся.
Минулі два тижні рекламні агентства і телеканали провели в активних переговорах, і їхні думки розійшлися. Так, другий за розміром канал "Студія 1+1" згодний перейти на гривню. "У цілому ми зацікавлені в переході на гривневий розрахунок, - повідомили в прес службі телеканалу. - Але про конкретні умови поки говорити рано". У той же час у каналів Віктора Пінчука, у яких, за інформацією учасників ринку, уже підписані доларові контракти із сейлз-хаусами на наступний рік, інша позиція. На думку генпродюсера М1 Валентина Коваля, нинішні спроби домовитися про перехід на гривневий розрахунок - результат паніки, викликаної різким коливанням курсу долара.
"Якщо ми протягом місяця будемо спостерігати стабільність долара, питання про перехід на гривню вирішиться само собою. Але навіть якщо перегони продовжаться, ми готові ввійти в наступний рік без контрактів і певних планів", - запевняє пан Коваль. Голова правління СТБ Володимир Бородянський не настільки категоричний. "Ми маємо намір зустрітися з нашими партнерами та обговорити це питання", - говорить він.
У найбільш скрутному становищі перебувають сейлз-хауси: їм потрібно домовитися з телеканалами і не втратити рекламодавців. На думку директора сейлз-хауса "Пріоритет" В'ячеслава Булавіна, каналам може бути невигідно переходити на національну валюту.
"Вони купують програмний продукт у доларах незалежно від його курсу в Україні. Якщо продажі реклами перейдуть на гривню, канали можуть опинитися в ситуації неможливості платити по договорах", - вважає він. У сейлз-хаусі поки не підтримують жодну зі сторін. За словами пана Булавіна, багато чого залежить від найбільшого гравця на ринку - сейлз-хауса "Отличная реклама", що продає рекламу каналів групи "Інтер".
В "Отличной рекламе" поки теж не сформували остаточну позицію щодо валюти, у якій повинні відбуватися розрахунки. Але, як розповів директор сейлз-хауса Дмитро Дутчин, у компанії є альтернативна пропозиція.
"Ми пропонуємо розробити три прайс-листи: у гривні, доларах та євро із прив'язкою до курсу Нацбанку. Таким чином, рекламодавці, що мають бюджетні обмеження в цих валютах, зможуть одержати прийнятні для себе ціни", - сказав він. В агентствах відзначають, що вважають і цей варіант прийнятним. "Однак усе буде залежати від співвідношення цін у цих прайс-листах", - додає пан Попенко.
Ірина Миронова
За матеріалами:
Коммерсант-Україна
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас