Металурги побоюються "сплеску" інфляції через підвищення "вантажних" тарифів — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Металурги побоюються "сплеску" інфляції через підвищення "вантажних" тарифів

202
Наміри "Укрзалізниці" підвищити тарифи на транспортні перевезення вантажів металурги вважають необґрунтованими, безпрецедентними і неузгодженими. Про це під час прес-конференції заявив генеральний директор ПХТ "Металургпром" Василь Харахулах.
Харахулах підкреслив, що таке підвищення спричинить збитки на низці підприємств гірничометалургійного комплексу, послабить основні макроекономічні показники економіки, може "розгнуздати інфляцію та вдарить по кишені кінцевого споживача".
За словами Харахулаха, підвищення тарифів "Укрзалізниця" мотивує зростанням інфляції, як однієї зі складові підвищення собівартості, однак розрахунки показують, що з 2000 по 2007 рік інфляція склала 231,4%, а збільшення тарифів на метал при перевезеннях на експорт за цей же період - 358%, на перевезення феросплавів і брухту чорних металів - 383%, коксу - 267%, руди - 241%. В 2008 році інфляція офіційно очікується на рівні 12,5%, що з 2000 року складе 260,3%, а зростання тарифів складе 532% на метал, феросплави, брухт чорних металів, 450% - на залізорудну сировину, 414% - на кокс, 668% - на вогнетриви.
За словами керівника "Металургпрому", підвищення тарифів на задекларованому рівні приведе до необоротних наслідків у галузі, економіці в цілому. Разом з тим, навряд чи отримані залізничною адміністрацією додаткові кошти будуть використані на відновлення рухомого складу, як це було заявлено, "оскільки раніше також декларувалися такі наміри, однак на практиці підприємству не вдавалося виконати намічені плани".
Разом з тим, Конфедерація роботодавців України закликає Міністерство транспорту та зв'язку, Міністерство економіки, уряд і главу держави призупинити дію п.2 наказу Мінтрансзв’язку "Про індексацію тарифів на перевезення вантажів залізничним транспортом України" з урахуванням наших пропозицій" від 17 січня 2008 року N43 і п.1 у частині введення коефіцієнтів, які застосовуються до тарифів. "Необхідно в місячний термін доопрацювати наказ Мінтрансзв’язку", - підкреслив Харахулах.
Також металурги сподіваються налагодити з монополістом діалог, під час якого повинен бути визначений максимально припустимий рівень підвищення даного тарифу. Крім того, представники галузі закликають невідкладно створити, передбачений Законом України "Про природні монополії" незалежний орган регулювання транспортної галузі, що забезпечить прозоре ціноутворення та рівноправні умови для учасників ринку перевезень відповідно до вимог Світової організації торгівлі (СОТ) і Євросоюзу.
Нагадаємо, Міністерство транспорту та зв'язку України розробило проект наказу "Про індексацію тарифів на перевезення вантажів залізничним транспортом України", що передбачає "вирівнювання" вантажних тарифів відповідно до вимог СОТ. Так, у документі передбачається щокварталу індексувати тарифи на перевезення вантажів залізничним транспортом. З 1 лютого 2008 року пропонується підвищити тарифи на 12%, з 1 квітня - на 17% і по 3% - з 1 липня і 1 жовтня 2008 року.
За матеріалами:
ЛігаБізнесІнформ
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас