Мита знизяться, а ціни залишаться колишніми — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Мита знизяться, а ціни залишаться колишніми

521
Для виконання своїх зобов’язань перед СОТ Україні належить ухвалити ще 11 законів і кілька нормативних документів.
Найсолодшою миттю в цьому процесі, на думку автолюбителів, є зниження мита на імпортні автомобілі на 15%, а також зняття заборони на ввезення транспортних засобів старше восьми років. (Відбудеться це, втім, не раніше 1 січня 2009 року.)
З огляду на сказане, справедливо було б очікувати зниження цін на 15%. Проте не все так просто. Ціни на вітчизняному авторинку - усталені, а зміна цінової політики для України істотно вплине на інші ринки. Та й продавцям мало охоти знижувати ціни для ринку, який дуже динамічно зростає.
Ще один важливий момент впливає на ціноформування -Міжурядова угода між Україною та Росією про безмитну торгівлю. Вступ до СОТ означає, що тепер автомобілі, ввезені з Росії, будуть оподатковуватися 10-відсотковим митом -умови, аналогічні для інших країн-імпортерів. Оскільки дотепер АвтоВАЗ займає 23,5% українського ринку, то збільшення вартості автомобілів ВАЗ "ланцюговою реакцією" вплине на ринок. Що, швидше за все, спричинить збільшення цін в інших автоконцернів, так би мовити, для збереження цінової дистанції. Не виключене також введення ввізних мит Росією для українських авто, що своєю чергою вдарить по вітчизняному автопрому.
А зі збільшенням цін на російські автомобілі "розв’яжуться руки" в ЗАЗ, Daewoo, Chevrolet, які, стримувані російськими конкурентами, поки піднімали ціни незначно.
Нині Україна за обсягами продажу автомобілів посідає сьоме місце в Європі, обігнавши Росію. За прогнозами, у 2008 році в Україні буде продано близько 700 тис. нових автомобілів. Автодилери закладають у плани 30-70% збільшення продажу.
Зниження мита посилить конкуренцію на автомобільному ринку, що найімовірніше негативно позначиться на українському автопромі. Стане невигідною великовузлове складання, яке є непоганою альтернативою імпорту лише за високих ввізних податків, але після вступу України до СОТ цей аспект стає малопривабливим.
На вторинному ринку нині помітно знизилася активність. Здебільшого продаються автомобілі раніше ввезені до країни, адже вже тепер створені такі умови, що ввозити б/в автомобілі невигідно. Під час першого поставлення на облік слід заплатити 15% прибуткового податку. Первинне поставлення на облік автомобіля старше восьми років об’ємом двигуна 1,8 літра обійдеться власнику в 1200 доларів.
Великий вплив на цінову динаміку здійснює інфляція та збільшення технологічності автомобілів: жорсткішання вимог до екологічності й безпеки призводить до того, що нові моделі автомобілів дорожчі за своїх попередників на 10-12%
Основний же виграш України від вступу до СОТ - порятунок від нелегальних постачань. Нові мита зроблять нелегальний імпорт невигідним і безглуздим.
За матеріалами:
Дзеркало Тижня
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас