Автоцивілка подвоїлась — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Автоцивілка подвоїлась

1749
За підсумками півріччя платежі з обов'язкового страхування відповідальності автовласників виросли на 86%, до 603 млн. грн. У той же час виплати виросли на 164%, до 193 млн. грн.
Збільшенням премій страховики зобов'язані літньому техогляду, що автовласники повинні були пройти до 31 липня. Для проходження техогляду українські автовласники купують короткострокові поліси (15-30 днів), що й забезпечує абсолютне зростання премій.
Незважаючи на надії страховиків про скасування коротких полісів, які спотворюють статистику у цьому виді страхування, проблема залишається невирішеною. І цілком ймовірно, короткі поліси не скасують і до кінця року. Невирішеними залишаються питання підвищення розміру відшкодувань за майновий збиток і збиток, завданий життю і здоров'ю потерпілих у ДТП, і можливості врегулювання страхової події в СК, де потерпілий застрахував свою відповідальність, а не в компанії, що застрахувала відповідальність винуватця ДТП. Моторне транспортне (страхове) бюро (МТСБУ) поки тільки розробляє зміни в профільний законопроект. Чи погодить їх Верховна Рада і коли - не відомо.
"Ми чекаємо, коли ВР повернеться до розгляду президентського законопроекту (у ньому передбачалося підвищити штраф за відсутність поліса ЦВ в 20 разів - з 0,5-1 до 10-20 неоподатковуваних мінімумів, до 170-340 грн). Крім того, до вересня ми підготуємо кардинальні зміни в закон про автоцивілку. Там будуть і норми, що стосуються коротких полісів, і збільшення розміру відшкодування", - розповів Іван Гумінський, заступник гендиректора МТСБУ.
У Росії аналогічні зміни уже прийняті, вони набудуть чинності з 1 березня 2009 р. Росіяни вже підвищили суми страхових виплат, ввели єврорапорт - пряме врегулювання збитків та оформлення ДТП без представників ДАІ - і надали можливість потерпілим одержати компенсацію по ОСАЦВ у своїй страховій компанії, а не в компанії винуватців ДТП. При цьому російські страховики зіткнулися з необхідністю підвищення базового тарифу як мінімум на 20%. За даними Російського союзу автостраховиків, збори по ОСАЦВ за 2007 р. склали 72,4 млрд. руб., виплати - 39,3 млрд. руб. Зростання премій склало 13,3%, а збільшення виплат - 24%.
В Україні підвищувати тарифи поки не збираються. "Так, ціни на ремонт авто підвищуються слідом за світовими тенденціями та інфляцією. Але поки ми збираємо статистику за рівнем збитковості цього виду страхування. У листопаді ми проведемо актуарні розрахунки", - відзначив Гумінський.
У свою чергу страховики вважають, що статистика по автоцивілці не дозволить оцінити дійсний рівень збитковості, адже розгляд справ про відшкодування затягується на місяці, внаслідок завантаженості судів і ДАІ, що видають довідки про ДТП. На їхню думку, потрібно виходити з даних про повні (річні) поліси ЦВ.
"Треба вирішити питання з обов'язковістю цього виду страхування, адже тільки 40% автовласників застраховані, причому деякі з них мають короткі поліси. Потрібно збільшити штрафи за відсутність поліса. А збитковість перебуває на рівні 50%, зважаючи на те, що тарифи в Україні в півтора рази менші, ніж у Росії, і в кілька разів - ніж у Європі. У майбутньому потрібно буде підвищувати тарифи", - упевнений Василь Фурман, гендиректор СК "Вексель".
У той же час конкуренція на ринку досить жорстка, а законодавчо встановлений мінімальний тариф не дозволяє страховикам удаватися до цінового демпінгу. Щоб утримати обсяг продажів, багато СК укладають поліси із застосуванням мінімальних поправкових коефіцієнтів. "Практично всі компанії працюють на нижній межі припустимих діапазонів коригувальних коефіцієнтів. Якщо в когось є бажання підняти вартість поліса, то така можливість є. Коли ціни будуть на рівні граничних значень, тоді можна піднімати питання перегляду базового тарифу. Усе буде залежати від наявності контролю, а отже, більш повного охоплення страхуванням автомобільного парку. Тоді можна побачити реальну збитковість усього ринку, а кожному страховикові - збитковість свого портфеля", - запевняє Ігор Грузкой, директор департаменту організації продажів НАСК "Оранта".
За матеріалами:
Экономические Известия
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас