Виплата без довідки ДАІ - 15% податку — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Виплата без довідки ДАІ - 15% податку

Казна та Політика
1983
Виплата без довідки ДАІ буде обкладатись податком 15% (прибутковий податок), який буде втримувати страхова компанія.
Податкова інспекція користується цією "темою" час від часу. Не знаю, пов'язано це із планами наповнення бюджету чи завзятим бажанням навести "порядок" у сфері страхових виплат, але зараз інспекція знову підняла дане питання і посилила контроль за подібного роду виплатами.
Про що мова
Це стосується страхових виплат, які страхові компанії проводять без документів, що підтверджують факт страхового випадку. Подібна опція використовується дуже багатьма страховими компаніями і досить популярна серед страхувальників. З огляду на те, як справляється з роботою, зокрема, наше ДАІ, часом досить проблематично одержати необхідну довідку при незначних (дрібних) ушкодженнях. А дана умова значно спрощує життя клієнта, що не хоче витрачати кілька годин на очікування ДАІ або біганину по інстанціях для одержання, скажімо, довідки метеослужби.
Однак податкова інспекція вважає подібну практику невірною і розглядає такі виплати як "чистий дохід" страхувальника. Через це вони наполягають на оподатковуванні даних виплат за ставкою 15% (на даний момент).
Де страждає клієнт
Природно, що за наявності, наприклад, нульової франшизи по ушкодженнях, клієнт не схильний по невеликих сумах збитку заморочуватися з подібними довідками. Проте, він повинен бути готовий до того, що страхова компанія при виплаті втримає 15%. Проблема також у тому, що самій страховій компанії це питання не принципове, оскільки не "б'є по її кишені". З огляду на вищевикладене, клієнт повинен для себе тепер приймати рішення - зробити ремонт самому чи ж втратити 15% і тоді вже шукати, де зробити цей же ремонт дешевше. У цій схемі є ще один практичний недолік. Низка українських банків незалежно від суми збитку вимагає перерахування виплати на свій транзитний рахунок.
У таких випадках страхові компанії перераховують не суму по рахунку СТО, а розраховану за незалежною експертною оцінкою (з урахуванням середньоринкових розцінок). Якщо із цієї суми клієнт втратить ще й 15%, стає зовсім сумно.
Який вихід
Власне, якщо найближчим часом страховики не врегулюють дану ситуацію з інспекцією (на рівні клієнтів це не вирішити), є два виходи з описаної проблеми:
1. Бажаючи одержати виплату, клієнт повинен взяти і надати страховій компанії необхідну довідку (а це природно додатковий час, витрати і т.д.).
2. Страховики можуть взяти це на себе (якщо це питання поставлене в них на потік).
У чому ж плюс
Якщо ситуація не буде вирішена і клієнтам прийдеться надавати довідки навіть по незначних ушкодженнях, я думаю, страховики повинні будуть адекватно відреагувати на це і зробити окрему опцію "виплата без довідки...".
Це повинно дати можливість клієнтові вибирати і зменшити базову вартість страховки на якийсь порядочок. Це буде чесно відносно клієнтів, якщо страховики дійсно зацікавлені в якісному обслуговуванні страхувальників.
Ще один плюс - не враховуються виплати по скляних виробах. Тут податкова гуманна як ніколи.
За матеріалами:
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас