Банки доплатять за репутацію — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Банки доплатять за репутацію

2605
Намагаючись переконати населення залишити свої заощадження в банківській системі, фінустанови почали проведення різноманітних акцій, орієнтованих на підтримку лояльності своїх клієнтів. Правда, на думку самих банкірів, повернути довіру до конкретних банків, що вже підмочили репутацію, у такий спосіб не вдасться.
За словами учасників ринку, до введення постанови НБУ №319 відтік депозитних вкладів з банківської системи дійсно почав набувати критичні розміри. "Основна проблема не в тому, що вилучалися вклади до запитання (поточні та карткові рахунки, накопичені відсотки, кошти з депозитів із гнучкими умовами зняття), які юридично були абсолютно правомірні, хоча банки у своєму плануванні розраховували на деяку частину цих пасивів як умовно постійну, - пояснює Павло Крапівін, заступник голови правління банку "Контракт". - Проблема в тому, що повально почали розривати строкові вклади".
Тому реакція регулятора виявилася досить своєчасною. "Головним стабілізатором на банківському ринку стала постанова НБУ №319, - упевнений заступник голови правління Укргазбанку Сергій Науменко. - Як і в 2004 р. це рішення не тільки практично зупинило відтік депозитних коштів з банківських установ, але й стало поворотним пунктом у погашенні панічних настроїв серед українських вкладників. Якщо згадати ситуацію чотирирічної давнини, то тоді виграли люди, які скористалися привабливими пропозиціями банків і поклали свої заощадження під дуже гарний відсоток". На його думку, зараз існує дуже велика ймовірність, що ті ж самі вкладники згадають свій досвід і знову таким способом одержать непоганий приріст нагромаджень.
Сподіваються на це й банки. Наприклад, "Надра Банк" навіть підготував для вкладників, які достроково розірвали депозит з 24 вересня по 10 жовтня, спеціальну пропозицію - сертифікат на право одержання бонусу в розмірі суми недоотриманих відсотків при повторному розміщенні депозиту. За словами директора департаменту роздрібних продуктів "Надра Банку" Катерини Вінницької, пропозиція була розроблена в рамках програми лояльності, щоб "допомогти не втратити відсотки по достроково знятих депозитах тим вкладникам, хто на тлі чуток про ситуацію в банківській системі прийняли емоційне рішення достроково забрати свої вклади".
Правда, такий захід не буде панацеєю. "Пропозиція "Надра Банку" дуже витончена і досить приваблива для лояльних до банку клієнтів, а от для нелояльних працювати вона буде слабко", - вважає Павло Крапівін. За його словами, на залучення клієнта працюють три основні фактори: процентна ставка, гнучкість умов договору та надійність банку. "І якщо з першим все зрозуміло, із другим банки поганенько, але працюють, час від часу закладаючи собі міни уповільненої дії в планування строків пасивів, то от із третім найскладніше, - відзначає він. - Якби мова йшла про надійність у рамках вітчизняної банківської системи, то тут досить зрозуміло: хто власник, скільки років на ринку, розмір капіталу та активів, відкликання компетентних знайомих, близькість до дому (роботи). А от як бути в умовах глобальної кризи, коли труднощі зазнають гранди світового банкінгу? Якими критеріями вимірювати надійність окремо взятих українських банків, якщо незрозуміле майбутнє економіки України і її фінансової системи в цілому? От і доводиться пропонувати клієнтам саме перші дві складові: ставка та умови договору, придумуючи при цьому якісь аргументи на користь надійності банку. На жаль, у сьогоднішній ситуації прогнозувати їхню переконливість для вкладників неможливо.
На думку директора департаменту керування роздрібними продуктами Альфа-банку (Україна) Тараса Волобуєва, схожі акційні програми і спеціальні пропозиції, розроблені банками, будуть, безумовно, позитивно впливати на стабілізацію ринку в сегменті депозитних вкладів, але в сформованій ситуації на фінансовому ринку України ефект подібних кроків буде значно знижений.
"Ефективність таких заходів можна оцінювати тільки з оглядкою на кризу недовіри населення до українських банків, що розпалюється зараз, - упевнена заступник голови правління "Першого інвестиційного банку" Світлана Сахно. - Тим банкам, які дискредитували себе в очах вкладників, буде складно відновити довіру навіть за допомогою різних маркетингових акцій, які підвищують прибутковість вкладів".
Проте банкіри впевнені, що через півтора-два місяці ситуація повністю стабілізується. Правда, допускає Тарас Волобуєв, потік строкових вкладів може істотно зменшитися, замість цього зросте популярність вкладів до запитання. Крім того, збільшиться частка валютних депозитів.
За матеріалами:
Экономические Известия
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас