Заплутались в рекордах — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Заплутались в рекордах

1694
Вітчизняні продавці машин спробували зберегти гарну міну при поганій грі - багато компаній помпезно оголосили про зниження цін, нібито приурочене до вступу України у СОТ, скромно замовчуючи, що насправді піти на поступки покупцям їх змусило зменшення продажів.
Тому знижки поширюються далеко не на всі марки і моделі, а лише на техніку, мертвим капіталом осілу на складах імпортерів. Причому повідомивши про зниження цін, дилери залишили собі лазівку для їх збільшення в майбутньому. Як видно з їхніх заяв, все залежить від того, яке рішення прийме парламент щодо підтримки вітчизняної автомобільної промисловості.
Таким чином, імпортери намагаються вбити відразу двох зайців: очистити склади, що раптово наповнились, і пролобіювати рівні правила для вітчизняної та закордонної техніки. Затіяна ними гра здається практично безпрограшною. Депутати одержали "сигнал доброї волі" від дилерів, які "пішли назустріч" українцям.
Покупцям, що кілька місяців очікували зниження вартості автомобілів у зв'язку із вступом країни у СОТ, цілком прозоро натякнули, що їхні сподівання вже збулися, тому саме час відправлятися в салон для реалізації своїх фантазій. Про реальну ж динаміку цін можна буде судити тільки восени, коли стане зрозуміла державна політика відносно автопрому. Яка, у свою чергу, залежить від активності автолобі. Але головним фактором, що вплине на ціни, стане готовність або неготовність українців купувати нові автомобілі.
Довелося відкотити
Хоча напередодні вступу у СОТ вітчизняні автодилери в один голос заявляли, що українцям не варто очікувати здешевлення машин навіть у випадку зниження ввізних мит з нинішніх 25 до 10%, як того вимагає торговельний клуб, протягом останніх двох тижнів вони демонструють чудеса лояльності до споживачів. Кілька імпортерів уже повідомили про 10%-ві знижки на свою техніку, побудувавши рекламні кампанії саме на новому торговельному статусі нашої країни.
Подешевшали, зокрема, такі марки, як Audi, Ford, Suzuki, Mazda, Mitsubishi, Citroen, Mersedes та ін. Голова ВААІД Олег Назаренко пояснює несподівану щедрість продавців у першу чергу зміною митних умов ввезення авто. Хоча депутати ще не затвердили нові ставки мит, головне митне управління поспішило розіслати підконтрольним структурам лист, у якому пропонує керуватися ввізними тарифами 10% від вартості техніки. Імпортери ринулися в лазівку, що відкрилася, поспішивши завезти в країну максимальну кількість машин.
Компанії збільшили поставки й у світлі оголошеної раніше боротьби з дефіцитом авто, що уже кілька років підряд стримує рекордні продажі техніки. Втім, ситуація на ринку в травні значно змінилася. Ще у квітні експерти констатували, що більшість банків істотно погіршили умови кредитування і посилили вимоги до позичальників. За даними ІАГ Auto-Consulting, минулого місяця незговірливість фінансистів не вплинула на результати галузі - було продано більше 60 тис. авто, що дозволило ринку зберегти динаміку 60% за підсумками чотирьох місяців нинішнього року. Але аналітики компанії назвали кредитні проблеми одним з факторів, що може негативно позначитися на показниках галузі надалі.
"Адже донедавна на виплат реалізовувалося більше 60% всіх нових машин, причому дилери змагалися у вигідності умов, найчастіше попросту втюхуючи кредити", - говорить Назаренко.
Експерти побоювалися, що вже в травні ринок може втратити як мінімум 10-15% від запланованого рекорду. Про те, що продажі все-таки впали, свідчить і нинішній "розпродаж", улаштований дилерами.
Директор "Віді Авто Менеджмент Груп" Артем Ткаченко стверджує, що ціни знизили, насамперед, імпортери, що зіткнулися з труднощами при реалізації машин, або ж компанії, які ввезли в країну занадто великі запаси техніки за колишніми митами. Як правило, "акційні" авто є в наявності, тоді як на особливо дефіцитні моделі розпродажу ніхто не оголошував.
З колегою згодна і PR-менеджер Української автомобільної корпорації Олена Шелепіна. "Зниження цін пов'язано з перевантаженістю ринку великою кількістю машин, завезених за старою схемою. На складах-накопичувачах основних імпортерів зібралися запаси, які повинні бути розпродані. Так що СОТ виявилося не більш ніж зручним інформаційним приводом для компаній, що бажають стимулювати продажі", - вважає вона.
Але якими б не були причини несподіваної щедрості продавців, вони дали свої результати. За словами генерального директора корпорації "АІС" Дмитра Федотова, здешевлення активізувало продажі, причому покупці вибирають у першу чергу моделі, по яких дилери пропонують найцікавіші ціни.
Тимчасова щедрість
Втім, невідомо, як довго дилерам удасться тримати ринок на "допінгу". На сьогоднішній день питання з митами так до кінця і не врегульоване. Більше того, у ВР з'явився проект закону №2351-1, що передбачає зниження ввізних мит з моменту його прийняття для всіх товарів, крім автомобілів, шоколаду і вина, які визнані "предметами розкоші" та одержать пільгову ставку не раніше початку наступного року. З огляду на лобістські можливості виробників, що відстоюють елітність перерахованих вище категорій, імовірність прийняття документа в нинішньому вигляді досить висока.
Перешкодити місцевим виробникам, що відстоюють свої інтереси, може хіба що протест торговельного клубу, керівництво якого вже висловило стурбованість зволіканням України в питанні зниження автомобільних мит. "Тому ймовірність прийняття законопроекту ми оцінюємо як 50 на 50", - говорить Олег Назаренко. Хоча зовсім не факт, що додання новим митам законного статусу дозволить дилерам зберегти ціни на сьогоднішньому рівні.
Мінфін розробляє проект закону про впровадження нової схеми нарахування акцизного збору на авто. Якщо зараз імпортери платять, виходячи з показників обсягу двигуна машини, то у випадку прийняття документа тариф прив'яжуть до вартості техніки. Якою буде нова ставка акцизу, чиновники поки не уточнюють. Однак з огляду на той факт, що законопроект розробляється як противага можливому зменшенню ввізних мит, експерти припускають, що загальна сума акцизних відрахувань істотно виросте, що змусить дилерів відкоригувати ціни.
Якщо ж зниження ввізних мит відкладуть до 1 січня наступного року, продавцям також прийдеться дати задній хід, згорнувши нинішній розпродаж. Передбачаючи такий варіант, багато компаній заздалегідь оголосили, що здешевлення носить тимчасовий характер. Питання в тому, як поставляться до подорожчання потенційні покупці, адже підвищення цін традиційно знижує споживчу лояльність. Якщо ж дилерам подарують умови, у яких вони працюють зараз, тобто збережуть 10%-ве мито, галузь може перевершити себе, побивши колишні рекорди.
Людмила Ксьонз
За матеріалами:
Деловая Столица
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас