Порти беруть незручні вантажі — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Порти беруть незручні вантажі

672
Фінансова криза, що усе сильніше розпалюється в Україні, добралася і до морських торговельних портів. Перед портовиками вона постала в образі дефіциту перевалки металопрокату та нафтопродуктів.
Про це свідчать дані, опубліковані Держкомстатом, згідно з якими перевезення вантажів морським і річковим транспортом у січні-вересні 2008 р. скоротилися на 14,6%, до 15,5 млн. т. За прогнозами аналітиків, до кінця року морські порти не зможуть продемонструвати очікуваних темпів зростання. "Згортання виробництва завжди приводить до зменшення вантажопотоків, частина яких іде через порти. Інша справа, наскільки глибоким буде цей вплив. Уже зараз можна сказати, що тінь кризи нависла і над нашим регіоном, - відзначив експерт галузі Костянтин Ільницький. - Однак не можна стверджувати, що падіння обсягів відбудеться миттєво. На даному етапі, наприклад, зниження кількості металу перекривається збільшенням вантажопотоку зернових".
Даний стан справ підтвердили в Одеському морському торговельному порту. "У зв'язку зі зменшенням обсягів виробництва металопрокату на вітчизняних підприємствах, у нас різко знизився експорт цього виду вантажу. Раніше ми відмовлялися від навалочних вантажів - руди, чавуну, пропозицій по яких було досить на ринку. А зараз доводиться братися", - коментує ситуацію начальник відділу розвитку та зовнішніх зв'язків Михайло Шапошніков. Також в Одеському МТП відчувається падіння відвантаження транзитної нафти. "Поки що кількість оброблених нафтопродуктів зберігається за рахунок казахської нафти. Росія в цей момент припинила поставки", - додав Михайло Шапошніков.
Позитивну динаміку, за його словами, продовжують показувати лише контейнери та зернові. У той же час припортові склади заповнені продукцією українських металургів, що, у свою чергу, виливається для них у круглу копієчку - тарифна ставка за зберігання товару збільшується щодня.
Незважаючи на негативну динаміку по деяких видах вантажів, новин про припинення будівництва нових навантажувальних потужностей у морських торговельних портах поки що немає. Приміром, в акваторії порту "Південний" компанія "Трансінвестсервіс" (ТІС) продовжує будівництво найбільшого багатофункціонального портового вузла, здатного перевалювати вугільно-рудні вантажі (до 12 млн. т), перевантажувати контейнери (до 1,3 млн. TEU на рік), а також обслуговувати судна ро-ро (близько 500 тис. автомобілів на рік). Менеджмент компанії заявляє про намір добудувати комплекс незважаючи ні на що. "У цей момент не вистачає близько 20% необхідних для будівництва коштів. Однак ми вважаємо, що до моменту запуску - липень-серпень 2009 р., ми це питання вирішимо", - повідомив директор ТІС Андрій Ставніцер.
За матеріалами:
Экономические Известия
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас