Українські НПЗ захлинуться російським бензином — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Українські НПЗ захлинуться російським бензином

Енергетика
977
Уряд Росії вчора оголосив про намір з жовтня значно знизити експортні мита на нафтопродукти. У результаті українські нафтопереробні заводи (НПЗ) опиняться на грані закриття: їхня продукція не зможе конкурувати з дешевим російським бензином.
Зниження обсягів переробки, у свою чергу, може викликати дефіцит мазуту напередодні опалювального сезону. Єдиний вихід із цієї ситуації, на думку експертів,- введення імпортних мит на бензин і дизпаливо. Учора уряд Росії оголосив про зниження з 1 жовтня експортного мита на нафтопродукти.
Для бензину і дизельного палива ставка знизиться з $372,2/т до $263,1/т, мазуту - з $183/т до $141,7/т, повідомив заступник начальника відділу митних платежів мінфіну Росії Олександр Сакович. Раніше планувалося, що експортне мито в жовтні, навпаки, виросте.
Україна споживає близько 16 млн т нафтопродуктів на рік: по 5 млн т бензину і дизпалива та 6 млн т мазуту. У країні працюють шість НПЗ: Лисичанський (контролюється ТНК-ВР), Одеський (ЛУКОЙЛом), Херсонський (Ігорем Єремєєвим), Дрогобицький, Надвірнянський (підконтрольними групі "Приват" ВАТ НПК "Галичина" і ВАТ "Нафтохімік Прикарпаття") і Кременчуцький (СП "Нафтогазу" і "Татнафти"). Їхні потужності перевищують 52 млн т на рік, середнє завантаження - 11%.
Після зниження експортних мит на нафтопродукти російські компанії витіснять із ринку продукцію українських НПЗ, вважає гендиректор НПК "Галичина" Олександр Лазорко. "Ми опинимося в складному становищі - російське паливо значно дешевше від нашого. Зараз наша рентабельність і так усього 3-4%, якщо ми будемо змушені ще й знизити ціни, переробляти нафту стане невигідно", - погоджуються в прес-службі "Нафтохіміка Прикарпаття".
У російській компанії ЛУКОЙЛ коментувати зниження ввізних мит відмовилися, а одержати коментар ТНК-ВР учора не вдалося. Раніше президент "ТНК-ВР Коммерс" Сергій Лизунов відзначав, що рентабельність українських НПЗ не перевищує 4% і якщо уряд не вживе заходів для підтримки нафтопереробки, її поступово витіснить імпорт.
Зупинка роботи НПЗ викличе також дефіцит мазуту, упевнений гендиректор мережі АЗС "Галич-петроль" Богдан Радько. "Якщо світлі нафтопродукти Україна в основному імпортує, то потребу в мазуті задовольняють наші НПЗ. Тому якщо заводи припинять виробництво, напередодні опалювального сезону може виникнути дефіцит цього палива", - погоджується заступник директора дослідницького центру "Психея" Геннадій Рябцев.
Втім, член комітету Верховної ради з ПЕК Олег Зарубінський стверджує, що парламент має намір втрутитися в ситуацію на ринку та вже найближчим часом розглянути законопроект про збільшення імпортних мит на бензин і дизпаливо. "У протилежному випадку ми остаточно втратимо нафтопереробку і зробимо ринок неконтрольованим. Адже із власниками НПЗ завжди можна домовитися і про обсяги поставок, і про ціну, а з імпортерами - ні",- пояснює він.
За матеріалами:
Коммерсант-Україна
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас