Тюнінг авто: "тачка" перетворюється... — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Тюнінг авто: "тачка" перетворюється...

3589
Суть оприлюдненої інформації: скасування на вимогу Генпрокуратури наказу №1087 від 7 грудня 2001 р., яким дозволялося змінювати конструкцію транспортних засобів, викликане ймовірністю "негативного впливу переустаткованих автомобілів на безпеку дорожнього руху".
Інтернет-форуми вмить відгукнулися обуреними репліками на кшталт: "За Конституцією кожний має право володіти та розпоряджатися своєю власністю. Прокуратуру і МВС - на мило! Там що, юристів немає? Таку пургу згенерували. Втім, як завжди". Ми вирішили перевірити, чи помітили цю новину майстри вітчизняного тюнінгу і чи вплинула заборона на рівень цін у популярному сервісі.
Живіший всіх живих
Як з'ясувалося, чутки про смерть тюнінгу явно перебільшені, більше того, більшість опитаних "ВД" тюнінг-майстрів на питання про заборону лише знизували плечима: мовляв, не чули, не знаємо, а на попит і ціни впливають зовсім інші фактори.
Правда, у деяких автоательє зізналися, що після офіційної "заборони" тюнінгу окремі клієнти цікавилися "законністю" установки на їхні авто тих чи інших нових вузлів і деталей. Але їх поспішали запевнити, що тюнінг у звичному значенні цілком легальний і безпечний. А заборонено, на думку Бориса Поліщука, директора тюнінг-ательє Borman Autosport (Харків), лише "переустаткування" машин без належного дозволу, тобто зміна технічних характеристик автомобіля шляхом заміни або установки позаштатних вузлів і агрегатів, які не встановлювалися при складанні автомобіля на заводі. Причому тільки з метою обмеження ввезення в Україну автомобілів за корупційними схемами, коли ввозяться, приміром, вантажні авто, які коштують дешевше, а потім переобладнуються під пасажирські без дотримання заводських норм. Правила розмитнення однакові, а вартість відрізняється, і тому сторона, що ввозить, усіляко намагалася на цьому заощадити.
Втім, деякі фахівці вважають, що вкладати кревні й у дозволений тюнінг теж часом небезпечно. "Технічний тюнінг, безсумнівно, впливає на безпеку руху, - поділилася Наталя Стреха, керівник напрямку зовнішнього тюнінгу та художнього оформлення автомобілів компанії "Хаммер-Центр" (Київ). - Адже це зміни потужності мотора, збільшення продуктивності турбіни, посилення підвіски або амортизатора.
Такі "інновації" вимагають дуже серйозного підходу, багатьох випробувань, а це не під силу більшості тих компаній, які такі послуги пропонують. Втім, безпека зовнішнього тюнінгу (названого ще стайлінгом) також умовна - яскраві та неординарні машини можуть відволікати увагу автомобілістів. Хоча це дуже суб'єктивно та навряд чи в цьому випадку можна говорити про прямий зв'язок рівня ДТП і кількості авто, підданих стайлінгу".
Трохи іншої точки зору дотримується Денис Хлібосолов, керівник відділу тюнінгу компанії "Автотюнінггруп" (Київ), стверджуючи, що "добре зроблена машина набагато більш безпечна на дорозі, ніж її стандартний "колега".
Протюнінгований автомобіль повністю справний технічно, на відміну від більшості вже не нових автомобілів, які, як правило, мають дрібні неполадки, у нього гарні гальма та підвіска, тому він швидко розганяється, але так само швидко й зупиняється. Проблема в тому, що більшість клієнтів, вклавши чималі гроші в модернізацію машини, вважають це достатнім. Насправді ж ми завжди рекомендуємо також підвищити майстерність водіння. Зараз в Україні є кілька непоганих шкіл, які вчать водіїв управляти такими авто". Витрати на навчання, стверджують експерти, більш ніж скромні в порівнянні із грішми, вкладеними в апгрейд автомобіля, але саме від цих навичок часто залежить безпека керування.
Що почім
Аеродинамічний обвіс $2 000-8 000
Модернізація двигуна (4-циліндровий) $10 000, (6-8-циліндровий) $15 000-20 000
Модернізація шасі (трансмісія, гальма, підвіска) $5 000-10 000
Перетяжка салону (шкіра, текстиль, алькантара) $400-10 000
Додаткові деталі інтер'єру $300-1 500
Фарбування кузова $3 500-4 000
Чий тюнінг кращий
Як вибрати автоательє з якісними тюнінг-послугами - у великому ступені питання географії. Причому центральне місце розташування оазисів тюнінгу аж ніяк не завжди є плюсом. Серйозну конкуренцію столиці становлять регіональні фірми. Приміром, столицею тюнінгу, у силу свого вигідного географічного положення, цілком могла б називатися Одеса.
Саме сюди привозять тоннами запчастини, що виготовляються переважно в Америці (для європейських і японських авто) або Японії (для японських авто). І тут же фахівці готові "порадувати" ваш автомобіль, удосконаливши його технічно до небачених меж. "Регіонали" гордо заявляють про свою першість, мовляв, у Києві тюнінг не у фаворі - усі купують там готові потужні машини. Столичні майстри як зустрічні аргументи висувають наявність в "центральних" автоательє серйозних фахівців і дорогої діагностуючої апаратури.
Втім, насправді вибір не так великий, як може здатися. Якщо є бажання апгрейдитися і при цьому не йти на компроміси, які можуть обернутися неприємностями на дорозі, до ваших послуг не більше десяти серйозних компаній, запевняють експерти. Все інше - дешевше та менш надійно.
Нижній ціновий сегмент - послуги підприємств "гаражного типу", які на 20-30% дешевші, ніж у компаніях "з репутацією". Покупка комплектуючих тут, як правило, не налагоджена, а деталі та вузли, за різними оцінками, у два-чотири рази дешевші від сертифікованих. Причому ціни можна знизити і більше, якщо купувати деталі "оптом", умовивши ще трьох-чотирьох автомобілістів на аналогічні до бажаних зміни. Правда, гарантій при цьому - ніяких.
Одна з ознак авторитетності автоательє - його участь у всіляких конкурсах і фестивалях з тюнінгу з демонстрацією "власноручно" удосконалених або навіть виготовлених авто. Солідні фірми, як правило спеціалізовані, займаються одним видом тюнінгу - або тільки технічним, або стайлінгом, оскільки це різні напрямки, що вимагають, зокрема, різних фахівців: зміни технічних характеристик підвладні інженерам-механікам, зовнішній же тюнінг - справа рук талановитих дизайнерів.
Правда, є й "універсали", що задовольняють попит на модний нині комплексний тюнінг (технічні та зовнішні зміни). За таку послугу прийдеться заплатити близько 30% вартості автомобіля. Хоча межі досконалості нема, повний апгрейд - дорожче $100 тис., як правило, не роблять - це "верхня" цінова планка, названа нам фахівцями. У середньому вартість роботи над однією машиною не виходить за межі $10 тис., а найдешевші проекти обійдуться в $1 тис. Строки виконання замовлень - від години (для установки нової магнітоли) до декількох місяців (для повного технічного тюнінгу).
Якщо ваші запити виходять за межі можливостей автоательє, можна скористатися тюнінгом дистанційним. Тобто відіслати деталь або вузол в одну з європейських фірм і одержати назад у вже вдосконаленому вигляді. Або просто замовити потрібне обладнання для своєї машини. Однак більшість експертів скептично ставляться до дистанційного тюнінгу: європейські готові автоапгрейди, як правило, не тільки дорожчі, але вимагають ще й додаткового "припасування" в Україні.
Після вибору компанії змінювати її при повторному зверненні за послугою не прийнято, адже іншим тюнінгістам складно визначати, що було змінено в конкретному авто конкурентами. У солідних фірмах сталість, як правило, оцінюється знижками, але навряд чи варто сподіватися на більш ніж 10% лояльності при регулярному обслуговуванні.
Обережно, досконалість!
Як виявилося, далеко не всі автомобілі можна піддавати технічному тюнінгу. Якщо ви власник Renault або Peugeot, то виділитися вдасться хіба що аерографією або неординарним розфарбуванням, адже на ці авто практично не виробляють деталей для тюнінгу, а самостійне їхнє виготовлення в Україні, стверджують експерти, невиправдано дорого.
Якщо ж ви прагнете до технічних удосконалень, сміливо купуйте BMW, Skoda, Volkswagen або Audi, після чого шукайте "свій" салон, оскільки більшість ательє займаються однією, максимум двома марками авто - так простіше налагоджувати контакти із західними постачальниками деталей, стверджують власники тюнінг-компаній.
Якщо авто легко тюнінгується, задоволення від його поліпшення зрівняється хіба що з радістю від значної економії коштів: купивши недороге авто, приміром, Skoda, і проапгрейдивши його, за технічними характеристиками ви зможете зрівнятися з Audi, що коштує в п'ять разів дорожче. Однак, зважившись на тюнінг, треба розуміти, що ця справа все-таки ризикована. Особливо якщо вас спокусили дешеві "гаражні" послуги. Наталя Стреха застерігає: "Віддаючи авто в руки кустарного майстра, клієнт не тільки ризикує одержати назад не зовсім справну машину, але може і зовсім втратити її. В "гаражних" умовах за ті строки, які припускає процес робіт, цілком можливе навіть викрадення авто".
Як правило, тільки солідні фірми обумовлюють строки гарантій після виконання замовлення: зазвичай це рік. Але існують і винятки. Як розповів Денис Хлібосолов, "складно давати гарантію на авто, удосконалене до гоночної машини, адже метал теж має свій ресурс. Навіть найякісніші гоночні авто, на жаль, недовговічні". Гарантійне обслуговування стосується, насамперед, сертифікованих деталей - за їхню якість несе відповідальність той тюнінг-салон, що їх установив.
Не слід сподіватися, що ваше дорожче після тюнінгу авто у випадку ДТП належним способом "оцінять" страховики, якщо ви не потурбувалися про це заздалегідь. Як розповів "ВД" Олег Компанієць, директор департаменту врегулювання збитків СК "ПЗУ Україна", "якщо автовласник тюнінгував машину після укладання договору страхування, це означає, що вартість застрахованої машини збільшилася, а страхова сума залишилася незмінною. І якщо клієнт не доведе до відома страхову компанію про тюнінг, надавши фінансові документи, що підтверджують подорожчання транспортного засобу, то одержить виплату, виходячи з початкової вартості застрахованого".
У перспективі бурхливий розвиток пророкують в основному стайлінгу. Що стосується технічного тюнінгу, то він, на думку експертів, буде мати масовий попит, поки в активному користуванні будуть залишатися машини, випущені до 2000 р. З ускладненням їхньої електронної начинки зміна нутрощів зажадає занадто великих зусиль і коштів.
Тому незабаром, прогнозують фахівці, виділитися можна буде хіба що незвичайним дизайном, а потужність та інші технічні характеристики стануть "покупними", а не "робленими". А технічні зміни будуть затребувані в основному любителями історичних артефактів, що мріють про надпотужний сучасний автомобіль у реліктовому кузові, скажемо, "Мерседеса" столітньої давнини.
Точка зору
Олександр Шанько, начальник відділу запчастин компанії "Лакімоторс" (Київ)
- Якщо говорити, скажімо, про тюнінг двигуна, його зміни, пов'язані з потужністю та швидкістю, то це, звичайно, може впливати на безпеку руху і навіть на стан екології в гірший бік. До того ж у результаті таких маніпуляцій машина стає "більш гучною". Технічні зміни в новій машині також поведуть за собою зняття авто з гарантійного обслуговування. Якщо ж тюнінг стосується тільки зовнішньої сторони, він навряд чи зробить машину небезпечною, а навіть навпаки: приміром, установка захисних дуг полегшить долю авто при можливому зіткненні, а нова аудіосистема або оббивка салону шкірою тільки порадує пасажирів і водія.
Володимир Неруш, директор спорт-клубу "Форсаж" (Дніпропетровськ)
- Перелік модернізацій, які можуть впливати на безпеку руху на дорогах, дуже умовний. Джерело небезпеки, як правило, - сам водій, що найчастіше намагається заощадити на тюнінгу: приміром, поставити контрабандні деталі на машину, до того ж самостійно або за допомогою недостатньо кваліфікованих "умільців". Ще один фактор ризику - ті, хто застосовує "інновації" не за призначенням, серйозно порушуючи правила їхньої експлуатації, наприклад, використовує спеціальні дуже потужні освітлювальні прилади на міських дорогах
За матеріалами:
Власть денег
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас