Телеканали поборються за цифру — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Телеканали поборються за цифру

330
Найбільші медіа-групи країни зійшлися в сутичці за вільні вісім частот у національному цифровому мультиплексі МХ-4. Хто з них одержить ліцензію, стане відомо вже у квітні.
За словами першого заступника голови Національної ради з питань телебачення та радіомовлення Ігоря Куруса, зараз заявки всіх 45 каналів, що претендують на місце в мультиплексі, перебувають на стадії розгляду. "Крім програмної концепції, що відповідає закону "Про телебачення та радіомовлення", однією з основних вимог до каналів є мовлення винятково українською мовою. Переможці конкурсу стануть відомі вже через два-три тижні", - повідомив Курус.
Крім телеканалів, що мають право мовлення, ("Кіно", "Культура", канал "24"), у конкурсі беруть участь багато телерадіокомпаній, про запуск яких раніше повідомляли різні медійні групи. Зокрема, "Перший автомобільний канал" продакшн-студії "Світ-ТВ", п'ять каналів від групи Валерія Хорошковського "Інтер" і чотири канали холдингу Віктора Пінчука. Більше того, про плани поповнити лінійку українських проектів заявила зареєстрована на Бермудах компанія Central European Media Enterprises (CME), якій належать контрольні пакети ТРК "Студія "1+1", і телеканалів "Сіті" і "Кіно". СМЕ подала на конкурс дві заявки - у форматах "кіно" (канал "Кіно") і "гумористичний канал" (канал Comedy).
Відзначимо, що для розвитку бізнесу в нашій країні два тижні тому СМЕ залучила $400,7 млн. за рахунок додаткової емісії привілейованих облігацій, з яких $219,6 млн. підуть на покупку 30% "Студії "1+1", а інші кошти - на розвиток проектів компанії в шести країнах Центральної та Східної Європи. Про те, що програмна концепція каналу Сomedy уже готова, свідчить вимога Нацради почати мовлення в найкоротший термін після одержання ліцензії. За словами експертів, у запуск кожного з каналів у мультиплексі МХ-4 інвесторам прийдеться вкласти не менше $7-8 млн. "Тільки контентне наповнення телеканала (продакшн власного продукту, переклад іноземних програм і покупка контента) обійдеться мінімум в $5 млн. Також варто враховувати технічні аспекти мовлення і вартість ліцензії, на які піде ще не менше $2-3 млн.", - повідомила виконавчий директор Індустріального телевізійного комітету Катерина Котенко. До цього варто додати кошти на розкручування нового каналу, які нерідко перевищують 50% вартості його запуску.
На відміну від вартості ліцензії на супутникове мовлення (50-60 тис. грн.), максимальний розмір ліцензійного збору за частоту в МХ-4 становить 1,315 млн. грн. Навіть втрати в розмірі 65,8 тис. грн. конкурсної гарантії виглядають смішно перед перспективами, які відкриються для переможців конкурсу. По-перше, переможці запустять нові канали, мережа покриття яких до середини 2010 р. повинна охопити 100% території нашої країни, якщо компанія "Українські цифрові телемережі" виконає умови ліцензії. По-друге, вони одержать перевагу перед іншими каналами через обов'язковий перехід України на цифру до липня 2015 р., а також час на технічну адаптацію до того, як МХ-4 почне повноцінно працювати. По-третє, вони остаточно закріплять за собою право на загальнонаціональні частоти, що важливо в ситуації повної відсутності вільного частотного ресурсу ат з урахуванням невизначеності із запуском інших трьох мультиплексів. "Переможці конкурсу можуть бути більш ніж упевнені у своєму майбутньому", - резюмує директор Інституту масової інформації Вікторія Сюмар.
За матеріалами:
Экономические Известия
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас