АМКУ не бачить об'єктивних причин для підвищення тарифів на пасажирські перевезення — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

АМКУ не бачить об'єктивних причин для підвищення тарифів на пасажирські перевезення

185
Антимонопольний комітет не бачить об'єктивних підстав для підвищення тарифів на пасажирські перевезення. Про це сьогодні на прес-конференції повідомив голова АМКУ Олексій Костусєв. "На сьогодні можна встановлювати будь-який тариф, тому що він нічим не обумовлений. Ми ніяких аргументів на користь підвищення не отримали", - відзначив він.
Костусєв додав, що це стосується як автоперевезень, так і залізничних пасажирських перевезень. Голова АМКУ додав, що, незважаючи на численні пропозиції комітету, в галузі досі не розроблений і не введений прозорий механізм формування тарифів на залізничні перевезення. Відсутність нормативних документів не дозволяє об'єктивно оцінити економічне обґрунтування тарифів, відзначив А.Костусев.
В АМКУ вважають, що вирішення цієї проблеми можливе лише за умови створення незалежного регулятора - Національної комісії регулювання транспорту, підкреслив А.Костусєв, додавши, що розроблений комітетом проект постанови уряду про створення НКРТ знаходиться на розгляді Кабінету міністрів, проте Мінтранс блокує його ухвалення.
У той же Костусєв заявив, що АМКУ наполягає на проведенні Державною податковою адміністрацією невідкладної комплексної перевірки автоперевізників, які здійснюють свою підприємницьку діяльність за спрощеною системою оподаткування. Він відзначив, що комітет офіційно звернувся до прем'єр-міністра України з пропозиціями щодо поліпшення ситуації на ринку автоперевезень.
Крім того, АМКУ пропонує доручити ДНА і Мінтрансу розробити і затвердити нормативно-правові акти, щоб запровадити дієвий контроль за належним обігом квитково-касової документації на автотранспорті, підсилити юридичну відповідальність перевізників за невидачу квитків та відповідальність пасажирів за безбілетний проїзд.
Серед пропозицій АМКУ також - доручити Мінтрансу підготувати і внести зміни до законодавства з питань діяльності Головдержінспекції на автотранспорті з метою розширення контрольно-наглядових повноважень посадових осіб інспекції.
Крім того, Міністерству внутрішніх справ пропонується забезпечити контроль і застосування адміністративних санкцій до пасажирів за безбілетний проїзд. Як відзначив Костусєв, перевірки автоперевізників, проведені в грудні 2007 р., встановили численні порушення, зокрема, порушення конкурентного законодавства.
Виявлені також порушення податкового законодавства, законодавства про автотранспорт і з питань захисту прав споживачів, встановлена відсутність жорсткого контролю за звітністю автоперевізників і механізму відповідальності за невидачу квитків.
АМКУ в даний час порушив справи проти чотирьох столичних перевізників за ознаками недобросовісної конкуренції, проти 17 перевізників Львівської і 34 перевізників Сумської області за ознаками антиконкурентних узгоджених дій, додав Костусєв.
Нагадаємо, 12 березня ц.р. київські приватні автоперевізники проводили акцію протесту. Вони вимагали від керівництва міста вирішити питання підвищення тарифів на проїзд у маршрутних таксі. Перевізники вимагали узгодити нові тарифи у розмірі 1 грн при протяжності маршруту до 5 км.; 1,50 грн - від 5 до 10 км.; 2,00 грн - від 10 до 15 км.; 2,5- грн - від 15 до 20 км.; 3,00 грн - більше 20 км.
Крім того, перевізники просять забезпечити їм конкурентоздатні умови порівняно з комунальним транспортом, що працює в режимі маршрутного таксі. Зокрема, це торкається невиплати мерією компенсації за проїзд пасажирів пільгових категорій, тоді як комунальному підприємству "Київпастранс" такі компенсації виплачуються.
Відзначимо, в результаті влада Києва запропонували приватним автоперевізникам встановлювати вільний тариф оплати за проїзд.
За матеріалами:
РБК-Україна
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас