"Автоцивілку" хочуть зробити "довшою"


"Автоцивілку" хочуть зробити "довшою"

У страховиків, які торгують "автоцивілкою", настає гаряча пора - у липні обсяги продажів полісів ОСАЦВ в порівнянні з попередніми місяцями виростають в 1,5-2 рази. "Сплеск продажів у липні повторюється з року в рік. Якщо в травні 2007 року ми продали полісів на суму 73 мільйони гривень, а в червні - на 78 мільйонів, то в липні сума премій досягла 134 мільйонів гривень", - розповідає керівник прес-служби наглядової ради НАСК "Оранта" Олена Кулакова.

"У липні минулого року нами реалізовано більше 21 тисячі полісів, тоді як у червні - 11 тисяч, а в травні - 8,4 тисячі", - вторить колезі начальник відділу страхування цивільної відповідальності Української страхової групи Валерій Захаров. Головна причина жвавої торгівлі - масове проходження автолюбителями техогляду (останній термін - 31 липня).

Обопільна вигода

Правда, витрачатися на річний поліс ніхто особливо не прагне - 80% покупців обмежуються страховкою на 15 днів. Зручно і недорого. Для порівняння: якщо річний поліс (залежно від марки авто та місця його експлуатації) коштує в середньому близько 350 гривень, то двотижневий ("короткий") - 40-45 гривень. У цьому випадку і страховий захист буде діяти недовго, але, як свідчить статистика, автолюбителів це не особливо лякає.

"Існують категорії страхувальників, яким не потрібні поліси на цілий рік. Ті ж пенсіонери, наприклад, які користуються автомобілем тільки влітку. Або автовласники, які збираються продавати транспортний засіб або їхати на тривалий час із країни", - говорить начальник відділу стратегічного маркетингу страхової компанії "Провідна" Тетяна Шпита. За її словами, можливість оформити короткостроковий поліс властива страховому ринку в цілому. Наприклад, можна застрахувати квартиру тільки на час відпустки або здоров'я - на час поїздки.

Короткострокові (15-денні) поліси вигідні і страховикам. Незважаючи на те, що вони приносять менше прибутку, ніж річні, збитковість за такими полісами набагато нижча. "Вона майже нульова, особливо влітку. Якщо ж ті компанії, які спеціалізуються на короткострокових договорах, перейдуть на укладення довгострокових річних угод, збитковість у них помітно виросте. Як мінімум в 2-3 рази", - вважає заступник голови правління компанії "Європейський страховий альянс" Ігор Сахар.

Із двох тижнів до року

Незважаючи на загальну вигоду, "короткі" поліси незабаром можуть вийти із вжитку - заборону короткострокових ОСАЦВ лобіює Моторно-транспортне страхове бюро (МТСБУ). За словами президента МТСБУ Володимира Романишина, "короткі" поліси не тільки істотно спотворюють статистику по "автоцивілці" (у звітах страховиків не можна простежити, які поліси - "довгі", які - "короткі"), але й найчастіше приводять до того, що при ДТП немає кому відшкодовувати збиток постраждалій стороні.

"Пропозицію про скасування короткострокових полісів було внесено нами в законопроект, що був покликаний удосконалити сферу забезпечення безпеки дорожнього руху. Але парламент його недавно відхилив. Тому ми маємо намір до жовтня 2008 року подати у Верховну Раду зміни в закон про ОСАЦВ, де буде врахований цей аспект", - говорить прес-секретар МТСБУ Антон Авдєєв. Бюро пропонує збільшити мінімальний термін страхування автовласників до 1 року, а короткострокові поліси (на 15 днів та 1 місяць) залишити тільки для транзитних автомобілів.

На думку учасників ринку, Бюро в цьому випадку опікується не тільки інтересами автовласників, але й окремих страхових компаній, які налагодили "теплі відносини" із МРЕВ. Не секрет, що навіть після того як Антимонопольний комітет (АМКУ) оштрафував кілька страховиків за порушення антимонопольного законодавства і продаж страховок у стінах МРЕВ, співробітництво даішників з обраними компаніями не припинилося. Адже ніхто не забороняє МРЕВ орендувати приміщення на території страховика. До того ж страхові компанії можуть орендувати приміщення поруч із МРЕВ- ефект той же. "Я сам бачив у регіоні вивіску страхової компанії на дверях, розташованих напроти дверей МРЕВ", - розповідає начальник управління маркетингу і реклами компанії "Дженералі Гарант Страхування" Олексій Нечипоренко. "Як ви думаєте, куди піде автовласник купувати поліс, якщо йому терміново потрібно одержати талон - за тридев'ять земель до свого страховика чи у двері навпроти?" - запитує Ігор Сахар.

За словами голови правління компанії "Дженералі Гарант Страхування" Юрія Лахно, іноді "співробітництво" окремих страховиків з ДАІ заходить ще далі. "Справа навіть не в тому, що орендують приміщення навпроти або купують територію, на якій розташований МРЕВ. Просто по лінії ДАІ йде команда, і працівники МРЕВ працюють як агенти окремих страхових компаній", - розповідає він.

За підрахунками експертів, на липневому піку продажів "близькі" до МРЕВ компанії реалізують у три рази більше полісів ОСАЦВ, ніж інші компанії. Якщо ж "короткі" поліси продовжать із двох тижнів до року, збори цих страховиків збільшаться відразу в 8-10 разів, адже 15-денна страховка ОСАЦВ коштує 10-15% ціни повного (річного) поліса.

  • i

    Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідну частину тексту й натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це нам.

Дивись також
В Контексті Finance.ua