Посівна кампанія пройде без дешевого палива


Посівна кампанія пройде без дешевого палива

Чергова спроба уряду забезпечити аграріїв дешевим паливом для посівної кампанії закінчилася нічим.

Як стало відомо, постачальники, яких Кабмін зобов'язав закупити 40 тис. т дизельного палива, не впоралися з даним завданням. Експерти говорять, що виконати поставки в такому обсязі було неможливо.

У розпорядженні Комерсант-України виявився протокол наради в Кабінеті міністрів від 14 лютого, на якій обговорювалося питання забезпечення аграріїв дешевим паливом для проведення посівної кампанії. Держпідприємство "Укртранснафта" повинно було закупити 40 тис. т дизельного палива, а потім направити його операторам ринку для того, щоб вони з мінімальною націнкою (не більше 5 грн на тонні) у березні-квітні продали його аграріям. У такий спосіб вартість палива склала б 6,05 тис. грн за тонну при середньоринковій 6,4 тис. грн за тонну.

Відповідно до договору №091/02/8-ПП від 21 березня (копією володіємо), "Укртранснафта" зобов'язалася заплатити 242 млн грн нафтотрейдеру - компанії "Цукрове виробниче об'єднання" (входить у групу компаній "Фактор" підприємця Сергія Тищенка) за поставку дизельного палива. Прес-секретар "Укртранснафти" Олександр Дікусаров угоду не коментував. Однак високопоставлене джерело в компанії сказало, що гроші були перераховані "Цукровому виробничому об'єднанню" наприкінці березня, але паливо дотепер не надійшло.

Не одержали паливо й оператори ринку. За словами начальника управління Івано-Франківської облдержадміністрації Івана Андрієнка, компанія "Галнафтогаз", призначена адміністрацією оператором поставок, не одержала дизельне паливо. "Гроші були заплачені торговому дому "Магістраль" (входить до складу "Укртранснафти"), але палива немає вже тиждень", - сказав Андрієнко. "Ми перерахували гроші ще 11 квітня, але палива дотепер нема", - підтвердив гендиректор мережі АЗС "Донецькойлсервіс" Віктор Мартиросян.

В "Цукровому виробничому об'єднанні" коментувати ситуацію відмовляються. Тищенко вчора був недоступний для коментарів, але раніше в телефонній розмові з Ъ він заперечував які-небудь проблеми з поставками нафтопродуктів. Аналітик компанії UPECO Сергій Куюн вважає основною причиною затримки поставок те, що компанія взяла на себе зобов'язання, які не змогла виконати. "Цей нафтотрейдер виграв тендер на поставку 300 тис. т дизельного палива "Укрзалізниці" і ще 40 тис. т "Укртранснафті". Технологічно дуже складно закупити такий обсяг нафтопродуктів відразу", - говорить Куюн. З ним погоджується експерт науково-технічного центру "Психея" Геннадій Рябцев. Він нагадує, що навіть найбільші імпортери технічно не можуть оформити імпорт більше 30 тис. т нафтопродуктів на місяць.

На думку гендиректора "Украгроконсалта" Сергія Феофілова, зрив постачання дешевих нафтопродуктів вплине на вартість аграрної продукції на ринку. "Якщо аграрії будуть закуповувати дизпаливо не по 6,05 тис. грн, а по 6,4 тис. грн за тонну, це може привести до збільшення кінцевої вартості продукції на 5-7%",- говорить він.

  • i

    Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідну частину тексту й натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це нам.

Дивись також
Сервіс підбору кредитів
  • Надішліть заявку
  • Дізнайтесь про рішення банку
  • Підтвердіть заявку та отримайте гроші
грн
Замовити кредит онлайн
Топ новини
Обговорюють

Читають

В Контексті Finance.ua