Херсонський НПЗ призвали на війну із цінами — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Херсонський НПЗ призвали на війну із цінами

Енергетика
578
Для аграріїв якість нафтопродуктів - справа десята. Іншим споживачам доведеться понервувати через недобру якість бензину та особливо - дизеля.
Новина про те, що після трирічної перерви в липні заробить Херсонський НПЗ , стала неординарною подією для українського ТЕК. За наявними даними, завод буде переробляти каспійську нафту, а перша поставка складе 90 тисяч тонн. Всього ж до кінця року на Херсонському НПЗ планують переробити 450 тисяч тонн сировини.
Цікаво, що раніше запускати завод не планували. Справа в тому, що Херсонський НПЗ є застарілим підприємством. Тому всі останні роки його власники багато поширювалися про реконструкції, що дозволила б налагодити нормальне виробництво якісної продукції та не боятися конкуренції. Про це говорили й казахи , і росіяни , у чиїй власності в різний час перебував завод.
При цьому в експертних колах існувала думка про те, що саме у відношенні Херсонського НПЗ модернізаційна шкурка не варта вироблення. Однак офіційно цього ніхто не говорив.
Про плани модернізації згадував і нинішній основний власник підприємства - український бізнесмен Ігор Єремєєв . Але ситуація на ринку нафтопродуктів змусила його змінити свої плани.
Зважаючи на все, Херсонський НПЗ сконцентрується на виробництві дизпалива, ціна на яке в Україні б'є всі рекорди та вже давно обігнала тренд бензинів. У принципі, для ситуації на аграрному ринку це непогано.
Справа в тому, що уряд ніяк не може впоратися з ростом цін перед збиральною кампанією. Це негативно позначиться на собівартості сільгосппродукції . Всі спроби втихомирити ріст будуть розбиватися об одну-єдину перешкоду - збільшення частки імпорту на ринку.
За прогнозами експертів, до кінця року ця частка може перевищити 50%. І вже тут ціна буде залежати винятково від світової кон'юнктури. Яка аграріям (як, втім, і іншим споживачам) нічого гарного не обіцяє.
Існує й зворотний зв'язок. Збільшенням виробництва всередині країни при бажанні можна збити або стабілізувати ціну. І вже якщо влада не може "завантажити" Кременчуцький НПЗ, то доводиться розраховувати на допомогу такого раритету як Херсонський.
У всій цій історії єдиний мінус - якість продукції. А вона залишає бажати кращого, тому що не дотягає до стандартів. На сьогоднішній день до 1 вересня 2008 року заводам можна випускати дизельне паливо з масовою часткою сірки до 0,5% і бензин - до 0,1%. Таке рішення було прийнято урядом у травні для того, щоб "запустити" виробництво на вітчизняних заводах, які до прийнятих раніше норм не дотягають. До таких, у першу чергу, відносяться два "приватовських" західноукраїнських НПЗ і заводи в Херсоні.
Судячи з "ахової" ситуації з імпортом, дозвіл на випуск менш якісної продукції буде пролонгований. Ну, а якщо враховувати плани керівництва підприємства в Херсоні про переробку в 2009 році 1 млн. т. нафти, то можна припустити, що й подальше продовження дозволу - справа практично вирішена.
Власне, для аграріїв якість нафтопродуктів - справа десята. А от іншим споживачам доведеться понервувати через недобру якість бензину та особливо - дизеля.
І справа тут не тільки у вітчизняній продукції. На думку експертів, стимулювання виробництва менш якісних нафтопродуктів приводить до появи такого ж неякісного імпорту. Ну, а якщо нинішній (або наступний) уряд захоче "пободатися" з виробниками на предмет адміністративного стримування ціни, то якість нафтопродуктів на ринку впаде ще більше.
За матеріалами:
Proua.com
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас