Премія за шкідливість — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Премія за шкідливість

362
За два десятиліття хакери створили для розробників антивірусного ПЗ ринок обсягом понад 9 млрд дол…
MTV Networks була атакована хакерами. Злочинці викрали електронні бази даних і конфіденційну інформацію про працівників компанії: імена, дати народження, номери соціального страхування і дані про зарплати 5 тис. осіб. Фахівці оцінили збитки MTV приблизно у 2 млн дол.
Лабораторія Касперського зафіксувала двократне зростання кількості вірусних атак у 2007-му - минулий рік став найбільш вірусонебезпечним за всю історію ринку антивірусного ПЗ. Сукупні фінансові втрати від дій хакерів становлять 25-30 млрд дол. на рік. Дедалі частіші випадки зламу корпоративних комп’ютерних мереж свідчать про черговий ренесанс вірусів.
"Десять років тому їх з цікавості писали студенти. Потім "вірусописання" перейшло у рекламну площину: вийшовши в інтернет, користувач автоматично потрапляв на сайт певної компанії або браузер "сам по собі" відкривав спливаючі вікна з рекламними повідомленнями", - згадує Євген Бадах, директор компанії "Бакотек". Згодом хакери стали більш вигадливими.
Віталій Береза, керівник відділу ІТ-безпеки компанії "БМС Консалтинг", каже, що протягом останніх двох-трьох років шкідливий код у більшості випадків пишеться під конкретні завдання: організація бот-мереж (комп’ютерні мережі, що потрапили під контроль зловмисників для розсилки спаму або DоS-атак); розкрадання конфіденційної або комерційної інформації з подальшим шантажем жертви. За даними компанії Євгена Касперського, у 2007-му не було зафіксовано жодної (!) нової шкідливої програми "нефінансового" характеру.
Швидка допомога
По суті, хакери на рівному місці створили передумови для виникнення індустрії з річним оборотом у кілька мільярдів доларів. Ще в 2000-му обсяг світового ринку захисного ПЗ становив 1,4 млрд дол. За сім років виручка розробників антивірусів зросла більш ніж учетверо: у 2007-му вони продали ПЗ на суму від $9 млрд до $12 млрд.
Компанія Symantec (CША) - лідер ринку - тільки в IV кварталі 2007 року реалізувала ПЗ на 1,52 млрд дол. Причому за три останні місяці минулого року вона підписала рекордну кількість великих контрактів: 554 проти 409 у IV кварталі 2006-го (+35%). "Лабораторія Касперського", розробник антивірусного ПЗ № 1 у країнах СНД, за попередніми даними, в 2007-му подвоїла виручку до 170 млн дол. проти 67,3 млн роком раніше. "У 2007-му ми додали до наших антивірусних баз майже стільки само програм, скільки за попередні 15 років", - стверджують у компанії.
"На жаль, більшість вендорів обмежуються розробкою тільки антивірусного ПЗ", - нарікає Бадах. Тоді як забезпечити захист корпоративної мережі можуть лише комплексні рішення: поєднання кількох видів захисних програм - від спам-фільтрів зі спеціалізованим апаратним забезпеченням до власне антивірусів.
"Поки що ефективність антивірусного ПЗ достатня для забезпечення необхідного рівня захисту інформаційних систем будь-якої складності, - не погоджується Костянтин Попов, старший консультант відділу корпоративних рішень департаменту ІТ-консалтингу компанії "Інком". - Підтвердженням цьому слугує відсутність останнім часом масштабних епідемій".
Віруси у вишиванках
За даними Євгена Бадаха, торік українці витратили на антивіруси 8 млн дол. - на 40% більше, ніж у 2006-му. Прогноз на 2008-й - понад 10 млн дол. "Потенціал вітчизняного ринку великий. Наприклад, у Франції за рік на придбання антивірусного ПЗ витрачається приблизно 60 млн дол., у Польщі - близько 25 млн дол.", - каже Бадах. Костянтин Попов зазначає, що в 2007 році продаж антивірусного ПЗ клієнтам компанії збільшився втричі.
Наразі основний дохід розробникам і дистриб’юторам приносить корпоративний сегмент. "На комп’ютерах приватних користувачів установлено дуже мало легальних антивірусних рішень. Водночас у корпоративному сегменті давно і широко використовується саме ліцензійне антивірусне ПЗ. Причина проста - корпоративному користувачеві важливіше мати гарантію своєчасного оновлення баз і підтримку від виробника, ніж заощадити на цьому 500 дол.", - пояснює Віталій Береза.
У світових масштабах найкраще продається антивірусне ПЗ Symantec, McAfee і Trend Micro. Але на українському ринку лідирує російська Лабораторія Касперського, на яку, за інформацією Євгена Бадаха, припадає 30% продажу, Symantec займає приблизно 22-24% ринку, а ще одна компанія з Росії "Доктор Web" - 10-12%.
Надія Гончарук
За матеріалами:
Контракти
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас