"Укрзалізниця" втрачає доходи через спад в промисловості


"Укрзалізниця" втрачає доходи через спад в промисловості

"Укрзалізниця" уперше за багато років не змогла завантажити власні потужності. Учора держоператор повідомив, що через кризу в промисловості близько 20 тис. вагонів простоюють, тоді як дотепер компанія не справлялася зі зростаючим попитом.

Через це за підсумками року "Укрзалізниця" може недоодержати близько 700 млн грн. Виправити ситуацію оператор розраховує за рахунок збільшення обсягу перевезень зерна і продуктів, для яких планується спростити процедуру оформлення вантажів.

Через різке скорочення обсягу перевезень вантажів підприємствами металургійної, вугільної та хімічної галузей близько 20 тис. вагонів "Укрзалізниці" зараз простоюють, повідомив учора на брифінгу заступник генерального директора "Укрзалізниці" Віктор Чорний. З початку місяця недозавантаження потужностей у порівнянні із планом склала 1,65 млн т, або близько 20% загального обсягу перевезень, повідомляється на сайті адміністрації. Зокрема, залізної руди в жовтні недозавантажено 483 тис. т, чорних металів - 397 тис. т, вугілля - 261 тис. т, будматеріалів - 257 тис. т. У зв'язку із цим в "Укрзалізниці" очікують зниження виторгу на 700 млн грн за підсумками року. А з урахуванням відстрочки підвищення тарифів на перевезення для металургів ця сума перевищить 1 млрд грн., - стверджує Чорний.

Дотепер "Укрзалізниця", навпаки, не справлялася зі зростаючим попитом на вантажні вагони - ще влітку вони були в гострому дефіциті. "Такого падіння попиту не було принаймні останні десять років", - відзначила прес-секретар "Укрзалізниці" Наталя Новикова. За даними Мінпромполітики, на початок року дефіцит вагонів становив 15 тис. одиниць, а з урахуванням їхнього подальшого виводу з експлуатації на кінець року він може перевищити 24,6 тис.

На думку металургів, на поновлення попиту на вагони з їх боку в найближчі місяці розраховувати не варто. "Ще місяць тому ми виробляли до 100 тис. т чавуну на добу, а зараз усього 48 тис. т. Крім того, ми припинили завозити концентрат, руду і кокс, - сказав заступник генерального директора ММК ім. Ілліча Сергій Матвієнков. - Природно, ми зменшили і завантаження вагонів".

Частково вирішити проблему зниження доходів "Укрзалізниця" планує за рахунок збільшення обсягу перевезень зерна та продуктів. З урахуванням гарного врожаю зернових цього року попит на вагони з їх боку високий. "Урожай зернових цього року у два рази більший, ніж у минулому, - розповів президент 'Украгрохімхолдингу' Сергій Лісовський. - Попит на вагони теж приблизно у два рази перевищує пропозицію. Аграрії з легкістю покрили б фінансові втрати 'Укрзалізниці'".

У вагонному парку "Укрзалізниці" усього близько 12 тис. зерновозів, тому збільшити обсяги перевезень можна тільки за рахунок збільшення їхньої інтенсивності. "Вся проблема в складній системі одержання дозволів на навантаження зерна. Зараз компанії витрачають на це до тижня, - поскаржився Віктор Чорний. - Ми проводимо переговори з митниками, екологами, ветеринарами і санітарами, і в ідеалі цей процес буде зведений до декількох годин".

Зараз, за даними "Укрзалізниці", на навантаження-вивантаження зерна припадає 80% часу, і тільки 20% часу вагон перебуває в русі. Транспортні проблеми в підсумку впливають і на вартість продукції. "Приміром, зараз вартість кукурудзи на Заході перевищує $200 за тонну, а в Україні становить близько 450 грн. Така різниця в ціні саме через транспортні проблеми: вивезти кукурудзу із країни дуже складно", - розповів власник компанії "Синтал-Д" Микола Толмачев.

  • i

    Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідну частину тексту й натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це нам.

Дивись також
Сервіс підбору кредитів
  • Надішліть заявку
  • Дізнайтесь про рішення банку
  • Підтвердіть заявку та отримайте гроші
грн
Замовити кредит онлайн
В Контексті Finance.ua