Ахметова виводять на чисту воду — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Ахметова виводять на чисту воду

420
Мінтрансзв’язку має намір кардинально переглянути відносини із приватними інвесторами в державних портах.
Ключовим фактором партнерства стане заборона на відчуження землі та акваторії порту.
Першою жертвою такої політики стала ЗАТ "Стивидорна компанія "Авліта", що входить в орбіту SCM Ріната Ахметова.
Як стало відомо наприкінці минулого тижня, Кабмін скасував розпорядження колишнього уряду від 26 червня 2007 р. про передачу в оренду на 50 років ділянки акваторії в севастопольському порту компанії "Авліта".
Частина акваторії Севастопольської бухти площею біля одного гектара була необхідна стивидорній компанії для реалізації модернізаційної програми. Зокрема, планувалося подовжити причал до 150 м і провести днопоглиблювальні роботи на 17 м.
Це дозволило б компанії збільшити обсяги перевалки з 3 млн. т до 4,5 млн. т зерна і металу на рік. Точний обсяг інвестицій у проект інвестори не розголошували, але, за словами гендиректора "Авліти" Олега Капрова, власники розраховували вкласти в реконструкцію "десятки мільйонів доларів".
У грудні 2006 р. в інтересах структур Ріната Ахметова "Авліту" придбали в бізнесмена Рафіка Дау офшорні компанії. Зараз вона входить в "Метінвест Холдинг". "Авліта" володіє двома глибоководними причалами в акваторії Севастопольської бухти.
На думку експертів, основною метою покупки було використання цих причалів для перевалки металопродукції і коксівного вугілля. Збільшення дефіциту імпортного російського вугілля змусило меткомбінати звернути свою увагу на порти, здатні приймати судна великої водотоннажності для імпорту сировини зі США та Австралії. Севастопольський порт є одним із найбільш глибоководних в Україні. Втім, через протидію місцевої влади почати перевалку вугілля компанії так і не вдалося, і дотепер вона обмежувалася обробкою зерна та металу.
Коментуючи розпорядження уряду про скасування права оренди, у прес-службі "Метінвест Холдингу" уточнили, що скасування дозволу стосується морської території вісім соток і не торкається території причалів, що закріплена за "Авлітою". У компанії виявилися не готові повідомити, наскільки дане рішення відіб'ється на її бізнесі. "Складно працювати в умовах, коли змінюються правила. Ми наполягаємо на довгострокових правилах", - відзначили в прес-службі компанії.
Не виключено, що схожа доля чекає й інші приватні компанії, що у свій час отримали право оренди землі або водної акваторії в державних портах на непрозорих умовах. Як повідомив міністр транспорту та зв'язку Йосип Вінський, держава має намір переглянути відносини із приватними інвесторами у всіх державних портах. "Усе, що стосується акваторії, причалів, землі, залізниці та автодороги, - це буде в державній власності. Все-таки, що стосується обробки вантажів, послуг у портах, тобто стивидорної діяльності, забезпечення проміжних операцій, експедиторських послуг, буде передано в приватні руки, але тільки на аукціонній основі", - підкреслив міністр.
Сукупний виторг "Авліти" у першому півріччі 2007-го склав 49,4 млн. грн., у тому числі виторг від перевалки металопродукції -25,7 млн. грн., від перевалки зерна -23,7 млн. грн., EBITDA -25,6 млн. грн. Підсумків 2007 р. підприємство поки не оголошувало.
За матеріалами:
Экономические Известия
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас