Залізниця в боргову яму — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Залізниця в боргову яму

Кредит&Депозит
695
Міністерство транспорту та зв'язку нарощує кредитні портфелі підвідомчих структур. У п'ятницю голова міністерства Йосип Вінський оголосив, що інвестбанк Credit Suisse (Швейцарія) надасть "Укрзалізниці" кредит на суму $250 млн зі ставкою LIBOR+7,5%.
Залучити настільки дорогий ресурс компанію змушує амбіційний фінансовий план. Тим більше що домовитися про дешевий ресурс із ЄБРР, за словами Йосипа Вінського, не вдалося. Втім, експерти відзначають, що в цій ситуації було б вигідніше добрати власні кошти.
У п'ятницю міністр транспорту та зв'язку Йосип Вінський заявив журналістам, що Держадміністрація залізничного транспорту "Укрзалізниця" вирішила взяти кредит в Credit Suisse під LIBOR+7,5% на 10 років. Заява була зроблена разом з оголошенням про те, що Мінтранс не зможе одержати кредит для "Укрзалізниці" та Укравтодору від ЄБРР.
Відзначимо, що стандартні умови співробітництва з ЄБРР для держсектора передбачають ставку LIBOR+1%. "ЄБРР відмовився, оскільки на сьогоднішній день у них немає ресурсів. Вони можуть дати кредит тільки на початку наступного року", - розповів Вінський.
Нагадаємо, на початку минулого тижня Йосип Вінський заявляв, що 26 вересня повинно було відбутися підписання угоди з ЄБРР про надання кредиту на суму $250 млн для оновлення рухомого складу "Укрзалізниці", а також $150 млн для Укравтодору на будівництво та реконструкцію доріг М-02 (Копти-Глухів-Бачевськ) і М-07 (Київ-Ковель-Ягодин).
Залучення дорогого кредиту Credit Suisse пояснюється прагненням виконати масштабні плани, які були поставлені перед "Укрзалізницею". Нагадаємо, що в проекті фінплану "Укрзалізниці" на 2008 рік передбачені інвестиції в розвиток залізничного транспорту в розмірі 19,7 млрд грн. З них 5,6 млрд повинні скласти власні кошти, 4,8 млрд грн бюджетні, інші - позикові.
За даними Міністерства транспорту та зв'язку, станом на кінець серпня цього року на залізниці введено фондів на суму 3,124 млрд грн. В оновлення рухомого складу вкладено 2,74 млрд грн (40,7% річного плану) - це в 4,2 рази більше, ніж за аналогічний період минулого року.
В ЄБРР розповіли, що як і раніше працюють над проектом "Укрзалізниці" і планують до кінця року підписати договір про видачу $250 млн кредиту під держгарантії. Після цього договір повинен бути ратифікований парламентом. "Процес може виявитися довгим. Наприклад, проект Бескидського тунелю чекав ратифікації два роки", - говорить радник директора ЄБРР в Україні із зовнішніх питань Антон Усов.
Що стосується Укравтодору, то зараз сторони працюють над спільним проектом добудовування траси Київ-Чоп. Його вартість становить 200 млн євро, а фінансування здійснюється ЄБРР та Європейським інвестиційним банком на паритетних засадах. "Нових проектів ми не планували, тому говорити про відмову недоцільно", - повідомив Усов. Він відзначив, що інформація про відсутність ресурсів не відповідає дійсності: "Ми плануємо довести суму кредитів в Україні до 1 млрд євро, що на 50% більше, ніж в 2007 році. Це достатні ресурси, щоб успішно реалізовувати проекти".
На думку радника голови правління Укргазбанку Олександра Охрименка, резерви "Укрзалізниці" досить великі, щоб самостійно забезпечити себе коштами. "Для такої великої компанії, як 'Укрзалізниця', монополіста в країні з величезною територією, $250 млн - це незначна сума. А кредит, що Мінтранс має намір брати в Credit Suisse, досить дорогий, його буде важко обслуговувати", - упевнений Охрименко.
За матеріалами:
Коммерсант-Україна
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас