Прихована реклама стає явною — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Прихована реклама стає явною

1041
Як відзначають представники українських продакнш-компаній, найбільш активними замовниками product placement (РР) серед торговельних марок є Nemiroff, "Клинков", Volkswagen, Nokia, Beeline та "Союз-Віктан". Крім того, це один з можливих шляхів фінансування кінопродукції, за рахунок якого кіновиробникам часом вдається компенсувати близько 50% бюджету картини.
Горілка в кадрі
Як відзначає представник однієї з горілчаних компаній, якщо ви витратите $10-20 тис. на те, що ваша продукція майне у двох фільмах, то цього може ніхто не помітити і гроші будуть витрачені даремно. "Рroduct placement має сенс, коли ця стратегія реалізується протягом багатьох років, тільки тоді вона стає помітною, оскільки це опосередкована реклама - не пряма", - вважає він. За словами експерта, вартість залежить від матеріалу, де ви розміщаєтеся. "Серіал у прайм-тайм з мільйонною аудиторією або фільм, що виходить у прокат", - говорить він.
За його словами, зараз все більше компаній починають виявляти цікавість до product placement, і продюсери піднімають ціни. Однак поки продюсери бігають за виробниками, а не навпаки, тому що цей вид реклами в нас не так широко відомий, як в Голлівуді, наприклад. "Ми відмовляємося від тих пропозицій, де сцени, в яких повинен використовуватися наш продукт, мають елементи насильства. Асоціація має велике значення", - відзначає експерт.
У торговельної марки "Союз-Віктан" великий досвід роботи в цьому напрямку. Рroduct placement компанія почала використовувати ще на початку 2000-х рр., оскільки вважає, що така форма реклами вселяє велику довіру, тому що є органічною частиною художнього фільму. "Основну увагу ми зосередили на художніх стрічках, які виходять у прокат, і новомодних м’юзіклах", - розповідає бренд-менеджер торговельної марки "Союз-Віктан" Тетяна Меджитова. З останніх проектів, де була присутня торговельна марка "Союз-Віктан", м’юзікли "За двома зайцями", "Три мушкетери", фільми "Параграф 78", "Дикуни".
За словами Тетяни Меджитової, діапазон цін на product placement в Україні становить від $20 тис. до $200 тис. за сцену. "За кордоном ця сума може збільшуватися до $1-1,5 млн.", - говорить вона.
На її думку, безумовно, product placement якоюсь мірою можна розглядати як альтернативу прямій рекламі на ТВ. "Аудиторія художніх фільмів є чітко окресленою - виходячи з жанру фільму, його сюжету, ми можемо прогнозувати, хто саме цю стрічку перегляне", - говорить бренд-менеджер. Вона вважає, що реклама торговельної марки демонструється в контексті якихось подій, вселяючи в такий спосіб більше довіри, ніж демонстрація ролика в рекламному блоці.
А от "Хортицю" можна частіше побачити в новорічних м’юзіклах. Як відзначають у компанії, у маркетингових бюджетах ТМ "Хортиця" частка product placement, як правило, невелика.
"Це продиктовано тим, що product placement як маркетинговий інструмент не є ключовим для нашого бренду", - пояснює директор з маркетингу ЛГЗ "Хортиця" Микола Шрам. За його словами, компанія щорічно розглядає масу пропозицій з product placement, однак найчастіше маркетинговий ефект багатьох з них не виправдовує прогнозованих витрат. Щорічна медіа-інфляція вносить свої корективи й у розцінки на product placement. "За рік в Україні відбувається подорожчання медіа-контенту в середньому на 30%",- відзначає Микола Шрам.
А от незаперечний лідер з появи в кадрі компанія Nemiroff product placement, за її запевняннями, зовсім не займається. Появи торговельної марки на екранах компанія пояснює правдивістю відображення дійсності і розміщенням сил на ринку. "У сучасних російських та українських фільмах поява нашої горілки в кадрі - це відображення дійсності, тому що в таких обсягах виробництва і продажів, які ми демонструємо, природно, що люди п'ють цю горілку", - говорять у компанії.
Рroduct placement у нас немає, але за нього платять
Генеральний продюсер продакшн-компанії StarMedia Юрій Мінзянов вважає, що в нашій країні поняття product placement як такого немає, тому що немає налагодженого виробництва прокатного кіно, а в телевізійному, він запевняє, його використання просто заборонене.
"З мого досвіду, product placement - це завжди довгі переговори, які ведуться аж до самого знімального процесу, - коментує Юрій Мінзянов, - або бувають випадки, коли рекламодавець наполягає на агресивній присутності свого товару в картині, що суперечить художньому задуму та образам. Як правило, у цих випадках режисер опирається і виникає конфлікт".
Мінзянов відзначив також, що product placement застосовується найчастіше до картин комедійно-романтичного жанру: "Якщо це тонкий художній твір, яке-небудь фестивальне кіно, тонка мелодрама або драма з високими почуттями, то в цих випадках продюсери відмовляються від такого виду реклами".
Генеральний директор Inter Media Production і кінопродюсер Єгор Бенкендорф вважає, що в product placement все залежить від рекламованого продукту і від якості появи його в кіно. У цілому ж переважна частина продакшн-компаній при телеканалах воліє відмовлятися від РР, тому що він може значно перешкодити продажу кінопродукту в інші країни. На думку пана Бенкендорфа, якісно інтерйований product placement не викликає негативного враження ні в глядача, ні у ТВ, що його купує. "Якщо це продукт на рівні і він добре вшитий у сюжет фільму/серіалу, то до нього дуже важко причепитися, - говорить Єгор Бенкендорф. - У цілому ж, якщо це гарний продукт, - то він прийметься добре, якщо поганий продукт, але приносить гарні гроші, - то теж добре. Якщо ж продукт поганий і не приносить гроші, - то просто огидно".
Розцінки на product placement залежать від багатьох факторів. Зокрема, від часу, від товару/послуги, що фігурують у кадрі, від виду знаходження його у фільмі/серіалі, теле- або радіопередачі (візуальне, вербальне або динамічне). ТВ-фільм - 3 сек., $10 тис.-$50 тис. Прокатний - 3 сек., від $100 тис. і вище.
За матеріалами:
Экономические Известия
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас