Аграрії потіснять нафтобаронів — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Аграрії потіснять нафтобаронів

Енергетика
349
Виробники біопалива продовжують свій наступ на ринок нафтопродуктів, незважаючи на те, що Світовий банк називає це альтернативне паливо головним винуватцем продовольчої кризи та збільшення цін на продтовари. Україна в наступі поки не бере участь.
Ціни на фуражну пшеницю і соняшник продовжують зменшуватися, і можливості вітчизняних аграріїв заробити на врожаї зернових тануть на очах. Фахівці стверджують: у цій ситуації є два шляхи виходу із кризи - тваринництво та виробництво біопалива.
"В 1990 році, коли збирали 50 мільйонів тонн зерна, 55% зібраного врожаю споживало тваринництво. Сьогодні тваринництва в Україні фактично немає. Друга проблема: країні потрібна глибинна переробка. Ми в цей час дуже багато говоримо про біопаливо, а тим часом сусідні країни активно вводять програми переробки", - говорить генеральний директор компанії АМАКО (American Machinery Company) Віталій Скоцик.
Так, Казахстан прийняв таку програму ще півтора роки тому, а цього року найбільше місто країни - Алма-Ати повністю переходить на використання пального з домішкою біопалива.
На думку експерта, надлишок фуражного зерна може стати каталізатором розвитку тваринництва та виробництва біопалива - про це свідчить і міжнародний досвід.
Зокрема, у наших найближчих сусідів - Росії планується створити Міністерство біопалива та біотехнологій. У цей час в Омську запускається завод з переробки зернових на біопаливо, що розрахований на переробку 300 тис. тонн зернових, 90% з них - фуражні культури. Протягом найближчого року в РФ також буде запущено 9 нових біоетанолових заводів, планується виробництво 1 мільйона тонн біоетанолу.
Оскільки левова частка зерна нового врожаю не має тієї якості, що вимагають світові ринки, заробляти на ньому потрібно усередині країни. Україна ж поки ще експортує понад 90% ріпаку у вигляді сировини, з якої біопаливо роблять уже за кордоном.
"У процесі виробництва біопалива - чи то з кукурудзи, чи то із зернових, - крім біоетанолу, одержують сухий залишок (33-40% від виробництва). Це досить солідна цифра, що дозволяє біля переробного заводу утримувати тваринницький комплекс і мати додатковий прибуток", - упевнений Віталій Скоцик.
З огляду на те, що тонна фуражної пшениці в цей час коштує 600 гривень (що майже вдвічі нижче, ніж торік), рентабельність цього року становить лише 20% (для порівняння, торік - 100%). Відповідно, багато агрогосподарств виявляться не в змозі віддати кредити і можуть опинитися на грані банкрутства. Незважаючи на те, що Кабінет міністрів вирішив зобов'язати трейдерів купувати зерно не нижче від установленої ціни - 816 гривень за тонну - і безпосередньо у виробників, несприятливі погодні умови та відсутність зерносховищ змушують фермерів якнайшвидше продати врожай. Довгострокова злива затягує збір соняшникових і збільшує витрати на їхню обробку: сушіння та зберігання. Тим більше, що зберігати врожай ніде: елеватори вже зайняті пшеницею та ріпаком, зібраними раніше. Втім, при всіх перспективах біопалива, заради справедливості варто відзначити, що Євросоюз, наприклад, цього літа переглянув свої плани щодо його впровадження убік зменшення - економічні та екологічні переваги біопалива усе ще залишаються предметом обговорень і дискусій. Одним з найбільших виробників біопалива в ЄС залишається Франція, що, на відміну від низки європейських країн, не знижує, а продовжує нарощувати обсяги виробництва та імпорту біодизеля і біоетанолу. Основним же локомотивом біопалива у світі є США, які бурхливо розвивають галузь, незважаючи на дорікання з боку експертів, у тому числі Світового банку. Що стосується України, потенціал створення та використання альтернативних поновлюваних джерел енергії, виробництва і споживання біопалива використовується сьогодні менш ніж на 1%, у першу чергу через відсутність сприятливих інвестиційних умов і чітких правил гри ринку біопалива.
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас