Небо подорожчає — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Небо подорожчає

358
Мінтранс збирається підвищити аеропортові збори в дев'яти регіональних аеропортах. По різних позиціях вони виростуть на 25-40%, а по деяких - в 1,5 рази. Істотно збільшити заробітки при цьому зможуть тільки аеропорти з великим пасажирооборотом, а невеликі підприємства втратять можливість залучати low-cost компанії. Більше за всіх програє пасажир, на якого авіакомпанії обіцяють перекласти всі додаткові видатки.
На сайті міністерства вчора з'явився проект наказу, відповідно до якого ставки аеропортових зборів повинні вирости в аеропортах Донецька, Львова, Одеси, Харкова, Сімферополя, Луганська, Запоріжжя, Маріуполя та Чернівців. У пояснювальній записці до документа говориться, що такі заходи "дозволять аеропортам компенсувати витрати на надавані пасажирам та авіакомпаніям послуги, допоможуть одержати додаткові доходи та направити їх на розвиток інфраструктури".
Підвищення торкнеться ставок на всі аеропортові послуги: обслуговування зльоту-посадки повітряних суден, забезпечення авіабезпеки та наднормативної стоянки літаків, обслуговування пасажирів на аеровокзалі. Остання послуга вважається турботою пасажира, тому даний збір не закладається у фіксований тариф та оплачується окремо. Всі інші витрати на аеропортові послуги несе на собі авіакомпанія, тому розміри зборів ураховуються при формуванні тарифу.
Ставки за обслуговування пасажирів повинні зрости на 20-25%, всі інші збори, які оплачує авіакомпанія,- на 40%, а то і в 2-2,5 рази. На перший погляд, мова йде про незначні суми (наприклад, пропонований збір за одного міжнародного пасажира в середньому становить $12, за кожний відправлений за кордон Boeing-737 - $600). Але авіакомпанії вже заявили про те, що всі додаткові видатки покладуть на пасажирів. "Авіаперевізники зараз працюють на грані рентабельності - близько 1-2%. Коридору для того, щоб прийняти на себе удар і не переглядати тарифи, нема",- говорить гендиректор "Донбасаеро" Олександр Гречко. Кінцевим результатом заходу щодо підвищення зборів, вважає пан Гречко, стане ослаблення позицій вітчизняних перевізників на тлі закордонних авіагігантів, що освоюють регіональні аеропорти: "Ставки однакові для нас і, скажемо, для компанії Lufthansa, але ж їхні обсяги і, відповідно, рентабельність незрівнянно вищі".
Начальник департаменту аеропортів Державіаадміністрації Василь Момот вважає, що авіатарифи можуть вирости не більше ніж на 7-8%: "Це приблизна частка аеропортових зборів у структурі тарифу, майже все інше - ціна авіапалива".
Відчутні доходи від запланованого підвищення можуть одержати тільки аеропорти з високим пасажирооборотом. Скажемо, аеропорти Донецька, Одеси, Сімферополя, які (за даними за дев'ять місяців 2007 р.) обслуговують близько 10 тис. рейсів і 500-600 тис. пасажирів на рік, зможуть заробити додатково $3-4 млн. на рік - залежно від темпів збільшення перевезень. Повітряні майданчики, що обслуговують меншу кількість рейсів (Чернівці, Луганськ, Маріуполь, Запоріжжя в 2007 р. прийняли і відправили в середньому 1,5 тис. рейсів і не більше 80 тис. пасажирів), відповідно і зароблять у рази менше.
Тим часом низькі аеропортові збори приваблюють перевізників, стратегія яких полягає в тому, щоб заощаджувати на всьому (low-cost компанії). Як розповідає директор з корпоративних комунікацій угорської Wizz Air Наташа Казмер, у Східній Європі прийнято знижувати аеропортові збори в регіональних аеропортах.
"Нестача доходів при цьому компенсується інтенсивністю польотів. Всі аеропорти, які стали для нас базовими, продемонстрували стрибкоподібне збільшення прибутковості", - запевняє пані Казмер. Компанія розглядає можливість роботи і в аеропортах Львова, Донецька, Дніпропетровська, Луганська, Криму. Однак зарегульована система міжнародних угод з авіаперевезень поки цього зробити не дозволяє.
За матеріалами:
Экономические Известия
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас