Банки придумали, як не віддавати депозити — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Банки придумали, як не віддавати депозити

Кредит&Депозит
16888
Щоб не допустити зняття грошей з депозитів, причому навіть тих, у яких закінчився термін, багато банків ідуть на обман. Вони по закінченні терміну дії накопичувального вкладу без відома і згоди клієнта продовжують договір. Як розповів клієнт одного з банків Валерій Нижник, 15 жовтня минув термін дії депозиту в доларах. Але коли він захотів зняти частину коштів, одержав у банку відмову.
"Спочатку мені сказали, що не можу зняти через постанову НБУ. Коли ж звернувся з письмовою заявою, повідомили, що депозит пролонгований заднім числом. Мовляв, банк може так вчинити відповідно до договору, якщо клієнт не повідомив раніше про свої наміри зняти кошти з рахунку. Але як таке можливо, якщо мене не повідомили про термін закінчення договору навіть по телефону!" - обурений Нижник. У банку ж нам повідомили, що клієнт упустив час, коли можна було б закрити депозитний вклад, і допомогти йому нічим не можна.
Цей випадок, на жаль, не єдиний. Досвідчені адвокати розповіли "Сьогодні", що до них уже за порадою почали звертатися потерпілі. "Люди в розгубленості, але якщо грамотно діяти, можна одержати свої кошти назад. Деякі банки йдуть клієнтам назустріч, з іншими вкрай складно домовитися. Тому можна сміливо звертатися в суд", - розповідає відомий адвокат Михайло Ільяшев. Згодний з ним й Олексій Рєзніков. "Позов у суд подається на банк. Тому що постанова НБУ, що обмежує повернення депозитів, все-таки підзаконний акт, а закон - Цивільний кодекс. Так, у кодексі ясно говориться, що вклад повинен бути повернутий на першу вимогу вкладника. Особливо якщо вкладник - фізособа", - роз'яснює він.
Правда, юристи зізнаються, що поки в суд вкладники не зверталися. "Люди до останнього сподіваються, що питання можна вирішити полюбовно. Тим більше, що обмеження НБУ, можливо, незабаром будуть скасовані, а розгляд позову в суді може тривати не один місяць, не кажучи вже про судові витрати", - відзначає Ільяшев.
Офіційно представники банківських установ заявляють, що в їхніх банках немає проблем зі зняттям депозиту, якщо прийшов час завершення терміну вкладу і ніхто права клієнтів не порушує. "Якщо є пункт про автоматичну пролонгацію, то банк може продовжити договір за умови, що клієнт заздалегідь не повідомив про наміри закрити рахунок. Так що потрібно звинувачувати не банки, а свою нерозторопність", - пояснює заступник голови банку "Фінанси та кредит" Ігор Львов. Але він так само, як і юристи, рекомендує звертатися в суд, якщо виникають якісь проблеми. Неофіційно ж банкіри говорять, що в умовах фінансової кризи вони будь-якими способами намагаються обмежити відтік коштів.
Христина Коновалова
За матеріалами:
Сьогодні
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас