Київські супермаркети - зони обману — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Київські супермаркети - зони обману

2639
У київських супермаркетах "Велика кишеня", "Сільпо", "Фуршет", "Metro" і т.п. можуть обрахувати, обважити та елементарно "кинути" не гірше, ніж на вуличних ринках. Нові технології продажів породжують нові технології обману
За даними рітейлерів, обсяг крадіжок у супермаркетах становить у середньому 3-4% від товарообігу . Причому більше половини розкрадань роблять самі співробітники магазину, які крадуть не тільки товари, але й шахрайським шляхом спустошують гаманці покупців.
Як із двох роблять три
Різні перевірки мережних супермаркетів свідчать, що в магазинах можуть не тільки підсунути неякісний товар, але й обрахувати та обважити. За словами торговельних інспекторів, один з найпоширеніших способів обману - це коли на касі покупцеві пробивають товари, яких він не брав.
Інспектори стверджують, чим більше клієнт купує товарів (продуктів), і чим довшим виявляється чек, тим вища ймовірність обману. У супермаркетах і гіпермаркетах люди часто закуповують продукти на кілька днів. Чеки метрові, і перевірити, не відходячи від каси, чи відповідають вони вмісту візка, найчастіше практично неможливо. Люди найчастіше перевіряють чеки вдома, де й виявляють, що їх "кинули".
Одна жінка розповіла, як стала жертвою подібного обману. У супермаркеті їй кілька разів пробили зайвий йогурт - замість двох баночок три. "Перший раз я вирішила не сваритись через таку дурницю, - говорить вона. - Але коли це повторилося вдруге, а потім і під час мого третього візиту у магазин, я зажадала викликати менеджера та попередила: якщо ще раз виявлю обман, нашлю на магазин перевірку. Більше мене там не обраховували".
Авторові теж не вдалося уникнути цієї долі. У Мегамаркеті на вул.Антоновича при покупці одного мішка корму для собак йому довелося заплатити за два. Чек був перевірений на стоянці машин, після виходу з магазина. Природно, звертатися до касира і менеджерів цього "закладу" було вже безглуздо.
За себе і того хлопця
Як відзначають фахівці, у супермаркеті головне - завжди брати чеки, навіть якщо немає можливості відразу їх перевірити. Інакше можна спровокувати ще одне традиційне для цих магазинів порушення.
Касир може просто не скинути з комп'ютера інформацію про покупки та приплюсувати їхню вартість до покупок наступного клієнта, особливо якщо перший покупець бере одне пиво, а за ним стоїть людина з візком, повним продуктів. Він напевно навіть не помітить, як ще раз заплатить за продане вже пиво. А, виявивши зайву позицію в чеку за межами магазина, не зможе довести "помилку" касира - може, він це пиво вже випив.
"Золотий" сирок
Ще один розповсюджений спосіб обрахування покупців - гра зі штрихкодами на товар. Зазвичай їх зчитує касовий сканер, і комп'ютер автоматично фіксує ціну. Але іноді касир набирає коди вручну. При цьому касир відмінно знає товарні коди та може набрати, залежно від ситуації, код більш дорогого або більш дешевого товару. Був випадок, коли касир замість глазурованого сирка пробив ціну коробки шоколадних цукерок. "Бачите, код цукерок відрізняється від коду на сирок усього на одну цифру", - вибачався адміністратор, що чергував у торговельному залі, після того, як підробка була виявлена.
Приблизно такі ж трюки з кодами проробляють в овочевих і ковбасних відділах, коли покупці просять зважити товар. Кладучи на електронні ваги, приміром, качан капусти, продавець набирає код більш дорогих апельсинів, і зважує капусту за ціною апельсинів.
У Великій кишені та Фуршеті покупці також часто зауважували більш дрібне шахрайство касирів. Коли в чеку ціна товару, що купується, завишалась усього на пару гривень. Дріб'язок, але за день набігає кругла сума!
Супермаркетовський еталон кілограма - 900 грам
Але в супермаркетах не тільки обраховують, там ще й обважують. Загальновідомо, що деякі товари, особливо фрукти та овочі, піддані всиханню. Наприклад, надійшло в магазин 30 кілограмів бананів, а через кілька днів вони на пару-трійку кіло усохнули. При переобліку цей мінус обов'язково спливе, і покривати його продавцям прийдеться зі своєї зарплати. Тому часто продукти заздалегідь фасують у сіточки та наклеюють бирку з вагою і вартістю. А потім, заплативши за кілограм картоплі, ви реально одержуєте 930-940 грам.
Якщо ж товар фасується централізовано, то обманутими можуть виявитися всі покупці. Адже продукти важать разом з пінопластовою підкладкою та фасувальною плівкою, які важать 8-10 грам. І купуючи, наприклад, шматочок сьомги, ви одержуєте на додачу упаковку за ціною делікатесу.
Серед київських супермаркетів недовагами "славиться" "Велика кишеня". Там часто фрукти фасують в упаковку або загортають у поліетилен. Тому, будьте напоготові! Не полінуйтеся дійти до ваг і зважити заново товар, що купується.
Трюкачі з Metro
Коли в Києві відкривався перший супермаркет "Metro" (за участі Володимира Кличка), то одним із брендів магазину був "товар дешевше, ніж в інших". Багато киян попалися на цей гачок і тепер роблять покупки в цьому супермаркеті з повною впевненістю, що вони істотно заощаджують сімейний бюджет.
Насправді, "дешевий товар" - не більш ніж виверт маркетологів Metro. Вони вдалися до давнього психологічного трюку. Якщо подивитися на цінники, то на них великими буквами зазначена ціна товару без ПДВ, реальна ж вартість написана нижче дрібним шрифтом. Багато покупців, особливо ті, хто попадають уперше в Metro, звертають увагу лише на першу ціну. А при розрахунку на касі вже не звертають уваги на загальну суму покупки, залишаючись свято впевненими в тому, що "тут все-таки дешевше".
Другий метод обдурювання покупця в Metro такий. На деяких товарах, наприклад, копченій птиці, не вказується ціна, а тільки вага. Правда, поруч стоїть табличка із цінником вартості одного кілограма птиці. Неуважні покупці часто не бачать таких "деталей". І коли на касі довідаються реальну вартість індика, гордість або незручність не дозволяє відмовитися від покупки.
Фуршетне вимагання
Один із читачів "України кримінальної" розповів, як у нього в супермаркеті Фуршет хотіли "збити" гроші. Причому, самим що не є бандитським шляхом - методом вимагання. Він купив товар, але забув взяти чек. Як тільки він зібрався вийти, до нього підійшов охоронець і попросив пройти в службове підсобне приміщення. На питання - навіщо? – сек’юріті відповів, що є підозра, що не весь товар пробитий.
Хлопець зрозумів, що влип, тому що чека на руках у нього не було. Звертатися до касирки теж даремно. Часто вони працюють заодно з охороною та гроші з "розведених" клієнтів ділять навпіл. Нашого читача врятувала тільки природна нахабність. Він сказав, що нічого лівого в сумку не кидав, сам він юрист - вимагає понятих, адвокатів... Загалом, ніс усяку нісенітницю. Але це, як не дивно, подіяло на вузьколобого охоронця, що крізь зуби лише промукав щось начебто: "Наступного разу не попадайся".
Покупцям потрібно бути гранично обережними в подібних випадках. Найкраще забирати із собою чек. І в жодному разі не йти в підсобне приміщення. Там вам можуть підкинути що завгодно та звинуватити в крадіжці чого завгодно. Пам'ятайте, що охоронець не має права вас оглядати. Він може лише затримати вас до приїзду міліції. Правда, не завжди нахабні здирники її бояться. Тому що мають із нею "особливі" договірні відносини...
Як Сільпо назвали, так воно і поплило...
Одна з київських клієнток (швидше за все, уже колишніх) супермаркету Сільпо на сайті NObest розповіла, як завдяки співробітникам цього торгового центру її маленька дочка ледь не одержала психологічну травму. Дитину звинуватили в крадіжці "чупа-чупс".
Мама дівчинки розповіла, як відбулася ця історія: "Я купила все необхідне в Сільпо (у тому числі "чупа-чупс") і ми вийшли з магазину. Але на виході зустріла свого чоловіка з його приятелем, зупинилися збоку, базікаємо. Дочка носиться навколо з тим нещасливим "чупіком" у роті. Хлопці вирішили взяти по пляшечці пива в супермаркеті, дочка побігла з ними.
Проходить 20 хвилин... 30 хвилин... Нервую. З'являється наш приятель, просить пройти в торговельний зал, мовляв, там незначні проблеми. Загалом, виявляю таку картину: перелякана дитина, роздратований чоловік.
У чому справа? Нас, вірніше нашу дитину, звинуватили в крадіжці... "чупа-чупс"! Демонструю довжелезний чек, де пробитий "чупік". Здавалося, інцидент повинен бути вичерпаний. Але не тут то було! Панянка (не представившись і не назвавши своєї посади) заявляє, що нібито є відеозапис, де наша дитина заходить у зал без цукерки, а виходить уже з нею в роті.
Запис продемонструвати відмовляється, мовляв, службова таємниця. Підходить затрапезного виду мужичок, називається начальником охорони. При цьому представитись відмовляється і бейджа на ньому немає.
Конфлікт розпалюється. Чоловік викликає міліцію. Приїжджає наряд. Пояснюємо ситуацію. Було багато тексту. Особливо я підкреслюю поведінку так званого "начальника охорони". Аргументую, звідки я знаю, чи повноважний він вирішувати питання. Людина не представилася, може він бомж взагалі! Увага: відповідь лейтенанта міліції: "Не-е, бомжі, вони брудні, а цей чистий". Повисає пауза... Наша дочка розплакалася і, від хвилювання перекручуючи слова викрикнула кілька разів підряд: "Я не украдала!". Після цього, щоб не мучити ще більше дитину, тихим голосом, з толком, з почуттям, з акцентами послали всіх подалі та залишили поле бою. Затримати нас не намагалися".
Володимир Абросімов
За матеріалами:
bigmir.net
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас