453
Пошукова заява
— Фондовий ринок
Компанія Microsoft готова заплатити за другу у світі пошукову систему Yahoo! рекордну для IT-ринку суму - $44,6 млрд. Імовірність того, що угода відбудеться, висока: для Microsoft і Yahoo!, що стабільно втрачає позиції в мережі, злиття - єдина можливість конкурувати з Google на глобальному інтернет-ринку.
В оферті, підписаній гендиректором Microsoft Стівом Балмером, говориться, що компанія готова викупити 100% акцій Yahoo! за ціною $31 за штуку або обміняти на акції Microsoft. Заявлена ціна приблизно на 62% вища від ринковій вартості цінних паперів на момент закриття NASDAQ 31 січня. Таким чином, Microsoft оцінила Yahoo! в $44,6 млрд, хоча ще за день до цього компанія коштувала $25,6 млрд.
У тексті оферти говориться, що Microsoft і Yahoo! почали обговорювати питання про злиття наприкінці 2006 року, але в лютому 2007-го акціонери Yahoo! відхилили пропозицію про поглинання, оскільки тоді був "не зовсім відповідний момент". Як відзначив Стів Балмер, минув уже рік, а становище Yahoo! не покращилося, тому Microsoft пропонує об'єднати зусилля, щоб разом домогтися успіху на ринку інтернет-реклами, обсяг якого торік склав більше $40 млрд. "Зараз в інтернеті домінує один гравець (Google), що збільшує свій вплив шляхом поглинань.
Об'єднавшись, Microsoft і Yahoo! зможуть запропонувати гідну альтернативу як користувачам, так і рекламодавцям", - наводяться слова Балмера. В оферті сказано, що злиття компаній забезпечить синергійний ефект в обсязі $1 млрд на рік. Microsoft розраховує одержати дозвіл на угоду від антимонопольного відомства США до II півріччя цього року. Yahoo! одержала пропозицію Microsoft і розгляне її найближчим часом, говориться в заяві компанії.
Аналітики назвали оферту передбачуваною, оскільки в Microsoft і Yahoo! справи в інтернеті вже давно йдуть не дуже добре. Обидві компанії поступово поступаються Google часткою на ринку пошуку в інтернеті. За даними ComScore, у серпні 2007 року на частку Yahoo! припадало 13,8% пошукових запитів усього інтернету, а в грудні того ж року цей показник уже був меншим на 1%. Успіхи Microsoft на ринку інтернет-пошуку також не вражають: у серпні частка розвідувача MSN становила 3,5%, а в грудні - 2,9%. За той же період частка Google виросла на 1,6%, до 62,4%.
Така динаміка неминуче позначилася на фінансових показниках: якщо виторг Google в 2007 році виріс приблизно на 56%, до $16,6 млрд, то аналогічний показник в Yahoo! склав усього 8% (близько $7 млрд виторгу). Онлайн-підрозділ Microsoft приніс в 2007 фінансовому році (завершився 30 червня 2007 року) $2,5 млрд виторгу проти $2,3 млрд попереднього року, причому операційний збиток підрозділу в 2007 році зріс у десять разів, з $74 млн до $732 млн.
Злиття Microsoft і Yahoo! - ледве не єдиний спосіб підірвати Google в інтернеті, протягом декількох місяців повторювали аналітики. "Жоден з більш дрібних гравців сектора та обидві компанії поодинці не можуть протиставити себе Google. Злившись, вони одержують шанс", - вважає глава розвідувача Ask Джим Ланзоун.
Експерти вказували, що Google цілком міг би встановити контроль над ринком інтернет-реклами, що швидко розвивається, (Microsoft прогнозує, що до 2010 року його обсяг виросте із сьогоднішніх $40 млрд до $80 млрд). Особливо часто ці побоювання стали звучати після голосного придбання відеосервісу YouTube за $1,65 млрд у жовтні 2006 року та оголошення про намір купити систему банерної інтернет-реклами DoubleClick за $3,1 млрд.
"Оферта Microsoft є сильною відповіддю Google, і інвестори це прекрасно розуміють: після новини про оферту акції Google подешевіли приблизно на 8%", - говорить керуючий директор Delta Private Equity Partners Роман Сімонов. До п'ятниці ринкова вартість Google становила приблизно $176,5 млрд, у п'ятницю капіталізація компанії знизилася приблизно до $161 млрд. Станом на 19.00 за київським часом акції Yahoo! виросли майже на 45%, до $27,8 (капіталізація - $31,4 млрд). Котирування Microsoft, навпаки, знизилися на 6%, до $30,6 за штуку (капіталізація - $284,3 млрд).
Аналітики впевнені, що акціонери Yahoo! не відмовляться від пропозиції Microsoft і угода стане найбільшою на IT-ринку. "Їм дають гарну премію, привабливість якої на тлі кризи ліквідності тільки зростає. Крім того, у складі Microsoft Yahoo! зможе більш ефективно вирішувати свої завдання на ринках, що розвиваються, де виробник софта представлений досить добре", - вважає начальник відділу аналізу світових ринків ІК "Фінам" Михайло Арістакесян.
У п'ятницю джерело, близьке до російського офісу Microsoft, розповіло, що Стів Балмер розіслав співробітникам корпорації внутрішній лист, у якому повідомив про згоду акціонерів Yahoo! продати цінні папери. Одержати офіційне підтвердження цієї інформації не вдалося - у центральних офісах Microsoft і Yahoo! на запит не відповіли.
Top-5 найбільших угод інтернет-компаній
За матеріалами: Коммерсант-Україна
Поділитися новиною