Автоперевізники дадуть зелене світло — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Автоперевізники дадуть зелене світло

Казна та Політика
390
Міністерство транспорту та зв'язку пропонує скасувати ввізні мита на тягачі та напівпричепи. Це необхідно для того, щоб українські перевізники змогли обновити свій парк і на рівні конкурувати з міжнародними операторами.
У випадку схвалення ініціативи парламентом вартість імпортного автотранспорту для українських компаній знизиться як мінімум на чверть. Перевізники заявляють, що мають намір добиватися схвалення документа, навіть якщо це вимагатиме загальнонаціонального страйку.
Вчора на сайті Міністерства транспорту та зв'язки було опублікованой законопроект про внесення змін до Митного тарифу. У ньому пропонується встановити нульові ставки ввізних мит на дві групи товарів: колісні тягачі для перевезення напівпричепів і напівпричепи до них. Зараз ввізне мито на тягачі становлять 5%, на напівпричепи - 12%. Зміни були внесені на прохання Асоціації міжнародних автомобільних перевізників (АсМАП), представники якої підняли питання про скасування мит на початку травня.
Асоціація міжнародних автомобільних перевізників, створена в 1991 році, поєднує понад 2 тис. підприємств, що надають послуги з міжнародних перевезень вантажів і пасажирів. АсМАС - єдина структура, що має право на видачу українським перевізникам облікових книжок далекобійникам (TIR-carnet) і зобов'язана контролювати їх використання в Україні.
Існуючі ставки мит ставлять українських перевізників у неконкурентні умови в порівнянні із працюючими в Україні компаніями країн-сусідів, пояснили в АсМАП. "Якщо автотранспортной компанії з Польщі покупка нової вантажівки обходиться, наприклад, в 100 тис. євро, то нам за нього потрібно заплатити 130-135 тис. євро. Як правило, нам тягач із напівпричепом обходиться в середньому на чверть дорожче, ніж нашим іноземним конкурентам",- пояснює начальник відділу автотранспорту ЗАТ "Інтертранс" Віктор Радченко. За його словами, за таких умов українська компанія, навіть працюючи з нульовою рентабельністю, змушена встановлювати більше високі тарифи на послуги, ніж, приміром, польські перевізники.
У Мінтрансі також відзначають, що в Україні необхідно обновити вантажний автопарк. "Більше 70% рухомого складу наших транспортних компаній через старість перебувають на межі заборони в'їзду в країни ЄС,- говорить директор Держдепартаменту автомобільного транспорту Леонід Сергієнко.- В Україні ж тягачі для напівпричепів не виробляються, іншого виходу, крім їх імпорту, немає". Нульові мита зараз діють у Польщі, Словаччині та Угорщині, говорять у Мінтрансі. У Росії з 2003 року на мита і ПДВ оголошено мораторій. В Україні з 2003 року також була введена нульова ставка ввізних мит, однак в 2005 році урядом Юлії Тимошенко було ухвалене рішення їх повернути.
Верховній раді буде непросто підтримати законопроект. "У бюджеті вже передбачені доходи від цих мит. Відмовляючись від них, депутати будуть змушені шукати нову статтю доходів. Я думаю, вони просто махнуть на це рукою",- вважає гендиректор транспортної компанії "БМ Транс - BM Trans" Леонід Карлуков. До того ж нарівні з відмовою від ввізних мит перевізники вимагають скасування ПДВ на українському відрізку міжнародних перевезень. "Це ще 20% прибутку від контрактів, які ми втрачаємо",- говорить Віктор Радченко. Втім, в АсМАП заявляють, що мають намір активно підтримувати цей законопроект. "Якщо він не буде прийнятий найближчим часом, компанії-члени АсМАП вийдуть на страйк. Попереджувальні акції протесту заплановані на наступний тиждень",- повідомили в асоціації.
Яких ще пільг домагаються автоперевізники
6 травня на зустрічі із главою Державної митної служби Валерієм Хорошковським, міністром транспорту Йосипом Вінським, першим заступником голови Київської міської державної адміністрації Денисом Бассом, представниками МВС і транспортної інспекції АсМАП попросила скасувати заборону на в'їзд у Київ у денний час вантажного транспорту.
Також асоціація просить забезпечити виконання договору України з ЄС про спрощений порядок оформлення віз і скасувати рішення Держмитслужби про відмову від вексельної форми розрахунків при оформленні автомобілів.
Автоперевізники наполягають на введенні в Україні аналогічних діючої в ЄС норм, що регулюють реєстрацію транспортних засобів і проведення техогляду, і впорядкуванні роботи пропускних пунктів.
За матеріалами:
Коммерсант-Україна
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас